Gå til innhold

Å møte hverandre in real- Noe å passe seg for?

Anbefalte innlegg

Gjest usikker jeg
Skrevet

Hvordan ville dere lagt opp det første møtet mellom dere og en av det motsatte kjønn (som man har chattet med over lengre tid) ? Hjemme hos dere? På offentlig sted? Hva med overnatting? Hotell,sofaen, dobbeltsengen??

Hvor er det fornuftig å sette grensen når man er veldig usikker på dette. Hva er å be om trøbbel? Og når er man for prippen?

Skummelt å la en "fremmed" mann overnatte i leilighet hvor man bare er to? Eller bør man godta såpass?????

Usikker jeg :oops: :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første møtet bør skje ute på byen over en kaffekopp eller liknende sier nå jeg da :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå er ikke jeg så dreven i "gamet", men for meg vil det ALLTID, UANSETT være uaktuelt

" å la enfremmed" mann overnatte i leilighet hvor man bare er to?

Eller bør man godta såpass?????

Som sagt; for meg hadde det vært uaktuelt.

Jeg ville passet meg for å skru forventningene for høyt opp ved første møte - du vet jo ikke sikkert hvor godt dere kommer overens, selvom dere føler at dere kjenner hverandre via chat. Og uansett er det vel greit å ta det pent i begynnelsen, og ikke "ta desserten først"... :roll:

Skrevet

Hvor lenge er "over lengre tid" egentlig og hvor godt kjenner du han?

Jeg ville møtt han på et offentlig sted, for eksempel en kafè. Hadde han reist til meg hadde jeg foretrukket at han hadde et hotellrom/annen plass og bo og ikke regnet med han skulle bo hos meg. Overnatting får komme etterhvert, først må man jo bli litt kjent med hverandre IRL og se det an hvordan det går. Du skal da ikke godta det om du ikke vil eller føler deg usikker på det. Møtes først og se hvordan ting utvikler seg. Er det totalt kræsj er det litt dumt om han ikke har annen plass og bo enn hos deg.

Man SKAL være forsiktig og kritisk til slike ting. Hører jo de grusomste historier. Han bør forstå om du vil møtes på et offentlig sted og ikke la han overnatte med det første. Forstår han ikke det hadde i alle fall jeg blitt litt mer kritisk på hvorfor han er så "ivrig" om du skjønner.

Ta det stille og rolig i begynnelsen og vær forsiktig. Det er vel bedre at man er forsiktig og kanskje litt prippen istedet for å kaste seg ut i noe man ikke er helt sikker eller trygg på, er det ikke?

Gjest Anonymous
Skrevet

JEG HAR GJORT DET 3 GANGER JEG!!!

MØTTE DE PÅ KAFE OG PUB,TOK NOEN ØL FOR Å BLI KJENT.

HADDE NOK IKKE TATT SJANSEN PÅ Å BEDT DEM HJEM TIL MEG USETT NEI. DET VAR EGENTLIG GREIE OG HYGGELIGE KARER,MEN PASSET LIKSOM IKKE MEG.......

Skrevet

Jeg vil også si at å utvise forsiktighet i form av å møte dem på et offentlig sted først, er et minimum.

Men jeg har en venninne som traff sin mann på nettet - de snakket på telefon i lange perioder og traff hverandre da han besøkte henne og han hadde ikke noe annet sted å bo. Det syntes jeg var litt risky, men det gikk jo bra det da.

Og så har du meg - og mange andre - som har tatt med seg en fyr hjem fra byen... hvor forsiktig er man da? Ikke særlig. Men det er da egentlig mye verre enn å ta med en hjem som du har snakket med og føler du har blitt kjent med gjennom en viss tid...?

*oppgitt av sin egen dobbelmoral*

Skrevet

Du kjenner ikke et menneske du har snakket med på nett. Man kan gi sseg ut for hvem som helst, og uansett hvor mye du føler at den du snakker meg er seg selv og snakker sant, så kan du aldri vite.

Så du må ikke finne på å ta han med deg hjem, eller la han overnatte. Treff han på et offentlig sted, så er det ikke farlig. Det mener i hvertfall jeg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan bare føye meg inn i rekken her: møt ham på kafe ol! Og ikke la ham overnatte hos deg - han får ta inn på et hotellrom eller noe! hvis det er DEG han er interessert i, og ikke bare håper på sex, burde han ikke ha noe problem med å skjønne dette...

Skrevet

Det beror på hur väl ni tycker ni känner varandra, om ni bor i samma stad/land eller inte. Kom i håg att även personer du tror du känner för att du mött dem förut kan vara psykopater - och att folk du träffat på nätet kan vara fantastiska, hemska, underbara, intressana eller tråkiga. Precis som IRL.

Bor ni nära varandra hade jag nog planerat lite mer än en fika/öl. Så den där spänningen hinner släppa. Kanske middag, promenad, picknick i en park, gå på en utställning eller något. Bor ni längre i från varandra är det svårare men i bland måste man chansa lite - se bara till att ha utvägar.

är du osäker är det bästa att ni pratar om osäkerheten och rädslorna, kan ni inte det är det lite mer risky.

lycka till

Jag träffade min man på nätet.

Han bodde i Oslo och jag i Stockholm.

Han masade på att vi borde träffas och jag var lite feg. Jag hade aldrig vågat "ta hem" honom till mig. Det var en lite skrämmande tanke.

