Gå til innhold

Blir ikke kvitt psykopat eks-samboeren

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Jeg har en eks-samboer som driver med noe jeg føler er trakassering. Han er psykopat og uberegnelig når han drikker. Vi var bare sammen en kort tid for jeg skjønte heldigvis raskt at det var noe galt, men han sier at jeg er hans største kjærlighet. Han sender stadig meldinger og ringer meg. Er også på døra mi på natterstid med blomster og kort. Selv om jeg aldri svarer og det har gått et halvt år så har han fortsatt ikke gitt seg. Og jeg syns meldingene begynner å bli ekle. Sånn som: "Nå er jeg klar. Nå kommer avslutningen. Du tråkker ikke på meg.", som jeg fikk i dag.

Har vært lei lenge men bare oversett det, men når han begynner med trusler så blir jeg skikkelig irritert. Overdriver jeg hvis jeg går til politiet? Hva kan politiet gjøre? Er litt redd for at hvis han får vite at jeg har snakket med politiet, at det kan få ham til å tippe over. Han har ikke kontroll på sinnet sitt i det hele tatt. Æsj... jeg har aldri skjønt kvinner som er sammen med psykopater, men så kom jeg jammen borti en selv gitt

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Traske til politi. Bedre føre var også videre. Er du redd er det grunn nok.

Gjest lissi32
Skrevet

Bor du i krsand?? :fnise: Hørtes kjent ut, Jeg har vært utsatt for akkurat det samme. Det tok meg to år å bli kvitt han, jeg måtte flytte fra byen. Han oppførte seg akkurat slik du beskriver. Jeg var redd. Det som er viktig er at du IKKE gir han noe tilbakemeldinger på noen ting. Du må fryse han fullstendig ut slik at han ikke får blod på tann.

Om han ikke gir seg om to mnd, uten at du har gitt han noen som helst tilbakemeldinger så sender du han en melding: Et pip til fra deg så går jeg til politiet, PUNKTUM. Så gjør du det om han fortsetter.

Ta vare på alle meldinger, kort som bevis. Mange er bare psykopater uten at de er i stand til å skade/drepe noen. Du får se hva du tenker og føler, hvor redd han klarer gjøre deg. Jeg endte opp sykemeldt med gardinene trukket foran vinduene. Jeg tok aldri tlf. Han ansatte alle venninnene mine i sin bedrift, lå med dem, brukte dem til å suge ut info fra dem, om meg og mine gjøremål. Jeg tok et banklån, leverte tilbake hver krone han hadde lånt meg, slik at han ikke hadde noen ting på meg. Jeg flytta og ble kvitt han. Fikk en ny hverdag:O)

Lykke til, føler med deg!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg er redd ja, så får vel ta en prat med politiet. Han har ikke skadet meg, men jeg vet hva han er i stand til når ting ikke går hans vei. Da hans forrige samboer gjorde det slutt, så prøvde han å ta livet av henne, og etterpå påsto han at hun hadde tatt kvelertak på seg selv. Pga det ukontrollerte sinnet hans så måtte jeg underkaste meg fullstendig mens vi var sammen for å beskytte meg selv. Familien hans var heldigvis veldig snille og hjalp meg komme meg vekk, og politiet insisterte på å være tilstede da jeg gjorde det slutt. Han er forresten godt kjent av politiet, så de vet sikkert hva jeg bør gjøre.

Gjest lissi32
Skrevet

Om du har mulighet til å flytte litt bort ville jeg gjort det, til han får ei anna å plage. I Norge blir ikke voldelige menn tatt hand om FØR han har tatt hand om deg. Dette høres skummelt ut. Kom deg bort så fort du kan:O) Stakkars deg, å være redd er ikke gøy. Jeg måtte nesten ha voldsalarm en gang jeg anmeldte en for voldtekt. Få deg en TVERT!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...