Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så provosert av å lese Staffs utsagn om at Lommemannen "ikke akkurat har skadet disse guttene" og "det er jo ikke så alvorlig det han har gjort". Greit nok at han er denne mannens forsvarer, men det koker i meg av raseri! Jeg blir rasende av å lese slike utsagn og samtidig tenke på hva Lommemannen har manipulert barn til å gjøre... Dette er en syk, syk verden!

Gjest Blondie65
Skrevet
Blir så provosert av å lese Staffs utsagn om at Lommemannen "ikke akkurat har skadet disse guttene" og "det er jo ikke så alvorlig det han har gjort". Greit nok at han er denne mannens forsvarer, men det koker i meg av raseri! Jeg blir rasende av å lese slike utsagn og samtidig tenke på hva Lommemannen har manipulert barn til å gjøre... Dette er en syk, syk verden!

Samtidig er det Staffs jobb å si dette og det er jo ikke akkurat en nyhet at han har et annet syn på pedofilo enn resten av verden. For meg har den mannen ikke lenger noen injurierende kraft men jeg husker en gang i tiden jeg ble provosert jeg og. Nå er det mer sånn jaja ... :vetikke:

Skrevet
Samtidig er det Staffs jobb å si dette og det er jo ikke akkurat en nyhet at han har et annet syn på pedofilo enn resten av verden. For meg har den mannen ikke lenger noen injurierende kraft men jeg husker en gang i tiden jeg ble provosert jeg og. Nå er det mer sånn jaja ... :vetikke:

Jeg syntes absolutt ikke at det er Staffs jobb å bagatellisere seksuelle overgrep. Han kan så tvil om hva hans klient har gjort i en bestemt sak, men nå på TV2 uttalte han seg på generelt grunnlag.

For ofrene i en sak som dette tipper jeg dette handler om andre ting enn injurierende kraft og det å bli provosert.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Jeg må ihvertfall si at jeg ikke ble overrasket over at Staff ble denne mannens advokat, og heller ikke overrasket over Staffs uttalelser!

Han er jo den som aller helst tar slike saker, og har forsvart endel seksualforbrytere tidligere.

Ser du ikke la ved noen link trådstarter.

Til avisen sier han at overgrepene siktelsen mot den 55 år gamle bergensmannen er basert på ikke er spesielt alvorlige.
fra denne linken

http://www.abcnyheter.no/node/58871

Ikke alvorlige :klø:

En link til:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2191992.ece

Staffs jobb er å forsvare mannen, så det han gjør ved slike uttalelser er rett og slett å forsvare han! Lurer jo litt på om han er enig med seg selv i sine egne uttalelser eller om det kun er jobbrellatert!

Endret av Silmarill
Skrevet

Staff er en *****, *****. **********, **************, ****, *************, ********* møkkamann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men hvorfor kan ikke media være ansvalrige nok til å ikke la han komme med disse vanvittige utfallene sine?

Mitt liv er så absolutt preget av at min samboer har opplevd overgrep i ung alder. Å uttale seg om at andre ikke lider overlast har den forbanna møkkamannen ikke noe med!!

Gjest Helvetes Staff
Skrevet

Staffs utsagn har et meget alvorlig utfall blant de som er potensielle overgripere, eller allerede er overgripere. For de sitter i sofaen og hører at Staff sier at det de gjør er greit. Å begå overgrip mot barn er helt greit så lenge det ikke blir laget sak utav det... Barnet tar ikke skade av å bli misbrukt, det er bare Politiet som hauser opp slike saker og lar barn tro at de har fått livet ødelagt...

Slik tenker Staff, og dette er en farlig tanke. Den legitimerer overgrep, og det er det siste alle offer her i landet trenger. De som allerede sitter med skyld og skam etter å ha blitt misbrukt får nå bekreftet det de trodde: at det skulle være sånn og at de ikke har noe å klage over, og at de blr være takknemlig for at den voksne misbrukeren har gitt dem erfaringer i seksualitetens verden. Det er bare opp til dem selv å gjøre noe positivt utav det...

Den dagen Staff dør skal jeg danse salsa i stua. Til høy musikk og med akutt glede!

Skrevet

Men hvordan tror du det er for en som er offer for overgrep å høre på møkka til Staff gang på gang?

Jeg kan fortelle deg en ting, det er ikke:

Nå er det mer sånn jaja ... :vetikke:

Skrevet
Staff er en *****, *****. **********, **************, ****, *************, ********* møkkamann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men hvorfor kan ikke media være ansvalrige nok til å ikke la han komme med disse vanvittige utfallene sine?

