Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hvordan skal jeg få katten til å holde seg unna kjøkkenbnk/bord, sofa og åpne døren til soverommet? Hun vet hun ikke får lov til å være på disse stedene, og er aldri der når vi er i samme rom som henne, men går vi å legger oss setter hun igang, har vi vært ute har hun vært på soverommet. Vi har prøvd div spray men det bryr hun seg ikke om! Noen som har gode tips?
Tabris Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Hvor gammel er katten? Hvis hun er bortimot voksen, så kan hun jo være ute om natten.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Hvor gammel er katten? Hvis hun er bortimot voksen, så kan hun jo være ute om natten.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Hun er 6 år, men er innekatt og vil ikke ut. Dessuten har vi flyttet til midt i sentrum og da er det ikke aktuelt å kaste henne ut:)
la Flaca Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Hvordan skal jeg få katten til å holde seg unna kjøkkenbnk/bord, sofa og åpne døren til soverommet? Får hun ikke være i sofan? :klø: Hvis det går an å låse døra til soverommet er jo det en enkel løsning. Eller sett en stol etc. foran døra når dere er borte. At katten går på kjøkkenbenken om natta er lite å gjøre med, annet enn å stenge av kjøkkenet.
Trampe Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Vil du ikke ha dyr i sofaen er kanskje ikke katt det beste alternativet..? Våre sover i sofaen, jeg kunne aldri nektet de å være der... Soveromsdøra kan låses ja, og dere får bare være konsekvent med kjøkkenbenken. Vår ene var oppå der stadig vekk i begynnelsen, men vi løfta henne ned og sa "fy" eller "nei" eller noe sånt. Etterhvert skjønte hun poenget, og jeg har ikke sett henne oppå der på lenge. Meeeen jeg hører av og til at hun hopper ned når jeg åpner soveromsdøra om morgenen, så hun er oppå der når hun vet at vi ikke er i rommet... det er nok lite å gjøre med det.
Trampe Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Vannsprut hjelper ikke stort når man ikke er til stede når katta gjør det hun ikke får lov til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå