Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Staff er en *****, *****. **********, **************, ****, *************, ********* møkkamann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men hvorfor kan ikke media være ansvalrige nok til å ikke la han komme med disse vanvittige utfallene sine?

Mitt liv er så absolutt preget av at min samboer har opplevd overgrep i ung alder. Å uttale seg om at andre ikke lider overlast har den forbanna møkkamannen ikke noe med!!

Nå er det nok som at det til tider dukker opp saker som er ille for en advokat. Mistenkte har krav på å få oppnevnt den advokaten han vil, hvis Staff ikke vil må ha be retten frigjøre han fra oppdraget.

Vi kan ikke begynne med sensur på enkelte mennesker, da blir det diktatur her i landet.

Men er enig i at han uttaler seg sterkt og tildels uklokt av og til, men ytringsfrihet er fin ting å ha likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er jeg tildels enig med deg i, og jeg tror også at Staff kommer til å måtte spise i seg ordene sine når det blir tatt ut flere tiltaler. Dvs han vil vel neppe innrømme det, for slike innrømmelser kommer sjelden fra den kanten.

Ydmykhet og selvinnsikt er vel ikke akkurat det som har vært mest fremtredende ved den karen før - og da kan vi vel neppe forvente at det skal komme noen innrømmelser denne gangen heller.

Skrevet
Jeg er sikker på at han allerede er dau. De har fylt ham med sprit og montert en høytaler på autopilot i ham.

Og er han ikke dau, bør han for pokker umyndiggjøres. Ingen vettuge mennesker sier sånt. Og ham har attpåtil tillatelse til å være advokat.

Staff skal etter eget utsagn selv ha hatt sex mot betaling da han var svært ung, og alle de menene han fikk av dette er vel tydelige for oss alle?

Jeg forsvarer ikke Staff ha det helt klart. Men at mannen har sterke meninger betyr ikke at han ikke bør være advokat. Og når du sier "vettuge" så ilegger du for hele norges befolking at de tenker det samme, at hvis vi har tanker som ikke stemmer overens med din definisjon på vett er de lite vettuge.

Mannen er en flink advokat ellers hadde han ikke nådd opp i høyesterett og blitt så kjent. Han har også sett en del saker som er verre en denne, og han uttaler seg på generelt grunnlag.

Og forresten så er vel ikke du så mye bedre med dine uttalelser?

Gjest Helen Parr
Skrevet
Han har også sett en del saker som er verre en denne, og han uttaler seg på generelt grunnlag.

Derfor er det ekstra dumt at han knytter det til denne saken.

Skrevet

Knyttet opp mot en sak som denne (det kommer man jo ikke utenom at det er all den tid utspillet kommer nå), så blir det litt søkt å uttale seg på generelt grunnlag og forvente at man skal diskutere kun ut i fra det.

Skrevet

Jeg synes det er horribelt at Staff kaller dette for "småtterier". (Ser han på kveldsnytt nå...) Han hevder at saken er blåst opp utover alle proposjoner.

Heldigvis reagerer både legfolk, ofrenes pårørende og fagfolk på disse uttalelsene. Det gjør jeg også.

Skrevet

Det er flott at det reageres. Det som ikke er så flott er at det kanskje sitter en forskrudd sjel eller syv der ute og føler at overgrepene de begår ikke er overgrep all den tid en "oppegående" man som Staff sier det han sier. ("oppegående" jf at han "tross alt er blitt høyesterettsadvokat" som noen nevnte tidligere her)

Gjest Silmarill
Skrevet

Noen må være djevelens advokat - Staff er en av dem og det er bra! Han nøler ikke med å ta slike saker, og det er fint da alle har rett på en advokat uansett hva dem har gjort!

Jeg har tidligere uttalt at Staffs uttalelser ikke er bra, og det står jeg ved!

Uansett må vi ikke glemme at Staff faktisk gjør jobben sin som forsvarer! Kan ikke tenke meg at Staff egentlig fosvarer alt det denne mannen angivelig har gjort - men det kan han jo ikke si høyt!Senere når evt alt kommer til alt, så velger nok Staff å svare med: "ingen kommentar"

Skrevet
Noen må være djevelens advokat - Staff er en av dem og det er bra! Han nøler ikke med å ta slike saker, og det er fint da alle har rett på en advokat uansett hva dem har gjort!

Uansett må vi ikke glemme at Staff faktisk gjør jobben sin som forsvarer! Kan ikke tenke meg at Staff egentlig fosvarer alt det denne mannen angivelig har gjort - men det kan han jo ikke si høyt!Senere når evt alt kommer til alt, så velger nok Staff å svare med: "ingen kommentar"

Helt enig i at absolutt alle har krav på et forsvar.

