estrella Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Heisann, Jeg skal på studietur i februar, 12 dager til London. Jeg har allerede betalt en del, så det som lommepengene skal være til er musikal/er, museum, shopping og litt snopeshopping. For disse nesten to ukene, er 2000-2500kr for lite? Jeg har ingen planer om å shoppe så voldsomt, i og med at jeg skal 10 dager til USA etterpå.
Gjest Pupsilure Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Skal det holde til mat også? Og kollektivtransport? Musikaler er dyrt, sikkert ca 500 kroner. London er dyrt. Det går mye penger når man er på shopping, selv om du ikke skal kjøpe så mye. Cafè besøk osv. Nå vet jeg jo ikke hva dere skal i London. Får dere all mat, og dere ikke har så mye tid til å vandre i gatene/butikker, så kan det fint holde. Ellers ville jeg nok hatt med mer. 12 dager er lenge.... God tur
knudz3n Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Jeg brukte ca 1000kr pr dag, m museer/musikaler/mat/transport.. er dyrt!
estrella Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2008 Skal det holde til mat også? Og kollektivtransport? Musikaler er dyrt, sikkert ca 500 kroner. London er dyrt. Det går mye penger når man er på shopping, selv om du ikke skal kjøpe så mye. Cafè besøk osv. Nå vet jeg jo ikke hva dere skal i London. Får dere all mat, og dere ikke har så mye tid til å vandre i gatene/butikker, så kan det fint holde. Ellers ville jeg nok hatt med mer. 12 dager er lenge.... God tur Nei nei.. Det skal ikke være til mat eller kollektivtransport. Jeg skal på studietur, så alt det er alt betalt. 4 måltider til dagen er betalt(hvor et av de er på resturang), vi får sånn dagspass for kollektivtransport, og vi skal dessuten jobbe hele dagene, så det blir ikke mye cafe-besøk o.l Musikaler kan vi få billigere enn 500 kr ifølge de som alt er i London. De pengene jeg skal ha med skal kun holde til to dager hvor vi skal være skikkelige turister, og noen kvelder. Shopping skal jeg egentlig ikke gjøre, fordi jeg skal til USA rett etter på, og vil heller handle der.
estrella Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2008 Jeg brukte ca 1000kr pr dag, m museer/musikaler/mat/transport.. er dyrt! Jeg skal ikke bruke penger på mat, transport og museer(bortsett fra madame tussaud). Vi skal dessuten jobbe hele dagen, så hvor mye penger går det på en barneskole hele dagen?
Pauline Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Ta i hvertfall med deg litt reservekapital på et kort. Synes selv det hørtes lite ut, men det høres jo ut som det meste er dekket da.
Veslejenta Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Det vi har brukt mest penger på når vi har vært i London er mat, drikke og kollektivtransport og noe shopping. Så så lenge mat og kollektivtransporten er dekket inn, og dere ikke skal ut på kvelden for øl og drinker så tror jeg 2500 skal holde. Men kan være greit å ha noe i reserve. Nå det gjelder musikaler går det fint an å få billetter til £10 samme dagen eller dagen før så lenge dere ikke skal på de mest populære stykkene og ikke har noen krav om at dere MÅ sitte 10 stykker sammen.
Gjest Gjest_thapara_* Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Om alt er dekt, og du strengt tatt ikke behøver å bruke noen penger, skulle det være mer enn nok. De fleste museer har dessuten gratisdager, eller gode studentrabatter. Jeg har vanligvis brukt kanskje 500-700 kroner (uten musikal) på en fire-fem dagers Londontur hvor måltider har vært inkludert. Dette har også dekt kollektivtransport, OG jeg har shoppet akkurat passelig mye.. =)
estrella Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har uansett med nesten 10.000 kr på kortet, så at jeg mangler noe vil nok ikke skje, men jeg vil prøve å holde meg på max 2500 kr, siden jeg vil heller shoppe når jeg er i USA.. :-) Men får prøve meg på det, og se om det går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå