Gå til innhold

Pris på barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det er endel misnøye omkring podens barnehage i div tråder. For ikke å bryte opp eksisterende tråder spør jeg i egen tråd. Hvor mye koster det å ha en unge i barnehage fulltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen vår er liten og stygg, men har fantastiske folk som jobber der(og vi venter på ny bhage)..

Vi betaler 2500,- for full tid inkl frokost, lunsh og frukt :)

Skrevet

Vi betaler 4460 for to barn på full tid inkl mat og frukt.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Hos oss koster en 100% plass 2450,- og da er lunsj, frukt og melk inkludert. Vi har også et varmt måltid en gang eller to pr uke.

Skrevet

2750, og da er all mat og frukt inkludert. Middag hver dag forresten.

Skrevet

2330, ink frukt, all drikke(dvs melk og vann) og varm mat en dag i uken.

Kommunal barnehage.

Skrevet

Trodde det var mye dyrere å ha barn i barnehage jeg. Dette var jo ikke så dyrt i det hele tatt når mat er inkludert.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Makspris på barnehageplass ble jo innført, men regjeringen klarte ikke innføre den til det tidspunktet det ble lovet. Noen barnehager valgte likevel å senke prisene for å være konkurransedyktige, etter som det er full barnehagedekning i mange kommuner, og det er kamp om barna.

Prisene har falt en god del de siste årene. Da jeg hadde to barn i full plass i kommunal barnehage for 10 år siden, betalte jeg godt over 5000,- i måneden for dette. I dag betaler foreldre med to barn over 1000 kroner mindre for samme tilbud.

Skrevet
Makspris på barnehageplass ble jo innført, men regjeringen klarte ikke innføre den til det tidspunktet det ble lovet. Noen barnehager valgte likevel å senke prisene for å være konkurransedyktige, etter som det er full barnehagedekning i mange kommuner, og det er kamp om barna.

Prisene har falt en god del de siste årene. Da jeg hadde to barn i full plass i kommunal barnehage for 10 år siden, betalte jeg godt over 5000,- i måneden for dette. I dag betaler foreldre med to barn over 1000 kroner mindre for samme tilbud.

I 1988 kostet en barnehageplass mellom 3000 og 3500 + mat. (Hadde dagmamma da og betalte 3800 inkl. mat, noe som var vanlig pris) I 1995 betalte vi 3990 + mat (Dvs 4200,-) Det var graderte satser, så noen betalte mindre. Private barnehager tok som regel mer. Veninna mi betalte 5000,- + mat for dattera si i 94. Det var ennå ikke alle som fikk barnehageplass, så ingen torde klage på pris eller noe annet. Vi gikk bare rundt å smilte fordi vi hadde vært så heldige. Så barnehage prisen har gått ned, ja.

Skrevet

Vi betaler ca 3800,- for to barn fulltid inkl all mat og drikke

Skrevet
2330, ink frukt, all drikke(dvs melk og vann) og varm mat en dag i uken.

Kommunal barnehage.

Sånn er det i bhg til sønnen vår også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...