lille_lam Skrevet 12. januar 2008 #162 Skrevet 12. januar 2008 Klikk på "lommemannen levde et dobbeltliv" http://www1.nrk.no/nett-tv/nyheter Hør veldig på det siste Staff sier , er det mulig sier jeg?
Gjest Bolledeig Skrevet 13. januar 2008 #163 Skrevet 13. januar 2008 Det du skriver, er stort sett det samme som jeg mener. Problemet er at ofrenes utsagn ikke blir tillagt avgjørende vekt som bevis. Slik blir det påstand mot påstand, og da går den skyldige fri. Det er derfor jeg mener at bevisreglene må endres. Fortsatt må det kreves begrunnet mistanke om skyld for domfellelse, begrunnelsen vil i regelen være ofrenes eller andre vitners beretninger. Det er selvfølgelig sant, men det øyeblikket man bestemmer seg for at påstand mot påstand saker er "bevis nok" i enkelte saker, så reduseres rettssikkerheten. I min verden er ikke en, eller fem uskyldig dømte et "godkjent svinn" for å få flere dømt. Rettsaker, etterforskning etc av seksuelle overgrep er et utrolig betent og følsomt tema, og det er ingen tvil om at ofrene fortjener bedre, men det er også viktig at det ikke fører til at man ofrer den generelle rettssikkerheten. En veldig vanskelig avveiing. Vanskeligere blir det der det er uklart om noe straffbart i det hele tatt har skjedd. Det at en bekymringsmelding fra en barnehage kun basert på f.eks tolkning av en barnetegning uten andre holdepunkter for overgrep, skal kunne sende barnefaren i fengsel, blir kanskje noe drøyt. Kanskje?!?! Igjen sier unger utrolig mye rart, og har en livlig fantasi, noe jeg bare husker fra min egen barndomstid. Kroppen var utrolig spennende da man vokste opp, og med et avslappet forhold til nakenhet og kropp blir det gjerne tegninger og leker av en seksuell art (selv om ikke ungene ser på det som seksuelt). Er det et tegn på overgrep om unger leker "doktor" f.eks.? I tillegg kunne det fort ført til at man ga "ammunisjon" til overivrige ansatte i barnehager og skole til å kjøre hardt ut mot absolutt alt som skurret bare bittelitt, og hvis en mistanke om noe sånt førte til at folk ble dømt på det grunnlaget, ville fengslene fort bli fylte.
Gjest Superdust Skrevet 13. januar 2008 #164 Skrevet 13. januar 2008 Staff RULER!!!! Han tør å stå i mot alt det korrekte! Husk at enhver borger har krav på og rett til et forsvar. Sånne som Staff gjør at vi alle (hvis vi skulle ramle utpå) faktisk kan føle oss trygge på at vi ikke blir skutt før smøret er solgt.... eller hva det heter!!!
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #165 Skrevet 13. januar 2008 Staff RULER!!!! Han tør å stå i mot alt det korrekte! Husk at enhver borger har krav på og rett til et forsvar. Sånne som Staff gjør at vi alle (hvis vi skulle ramle utpå) faktisk kan føle oss trygge på at vi ikke blir skutt før smøret er solgt.... eller hva det heter!!! Ja, tro hva det heter? :klø: Kanskje å gå over bekken for å komme på den andre siden. Det eneste som er sikkert når det gjelder Staff, er at han gir sine klienter et dårlig forsvar - det har også dommene i de sakene han har ført de siste årene vist.
Gjest Superdust Skrevet 13. januar 2008 #166 Skrevet 13. januar 2008 Ja, tro hva det heter? :klø: Kanskje å gå over bekken for å komme på den andre siden. Det eneste som er sikkert når det gjelder Staff, er at han gir sine klienter et dårlig forsvar - det har også dommene i de sakene han har ført de siste årene vist. Et dårlig forsvar er vel også et forsvar, eller??
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #167 Skrevet 13. januar 2008 Et dårlig forsvar er vel også et forsvar, eller?? Ja, det dårligste man kan få.
Gjest Superdust Skrevet 13. januar 2008 #168 Skrevet 13. januar 2008 Ja, det dårligste man kan få. Staff RULER!!! Skal man ta sin Staff, så får man ta sin Staff!!!Kom ikke nå med dette dyslektiker preiket igjen! Staff er Staff og det får vi bare finne oss i!!!
Gjest ødelagt Skrevet 13. januar 2008 #170 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har selv opplevd "tafsing", som Staff kaller det. Jeg ble holdt fanget, og mot min vilje ble jeg befølt nedentil av en nabo. Jeg var vanvittig redd, det gjorde ekstremt vondt, og er uten tvil den verste opplevelsen i hele mitt liv. I følge straffeloven sidestilles det som skjedde med voldtekt, men dette er altså "tafsing" slik Staff ser det. Så, hvis tafsing ikke skader... Hvordan kan det da ha seg at det som skjedde ikke går bort? Det hjemsøker meg i våken tilstand, jeg klarer ikke ha sex fordi jeg får tilbake følelsene fra overgrepet, jeg har mareritt nesten hver natt og har hatt tre selvmordsforsøk bak meg. Jeg er i dag uføretrygdet, og er ute av stand til å gjennomføre utdanning eller være yrkesaktiv fordi jeg stadig får flashbacks fra overgrepet. Diagnosen er alvorlig PTSD. Så.. hvis det ikke skader.. hvorfor har jeg tilbrakt store deler av livet med å ønske å dø for å slippe unna bildene og følelsene fra "tafsingen"? Staff vet ingenting om hva han snakker om! Han har vært utsatt for overgrep selv, men siden han ikke virket særlig motvillig under disse overgrepene ble han heller ikke traumatisert. Seksuelle handlinger utført MOT ENS VILJE er derimot langt verre, og kan ikke sammenlignes med det som skjedde med Staff.
Gjest Til ødelagt Skrevet 13. januar 2008 #171 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har selv opplevd "tafsing", som Staff kaller det. Jeg ble holdt fanget, og mot min vilje ble jeg befølt nedentil av en nabo. Jeg var vanvittig redd, det gjorde ekstremt vondt, og er uten tvil den verste opplevelsen i hele mitt liv. I følge straffeloven sidestilles det som skjedde med voldtekt, men dette er altså "tafsing" slik Staff ser det. Så, hvis tafsing ikke skader... Hvordan kan det da ha seg at det som skjedde ikke går bort? Det hjemsøker meg i våken tilstand, jeg klarer ikke ha sex fordi jeg får tilbake følelsene fra overgrepet, jeg har mareritt nesten hver natt og har hatt tre selvmordsforsøk bak meg. Jeg er i dag uføretrygdet, og er ute av stand til å gjennomføre utdanning eller være yrkesaktiv fordi jeg stadig får flashbacks fra overgrepet. Diagnosen er alvorlig PTSD. Så.. hvis det ikke skader.. hvorfor har jeg tilbrakt store deler av livet med å ønske å dø for å slippe unna bildene og følelsene fra "tafsingen"? Staff vet ingenting om hva han snakker om! Han har vært utsatt for overgrep selv, men siden han ikke virket særlig motvillig under disse overgrepene ble han heller ikke traumatisert. Seksuelle handlinger utført MOT ENS VILJE er derimot langt verre, og kan ikke sammenlignes med det som skjedde med Staff. Alle oppegående mennesker i Norge ser med avsky på det Staff lirer ut av seg. Det er helt forferdelig at dere som har opplevd sånt skal trenge å høre på at den apekatten sier noe sånt. Nå håper jeg det kan komme noe godt ut av denne elendigheten, og det er at det blir satt inn økte ressurser for å hjelpe til med de senskadene dere som har opplevd overgrep har fått. Min samboer har også opplevd overgrep, og det har satt vonde spor i ham. Jeg har funnet frem til en link til senter for seksuelt misbrukte menn i Oslo. Jeg legger ut linken her, for kanskje du vil ringe til dem. De har selv opplevd det samme som deg, så du trenger ikke å forklare opp og ned til dem. http://www.ssmm.no/pages/omoss.html Måtte du få et godt liv videre. Med ønske om alt godt til deg.
Gjest Gjest_Margaret_* Skrevet 13. januar 2008 #172 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har selv opplevd "tafsing", som Staff kaller det. Jeg ble holdt fanget, og mot min vilje ble jeg befølt nedentil av en nabo. Jeg var vanvittig redd, det gjorde ekstremt vondt, og er uten tvil den verste opplevelsen i hele mitt liv. I følge straffeloven sidestilles det som skjedde med voldtekt, men dette er altså "tafsing" slik Staff ser det. Så, hvis tafsing ikke skader... Hvordan kan det da ha seg at det som skjedde ikke går bort? Det hjemsøker meg i våken tilstand, jeg klarer ikke ha sex fordi jeg får tilbake følelsene fra overgrepet, jeg har mareritt nesten hver natt og har hatt tre selvmordsforsøk bak meg. Jeg er i dag uføretrygdet, og er ute av stand til å gjennomføre utdanning eller være yrkesaktiv fordi jeg stadig får flashbacks fra overgrepet. Diagnosen er alvorlig PTSD. Så.. hvis det ikke skader.. hvorfor har jeg tilbrakt store deler av livet med å ønske å dø for å slippe unna bildene og følelsene fra "tafsingen"? Staff vet ingenting om hva han snakker om! Han har vært utsatt for overgrep selv, men siden han ikke virket særlig motvillig under disse overgrepene ble han heller ikke traumatisert. Seksuelle handlinger utført MOT ENS VILJE er derimot langt verre, og kan ikke sammenlignes med det som skjedde med Staff. Vær så snill: Hvis du ikke har snakket med fagfolk om dette, vil du ikke være så snill og tenke på det? Du har det så vondt som det er mulig å ha det etter et overgrep, og tankene dine må være veldig vonde. Du skal ikke ha det slik, og det tror jeg ikke du trenger heller. Det finnes mange veldig dyktige mennesker i dette landet som jobber med akkurat dette, og hjelper folk tilbake til et liv som er lettere. Du må ikke gå med disse tankene alene. Du kan kontakte : http://www.sentermotincest.no/ http://www.kirkens-sos.no/vis?side=0x1 Jeg vet ikke hvor gammel du er, men ung.no har også en del gode råd: http://www.ung.no/vold/186_Trenger_du_hjel...r_r%C3%A5d.html Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #173 Skrevet 13. januar 2008 Han har vært utsatt for overgrep selv, men siden han ikke virket særlig motvillig under disse overgrepene ble han heller ikke traumatisert. Seksuelle handlinger utført MOT ENS VILJE er derimot langt verre, og kan ikke sammenlignes med det som skjedde med Staff. Jeg vil gjerne understreke at den slutningen du trekker her ikke nødvendigvis er riktig. Mange barn er sterkt traumatisert SELV om de ikke har gjort motstand. Kanskje nettopp derfor: Det at de ikke gjorde motstand gjør at de føler enda større skyld og skam for det som skjedde. Dette er normen. Staff er unntaket.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #174 Skrevet 13. januar 2008 Nå er det vel ikke bare Staff som har uttalt seg i litt positive vendinger om sekseuelle overgrep mot barn. Synes faktisk det er langt verre når psykolog Langfeldt også antyder at barn kan få reaksjoner basert på samfunnets holdninger. Det er så vidt jeg kan se akkurat det samme som Staff har sagt.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2008 #175 Skrevet 13. januar 2008 Nå er det vel ikke bare Staff som har uttalt seg i litt positive vendinger om sekseuelle overgrep mot barn. Synes faktisk det er langt verre når psykolog Langfeldt også antyder at barn kan få reaksjoner basert på samfunnets holdninger. Det er så vidt jeg kan se akkurat det samme som Staff har sagt. Det er klart at man kan få reaksjoner ut i fra samfunnets holdninger? Det er vel ikke det som er det skadelige i Staffs utsagn? Det skadelige er Staffs uttalelser om at det er naturlig å ha sex med barn og at det er noe barn liker? Han ser helt bort i fra misforholdet mellom en voksen og et barn i utvikling og at dette misforholdet gjør det umulig for barnet å vite eller å gjennomføre grensesetting. Før var det en skam å bli gravid utenfor ekteskap. Det er det ikke lenger. Dette er KUN pga samfunnets holdning. Den store misforståelsen til Staff er at den skammen samfunnet dømmer pedofile med er rettet mot den voksne - ikke barnet. Barnet ser vi - i motsetning til Staff - som en uskyldig og misbrukt part.
Gjest lillebøll Skrevet 13. januar 2008 #176 Skrevet 13. januar 2008 Tråden er ryddet og stengt iht til reglene. Lillebøll-mod
Anbefalte innlegg