Veldig uenig i at Staff bare gjør jobben sin, jeg mener tvert i mot at han blander kortene her. Helt ok å hevde at klienten er uskyldig, ikke ok å på "generelt grunnlag" avfeie overgrep mot barn som uskyldig tukling som man ikke tar skade av.

Skrevet (endret)

Han gjør så absolutt ikke jobben sin som forsvarer når han uttaler seg som han gjør.

Endret av Arwen
Skrevet
Helt enig i at absolutt alle har krav på et forsvar.

Veldig uenig i at Staff bare gjør jobben sin, jeg mener tvert i mot at han blander kortene her. Helt ok å hevde at klienten er uskyldig, ikke ok å på "generelt grunnlag" avfeie overgrep mot barn som uskyldig tukling som man ikke tar skade av.

Ja enig, klart han blander kortene på en helt idiotisk måte.

Den som ikke forstår det har ikke mye greie på hva en forsvarers jobb er.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Han gjør så absolutt ikke jobben sin som forsvarer når han uttaler seg som han gjør.

Han gjør jobben sin og han prøver å forsvare sin klient - så selvsagt gjør han jobben sin!Alle har rett på et forsvar!

Hva får deg til å si at han (Staff) ikke gjør jobben sin som advokat?

Endret av Arwen
Skrevet (endret)
Han gjør jobben sin og han prøver å forsvare sin klient - så selvsagt gjør han jobben sin!Alle har rett på et forsvar!

Hva får deg til å si at han (Staff) ikke gjør jobben sin som advokat?

ER også enig at han IKKE gjør jobben sin, hvis han vil ytre sine personlig meninger slik som at unggutter ikke tar skade av "litt tukling" som han klarte å uttrykke det, så for han gjøre det på sin egen kappe og ikke gjøre hele denne veldig alvorlige saken til et "show".

Forsvare sin klient skal han gjøre i rettsalen, til mediene skal han bare informere om hva som har skjedd i rettsalen (det han har lov til i følge lovverket). Evnt hva han og klienten skal gjøre videre, men neida Staff må jo få med sine personlige syke meninger. JEg er ikke interresert i hans personlige synsinger. Han er advokat, og han BURDE vite hva jobben hans er, noe han tydligvis glemmer. Hele saken blir til et "show" med han tullingen!!

Endret av Arwen
Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
ER også enig at han IKKE gjør jobben sin, hvis han vil ytre sine personlig meninger slik som at unggutter ikke tar skade av "litt tukling" som han klarte å uttrykke det, så for han gjøre det på sin egen kappe og ikke gjøre hele denne veldig alvorlige saken til et "show".

Forsvare sin klient skal han gjøre i rettsalen, til mediene skal han bare informere om hva som har skjedd i rettsalen (det han har lov til i følge lovverket). Evnt hva han og klienten skal gjøre videre, men neida Staff må jo få med sine personlige syke meninger. JEg er ikke interresert i hans personlige synsinger. Han er advokat, og han BURDE vite hva jobben hans er, noe han tydligvis glemmer. Hele saken blir til et "show" med han tullingen!!

Han gjør jo jobben sin selvom noen mener han går for langt! Jeg også har uttalt at han går for langt! Har jeg ikke? Jeg har sagt at det han uttaler burde han ikke uttalt til media, samt media burde heller ikke trykket hans utsagn!

Endret av Silmarill
Skrevet
Jeg har sagt at det han uttaler burde han ikke uttalt til media, samt media burde heller ikke trykket hans utsagn!

Media bør absolutt formidle at en forsvarer har slike holdninger. Han skader klienten sin ytterligere med slike utsagn.

Skrevet
Han gjør jo jobben sin selvom noen mener han går for langt! Jeg også har uttalt at han går for langt! Har jeg ikke? Jeg har sagt at det han uttaler burde han ikke uttalt til media, samt media burde heller ikke trykket hans utsagn!

Da har vi nok forskjellige oppfatninger av hva hans jobb innebærer. Vi kunne sikkert kværulert fram og tilbake, men jeg ser ikke noe poeng i det. Hvis de som har blitt overgrepet av "lommemannen" kunne sagt det samme som Staff!!

ER bare veldig glad for at "drittmannen" er tatt! og håper nå at de virkelig har tatt rett mann!!

Skrevet

Denne lommemannen har forgrepet seg på barn bare 5 minutters gange fra der jeg bor, UTROLIG LETTET for at han nå er tatt.