Så jag åkte dit. Köpte flygbiljett och blev mött på Garemoen.

Planen var att jag skulle sova på en extrasäng i hans lägenhet (en liten 1:a på 25 kvm). Min nödgång ut var att om det visade sig vara hemskt kunde jag alltid dra ner på byen och ta in på hotell.

Det blev ingen extrasäng... det blev samma säng :oops:

Det blev exploderande kärlek och en fantastisk helg. Lite riskfyllt; ja. Men jag tycker jag kände honom så pass bra, vi hade flera gånger pratat om riskerna och möjligheterna. Tänk om det inte "är" något, om det inte alls blir bra, tvärt om dåligt... nu blev det skrämmande bra.

Skrevet

Jeg ville vært veldig forsiktig.

Hvis du er det minste usikker på om du vil ha han i huset ditt -ikke ta ham dit!

Ikke spør oss om du bør godta såpass! Det må du avgjøre!

Vi vet ingenting om han eller deres forhold.

Hva er for prippen? Prippen er ikke et issue enda! Du har ikke møtt fyren engang!

Stol på magefølelsen din.

Skrevet

Om du i det hele tatt er usikker på hvordan du skal forholde deg, så ville jeg vært så forsiktig som mulig. Offentlig etc.

Om du kjente ham bedre så ville du ikke lurt på hvordan du skal håndtere det.

Selv fant jeg oxo min mann på nett.

:sjarmor:

Gjest Tutta fra Calcutta
Skrevet

Jeg har truffet flere menn på denne måten.

Men hver gang har jeg truffet dem på en restaurant.

Ønsker ikke å treffe noen i "fylla" når møtet er for første gang.

Vil heller nyte god mat over en samtale og se om kjemien stemmer derfra.

Så vil tiden vise om det blir flere treff eller ikke. :wink:

Men ikke tale om han fikk komme hjem til meg ved første møte. :o

Tutta

Skrevet

Jeg fant også min kjærest på nett. Første gang vi traff hverandre var på en kafè sammen med mange andre. Etter det pratet vi i noen ÅR på nettet, mailet og sendte sms. Vi var begge i hvert vårt forhold, derfor møttes vi ikke. Da begge var single møttes vi - alene. Følte jeg kjente han veldig godt + at vi hadde felles venner/bekjente IRL. Det ble full klaff. Neste gang etter det kom han reisende til meg. Hun jeg delte leilighet med var bortreist så det var bare oss, og det var bestemt at han skulle bo hos meg. Da ble vi kjærester.

Altså 3 gang jeg møtte han IRL ble vi sammen, :roll: men da hadde jeg hatt kontakt med han i 4 år. Nå bor vi sammen. :hjerte:

Skrevet

Jeg giftet meg med min.........han er fra New Zealand, og nå bor vi begge i Norge. Er det ikke søtt ? Sa opp jobb og alt, og dro til Norge.....til MEG!

(hvem skulle ha trodd det ey?)

I'm blessed to have a true soul-mate! And I married him too!

:kysse:

Skrevet

OFFENTLIG STED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Lurer på om han går og lurer på de samme tingene som du nå gjør :roll:

Gjest Usikker jeg
Skrevet

Jeg mener selv at det er lurt å møtes på et offentlig sted, og at han bør ordnet med annen overnatting. For det kan jo være at vi overhodet ikke finner tonen. Da er det greit å kunne gå hver til sitt.

Vi har chattet et halvt års tid nå. Han har mast lenge, men jeg har vært usikker. Nå føler jeg imidlertid at det begynner å bli litt dumt å være så tilbakeholden. Det jeg er reddest for er at vi ikke finner tonen - for da vil jeg "miste" ham.

Tror ikke han har tenkt annet enn at det bli overnatting hos meg. Men nå har jeg ikke akkurat for vane å ha med menn hjem - så det vil bli fryktelig uvant med en jeg ikke kjenner in real i det heletatt. Hadde sikkert vært lettere om jeg hadde mer erfaring på området :oops:

Gjest Gjesta
Skrevet

Ikke ta han med hjem hvis du ikke vil - og for all deg: Si klart i fra til han om det!

En ide er jo om du reiser dit han holder til da, så kan du jo selv bestemme hvor du skal bo, og om dere ikke finner tonen, kan du jo reise eller avslutte når det måtte passe deg.

Jeg hadde vært veldig skeptisk til det du nå lurer på å begi deg inn på...Spesielt fordi du sier han maser, og fordi du gir uttrykk for at det er en selvfølge for ham at han skal bo hos deg. Det hadde jeg tatt som et tegn på at tiden ikke er inne for den slags enda.

Og at du er redd for å ikke finne tonen, fordi du er redd for å miste han - om dere ikke finner tonen, så er det vel heller inget tap om du mister han?

Selvom man som oftest tenker at sånne skrekk-eksempler man hører om ikke kan skje en selv, så syns jeg at man i sånne tilfeller som dette være EKSTRA forsiktig! - Og du har ingenting å tape på å ta alle forhåndsregler! Er han er ålreit fyr, så skjønner han hvorfor!

Lykke til - og ta vare på deg selv!

Skrevet

Offentlig sted Cafe pub eller noe sånnt :roll:

Alle kan jo si at de er snille på nettet :( ,

men blant mye folk de første gangene :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...