Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere tok abort for noen år siden med en annen kjæreste, ville dere ha fortalt det til deres nåværende kjæreste?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Jeg ville fortalt det. En abort er en ganske stor ting, og hadde absolutt syntes at min kjære ville vite det.

Hadde uansett vært kjedelig å måtte skjule svagerskapspapirene den dagen dere venter barn sammen.

Gjest *nurket*
Skrevet (endret)

Ser ikke noen grunn til å skjule det. Tok abort for to mnd siden, og det er ikke noe jeg ville holdt skjult hvis jeg fikk meg ny kjæreste. Men nå satser jeg på å beholde han jeg har i maaaaaaaaaaange år fremover ;)

Endret av *nurket*
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Så selv om kjæresten min ikke maser om min fortid og mine ekser så er dette noe som han kan få høre?

Siden han ikke spør om dem så går jeg ut ifra at han ikke vil vite at jeg har vært med andre, selv om han selvfølgelig er klar over det..:)

Men hva mener dere, med svangerskapspapirene, står det noe der om det??????

Gjest *nurket*
Skrevet

På svangerskapspapirene står det hvor mange svangerskap du har hatt tidligere, inkl aborter.

Jeg syns nå evt abort er en naturlig ting å si når man evt snakker om å få barn sammen etc. Men ville ikke bare slengt det ut sånn plutselig.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg har fortalt det til mine kjærester etter aborten. Syntes man som kjærester skal dele alt, og ville blitt såret hvis situasjonen var motsatt, og han ikke hadde fortalt meg.

Gjest prestekrage
Skrevet

Hvis det kom opp som tema ja, eller i forbindelse med at vi skulle prøve å få barn sammen. Men er nok ikke noe aktivt ville satt meg ned og hatt en "hør nå her" samtale om.

Skrevet

Ja. Dette hadde hatt så mye med livssyn, livsvalg, og påvirket livet såpass ekstremt at jeg neppe hadde hatt godt av i skjule det.

Skrevet

Nå har ikke jeg tatt abort noen gang, men hadde jeg gjort det, så ville jeg fortalt det til den jeg skal leve sammen med, hvis han ikke var en del av det som skjedde.

Skrevet

Eg har fortalt det til min, fordi eg ville han skulle vite at eg ikkje kom til å ta abort igjen med mindre det hadde vert ein medisinsk grunn til det, sånn at han kunne bruke kondom om han ikkje stolte på meg eller p-pillene :)

Skrevet

Ja jeg ville sagt det. Mye deiligere å bare få sagt det, og slippe å stenge sånt inni seg.

Skrevet

Ja. Slikt skal jo også opplyses i en svangerskapsjournal i fremtiden en gang.

Skrevet

Jeg ville også fortalt han det, men jeg hadde ikke

sagt det sånn helt uten videre.

Finn en fin anledning og fortell han det.

Skrevet

Jeg hadde sagt det hvis det skulle komme opp - med forbindelse av å snakke om å få barn og stifte familie eller hvordan livssynet er osv. Men det er ikke noe tema en bare må sitte ned og ta en alvorsprat om bare uten videre. Hvis det da ikke plager deg og har innflytelse i hverdagen.

Skrevet

Hvis det var en person jeg brydde meg så mye om at jeg var sammen med han , ser jeg ingen grunn til å holde det hemmelig.

Dessuten: jeg hadde en spontanabort i 2005, da jeg ble gravid igjen stod dette på helsekortet mitt.

Skrevet

Hva mener dere med at dette kommer opp i svangerskapspapirene senere? Betyr det at hvis man blir gravid og skal føde så vil det stå i papirene som mannen din for se at man har tatt abort tidligere? Hva skal det være godt for. Trodde det å ta abort var en privat ting som ikke kom opp i felles papirer etterpå.

Skrevet
Hva mener dere med at dette kommer opp i svangerskapspapirene senere? Betyr det at hvis man blir gravid og skal føde så vil det stå i papirene som mannen din for se at man har tatt abort tidligere? Hva skal det være godt for. Trodde det å ta abort var en privat ting som ikke kom opp i felles papirer etterpå.

Mennen leser de ikke, men jodmor, lege osv kan komme til å nevne det på en kontroll. Årsaken til dette er at tidligere aborter kan påvirke nye svangerskap. Er mannen da tilstede får jo også han høre det.

Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)
Mennen leser de ikke, men jodmor, lege osv kan komme til å nevne det på en kontroll.
et.

Det kan da ikke du vite. Dette er et papir som man har med seg hjem. Syns det ville vært rart om mannen aldri så dette papir

Endret av ¤bella¤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...