Og Staffs uttalelser er forkastelige, på tide han holder kjeft.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Da har vi nok forskjellige oppfatninger av hva hans jobb innebærer. Vi kunne sikkert kværulert fram og tilbake, men jeg ser ikke noe poeng i det. Hvis de som har blitt overgrepet av "lommemannen" kunne sagt det samme som Staff!!

ER bare veldig glad for at "drittmannen" er tatt! og håper nå at de virkelig har tatt rett mann!!

Tror at ALLE med vettet i behold er glad for at mannen er tatt, og virkelig håper at det er den rette mannen!

Media bør absolutt formidle at en forsvarer har slike holdninger. Han skader klienten sin ytterligere med slike utsagn.

Ja, på den ene side for å få folk til å forstå hva han er i stand til å uttale, men igjen på den andre siden igjen så tenker jeg på de barna/ungdommene som har blitt utsatt for noe lignende!

Når staff evt. uttaler at det: "bare var noe dulling med unggutter" så tenker jeg på de som har vært utsatt for dette, som holder det inne i seg og som ikke vet helt hva dem skal tro!

Så kommer Stafs uttalelse om at dette var vel ikke noe ille?! :overrasket:

Det er det samme som å si at mange barn som har lyst til å uttale seg, ikke gjør det alikevel - kanskje pga. denne profilerte advokatens uttalelser!

Men nevner igjen, Staff gjør sin jobb - men noe burde han holde for seg selv å ikke uttale seg til media om!

Endret av Silmarill
Gjest Bolledeig
Skrevet

For det første, så kan vi vel ganske opplagt si at politiet har tatt riktig mann, hvis man ser på Staffs uttalelser. Han prøver ikke engang å antyde til at klienten er uskyldig, derimot går han hardt ut og sier at "dette er nå en ikke-sak, mye verre ting en kunne gjort". Da har man i mine øyne sagt; "fyren er skyldig, nå prøver vi å få det til å se ut som han ikke har gjort noe alvorlig".

Staff er vel det man kan kalle en uheldig bivirkning av å ha så omfattende ytringsfrihet her i landet. Når man kan si hva man vil, så vil det av og til komme slike outrerte utsagn, og å skrike på sensur når man hører noe man ikke liker, det er rett og slett teit. Fordelene med ytringsfriheten er så uendelig mye større enn ulempene.

Jeg vet at det finnes en paragraf i Vær Varsom plakaten som pressen må forholde seg til, som sier at man skal beskytte folk mot seg selv, men det vil jeg ikke synes inkluderer ham i denne sammenhengen. Han er ytterst oppegående, og i stand til å forsvare en klient i en stor rettssak, så jeg tror nok han vet 100% selv hva han gjør. Det er ikke pressens jobb å sensurere ubehagelige meninger slik at vi andre ikke skal bli støtt av dem.

Det jeg reagerer på, er at han uttaler seg i denne saken ikke som privatperson, men som en advokat. Siden han har en såpass fremtredende rolle i media, vil han på en måte være et ansikt utad for svært mange advokater. Og jeg tror hans kolleger vil synes det er en belastning når han står der og bagatelliserer alvorlige lovbrudd. Dette er det jeg reagerer på, på samme måte som jeg ville reagert på at en politimann hadde stått i uniform på TV og sagt at han ikke så problemet i narkotikabruk, eller en landslagslege som mener vi har et for pysete forhold til bruk av doping. Det er en del ting man rett og slett ikke går til media med, på grunn av sin stilling, selv om man kan mene dette som privatperson.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Det jeg reagerer på, er at han uttaler seg i denne saken ikke som privatperson, men som en advokat. Siden han har en såpass fremtredende rolle i media, vil han på en måte være et ansikt utad for svært mange advokater. Og jeg tror hans kolleger vil synes det er en belastning når han står der og bagatelliserer alvorlige lovbrudd. Dette er det jeg reagerer på, på samme måte som jeg ville reagert på at en politimann hadde stått i uniform på TV og sagt at han ikke så problemet i narkotikabruk, eller en landslagslege som mener vi har et for pysete forhold til bruk av doping. Det er en del ting man rett og slett ikke går til media med, på grunn av sin stilling, selv om man kan mene dette som privatperson.

Reagerer du på at han uttaler seg som advokat og ikke som privatperson?

Hvordan kan du reagere på det? Han er advokat

for denne mannen, hva Staff mener privat om saken er forbeholdt han selv!

La oss si at han faktiskl mener dette er ille! (hvilket han nok gjør) Mener du da at han som advokat for mannen skal fortelle høyt hvordan han fordømmer dette?Det kan han jo ikke, som profosjonell advokat!

Endret av Silmarill
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...