Mitt liv er så absolutt preget av at min samboer har opplevd overgrep i ung alder. Å uttale seg om at andre ikke lider overlast har den forbanna møkkamannen ikke noe med!!

Jeg er helt enig med deg, og mener også at ikke media skal være mikrofonstativ for Staff. Det at man har ytringsfrihet er ikke det samme som at man skal få fritt spillerom foran direkte-fjernsyn og få lov å fronte slike vanvittige meninger.

Gjest også en gjest
Skrevet
Den dagen Staff dør skal jeg danse salsa i stua. Til høy musikk og med akutt glede!

Jeg er sikker på at han allerede er dau. De har fylt ham med sprit og montert en høytaler på autopilot i ham.

Og er han ikke dau, bør han for pokker umyndiggjøres. Ingen vettuge mennesker sier sånt. Og ham har attpåtil tillatelse til å være advokat.

Staff skal etter eget utsagn selv ha hatt sex mot betaling da han var svært ung, og alle de menene han fikk av dette er vel tydelige for oss alle?

Skrevet
Jeg er helt enig med deg, og mener også at ikke media skal være mikrofonstativ for Staff. Det at man har ytringsfrihet er ikke det samme som at man skal få fritt spillerom foran direkte-fjernsyn og få lov å fronte slike vanvittige meninger.

Nemlig, og den glatte reporteren stod ved siden av og gliste - sikkert fornøyd fordi han trodde han fikk en god reportasje. Møkkareporter.

Skrevet
Jeg er sikker på at han allerede er dau. De har fylt ham med sprit og montert en høytaler på autopilot i ham.

:fnise:

Og er han ikke dau, bør han for pokker umyndiggjøres. Ingen vettuge mennesker sier sånt. Og ham har attpåtil tillatelse til å være advokat.

Staff skal etter eget utsagn selv ha hatt sex mot betaling da han var svært ung, og alle de menene han fikk av dette er vel tydelige for oss alle?

:klappe:

Skrevet

*humre*

Jæ*** medieklovn, og pokkers medier som slipper ham til.

Skrevet

Jeg er mer interessert i hvordan vi tar opp i oss og bruker medie-begreper som 'Lommemannen'. Er dette den korrekte betegnelsen å bruke på en pedofil?

Skrevet
Jeg er mer interessert i hvordan vi tar opp i oss og bruker medie-begreper som 'Lommemannen'. Er dette den korrekte betegnelsen å bruke på en pedofil?

Godt poeng, "lommemannen" høres nesten litt koselig/bamseaktig ut. det er farlig om sliek karakteristikker er med på å ufarliggjøre handlingene hans.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nå mener jeg at slike meninger bør få komme fram i lyset enn at de skal få vokse seg store i det skjulte. Det er lettere å argumentere mot slike holdninger når de kommer frem i mediene.

Skrevet

Den eneste korrekte betegnelsen på en pedofil er DAU!!

Skrevet
Nå mener jeg at slike meninger bør få komme fram i lyset enn at de skal få vokse seg store i det skjulte. Det er lettere å argumentere mot slike holdninger når de kommer frem i mediene.

Jeg synes ikke en høyesterettsadvokat gang på gang bør få komme til rode med så syke utsagn.

Da er det helt greit at et høyt profilert menneske står på riksdekkende tv og sier han synes det er helt ok å drepe funksjonshemmede også da eller? Da kommer jo også meningen frem i lyset. (dette var kun et eksempel)

Skrevet

Jeg lurer på en ting... er det ikke mulig at vår kulturs voldsomme fordømmelse av pedofile gjør skammen større for noen av de som har blitt utsatt for det? Ikke misforstå, jeg støtter på ingen måte Staffs utsagn, og mener absolutt at pedofile handlinger skal straffes hardt. Men samtidig tror jeg at vi faktisk kan gjøre det verre, jeg har faktisk lest om kvinner som ble utsatt for seksuelle overgrep som barn og som ikke hadde noen negative reaksjoner ovenfor det før omverdenen viste dem hvor skamfullt det var.

Igjen - selvsagt er det ille og feil med pedofile handlinger, og selvsagt vil nok de fleste som har erfart det slite med ettervirkninger av det. Jeg forsøker ikke å bagatellisere det. Jeg bare lurer på om vår ekstrem fordømming og skamholdning til det faktisk kan være med og gjøre det verre for noen av de som har vært utsatt for det.

Gjest Gjest_Graceland_*
Skrevet

Staff burde beskyttes mot seg selv.

Maken til medieklovn skal man lete lenge etter.

Skrevet

Du tar feil, for det er ingen som argumenterer mot ham. Han får snakke fritt. Det er DA slike meninger blir et problem.

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...