Gå til innhold

Nettavisen forklarer hvorfor de ikke bruker bilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper bilde og navn står i avisene i morgen, og at politiet jobber som gale nå for å få avhørt flest mulig av ofrene før så skjer.

Navnet er også sluppet på internett. Godt for familien at det er et vanlig navn iallefall, så det ikke er så lett å trekke paralleller for folk som ikke kjenner dem ellelr bor i området.

Gjest prestekrage
Skrevet

Allerede tidlig i dag ble det sluppet informasjon som identifiserte den misstenkte, i henhold til formue, inntekt (ganske eksakte beløp) og poststed. Og helt tilfeldig lå "søk i skattelistene" rett under hovedartikkelen hos en av riksavisene.

Ser du hva nettavisen skriver, så står det jo nå også at de vil slippe såpass mye informasjon at det ikke skal skape spekulasjoner om hvem av landets mange hundre N.N det dreier seg om (bla med å skrive hva slags firma den misstenkte drev) ....

Skrevet

Og vi normenn venter som gale på å få vite navne og se bildet av han, så vi kan sladre og totalt udmyke resten av slekta hans.

Skrevet
Og vi normenn venter som gale på å få vite navne og se bildet av han, så vi kan sladre og totalt udmyke resten av slekta hans.

Jeg tror ikke det finnes mange nordmenn som ønsker å ydmyke resten av slekta til denne møkkamannen. De aller, aller fleste av oss er nok fulle av omtanke for familien hans, og anser dem som ofre for en manns motbydelige oppførsel.

Jeg kjenner identiteten til vedkommende, og det skal være meg en fryd når ham blir revet ned fra pidestallen sin med fullt navn og bilde.

Skrevet
Allerede tidlig i dag ble det sluppet informasjon som identifiserte den misstenkte, i henhold til formue, inntekt (ganske eksakte beløp) og poststed. Og helt tilfeldig lå "søk i skattelistene" rett under hovedartikkelen hos en av riksavisene.

Ser du hva nettavisen skriver, så står det jo nå også at de vil slippe såpass mye informasjon at det ikke skal skape spekulasjoner om hvem av landets mange hundre N.N det dreier seg om (bla med å skrive hva slags firma den misstenkte drev) ....

Bilde og navn kommer nok allerede i morgen. Dette tror jeg fordi navnet hans og navnet på firmaet hans jevnlig blir dumpet på et annet forum.

Skrevet

Så inngående som Nettavisen har beskrevet ham kan vel ikke identiteten kalles hemmelig lenger. Jeg vet hvem han er og føler avsky, for resten av familien føler jeg i grunnen bare sympati.

Skrevet

Navn og adresse ligger på bl a på Facebook og har ligget der siden i formiddag. Det er komplett umulig å holde identiteten hans skjult når det allerede har blitt offentliggjort såpss mye informasjon om ham.

Skrevet
Så inngående som Nettavisen har beskrevet ham kan vel ikke identiteten kalles hemmelig lenger. Jeg vet hvem han er og føler avsky, for resten av familien føler jeg i grunnen bare sympati.

Jeg kjenner navnet hans, men kjenenr ikke mannen. Utfra det jeg har lest, virker det som en mann som liker å briske seg og vise seg fram - så da faller han vel bare hardere (og det er bra).

Tror vi alle føler sympati for familien til denne drittsekken.

Skrevet
Navn og adresse ligger på bl a på Facebook og har ligget der siden i formiddag. Det er komplett umulig å holde identiteten hans skjult når det allerede har blitt offentliggjort såpss mye informasjon om ham.

Ok, det ligger flere steder. det dukker opp igjen nesten like fort som det blir slettet.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Er ikke en av grunnene til at bildene ikke kommer med at det skal foregå en bildekonfrontasjon med ofrene? Det var i hvertfall slik jeg tolket det. Dessuten er vedkommende faktisk ikke dømt ennå, og sist gang jeg sjekket så var man uskyldig til det motsatte er bevist her i Norge. Så får vi bare håpe at rettsaken og resten av etterforskningen blir unnagjort relativt raskt. Men såpass skamløs hinting som det har vært i mediene i dag, er det vel en dårlig skjult hemmelighet at avisene bare vil at vi skal legge sammen brikkene i puslespillet selv.

Skrevet
Er ikke en av grunnene til at bildene ikke kommer med at det skal foregå en bildekonfrontasjon med ofrene?
Dette blir litt gjetning fra min side, men jeg tror nok mange av ofrene allerede har blitt konfrontert med bilde.

Etter hva jeg leste har han vært i politiets søkelys en stund allerede.

Dessuten er vedkommende faktisk ikke dømt ennå, og sist gang jeg sjekket så var man uskyldig til det motsatte er bevist her i Norge. Så får vi bare håpe at rettsaken og resten av etterforskningen blir unnagjort relativt raskt. Men såpass skamløs hinting som det har vært i mediene i dag, er det vel en dårlig skjult hemmelighet at avisene bare vil at vi skal legge sammen brikkene i puslespillet selv.

Jo, det heter seg vel at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Nå foreligger det i grunnen dna-bevis i denne saken, men de er ikke bekreftet av en dom (som jo uttrykket mener).

Men internett har rett og slett gjort det umulig å holde slike menneskers identitet skjult inntil dom. Jeg synes selv saken er så ille, og hadde absolutt ingen tanke for at jeg visst hvem mannen var - like fullt var jeg raskt inne på et forum jeg vet er raske med å kunngjøre slike ting da jeg leste om saken i dag tidlig.

Skrevet
Stakkars barna hans. :tristbla:

Ja, de synes jeg veldig, veldig synd på også. I tillegg til andre mennesker som var glade i ham og stolte på ham.

Skrevet (endret)

Jeg er litt lost her, men er dette en offentlig kjent person altså.. Eller bare en lokalhelt?

Sagt på en annen måte, ville vi utenfor XXX i det hele tatt visst hvem det var?

Endret av lillebøll
Skrevet (endret)
Jeg er litt lost her, men er dette en offentlig kjent person altså.. Eller bare en lokalhelt?

Sagt på en annen måte, ville vi utenfor XXX i det hele tatt visst hvem det var?

Nei, han er ikke noen offentlig kjent person i resten av landet, men er nok en som liker å vise seg litt i sitt nærmiljø.

Endret av lillebøll
Skrevet

Tråden er ryddet.

- lillesky (mod)

Skrevet

Han sto vel oppført med skyhøy inntekt og null utdanning da?

Skrevet
Han sto vel oppført med skyhøy inntekt og null utdanning da?

Skattelistene skriver lite om utdanning i grunn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...