Gå til innhold

Har kjøpt ny tørketrommel, men tøyet blir ikke ordentlig tørt

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Fikk min nye tørketrommel for noen dager siden. Har aldri hatt det før, og gledet meg masse. Problemet er bare at det blir jo ikke tørt! Min eneste erfaring med tørketromler er på jobben, og der blir det absolutt tørt!

Den har sensor som føler hvor tørt tøyet er, og stopper da. Jeg setter den på ekstratørt. Men klærne er helt klart fuktige fortsatt. Det blir også ekstremt mye lo..... :( Er litt lei meg jeg nå, hadde gledet meg sånn til å få den. Jeg har tømt vannbeholderen, og renset lofilteret. Men allikevel blir jeg nødt til å sette den på enda en gang. Det kan da ikke være riktig. Hadde jeg visst det kunne jeg jo likesågodt hatt mekanisk styrt tørketrommel da.....

Noen som har lignende erfaringer/tips/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må sette min på tørt + for å få det skikkelig tørt, men har du stilt den på ekstra tørt og fremdeles får fuktige klær, er det jo noe galt. Klag!

Gjest Pupsilure
Skrevet
Jeg må sette min på tørt + for å få det skikkelig tørt, men har du stilt den på ekstra tørt og fremdeles får fuktige klær, er det jo noe galt. Klag!

Ekstratørt er det tørreste dessverre... Har sendt en mail for å klage nå. Håper bare det ordner seg enkelt, for det er så mye styr hvis vi må få ny osv.

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har også en som stopper når tøyet er tørt. Setter den på skaptørt + og da blir det sikkelig tørt. Noen få ganger når jeg har lite klær i tørketrommelen blir det ikke tørt. Men dette skjer sjelden. Har hatt den i 6 år og vært veldig fornøyd.

Klag du, det skal ikke være slik.

Skrevet

Jeg bruker alltid ekstratørt på min. Da føles tøyet litt fuktig med en gang man åpner døren, men det er bare fordi det er så varmt at det er litt blir litt "dampete" når man åpner døren og kald luft kommer inn. Lar man døren stå åpen noen minutter så er tøyet helt tørt etterpå. Hvis det -fremdeles- da er skikkelig fuktig, så er det noe galt, det skal det helt klart ikke være.

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke bare til butikken? Sender du mail får du antagelig bare et svar om å kontakte butikken ;)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg trodde også at det bare var varmt med en gang, men etter en stund kjente jeg på det igjen, og det var helt klart ganske fuktig. Satt den på igjen, på ekstratørt, og den holdt på i ca 30 min, og da var det helt tørt.

Æsj, da er det nok noe galt...... Håper de kommer hjem hit og ser på det/fikser den. Det blir så mye ekstra problemer når sånt skjer. (være hjemme mellom 8 og 16 fordi de kommer for å reparere osv)

Men jeg tror jeg skal prøve den litt mer. Selv om det ser dårlig ut.

Gjest Pupsilure
Skrevet
Hvorfor ringer du ikke bare til butikken? Sender du mail får du antagelig bare et svar om å kontakte butikken ;)

Godt poeng ;) De har svart allerede, de sa jeg måtte kontakte en reparatør som jeg finner på nettsiden deres. Så da får jeg gjøre det. Hadde bare håpet det ikke skulle være noe galt, men jeg som hadde glemt å gjøre et eller annet. Men det ser ikke sånn ut, utifra svarene jeg har fått. Det er meningen at det skal bli tørt.

Skrevet
Godt poeng ;) De har svart allerede, de sa jeg måtte kontakte en reparatør som jeg finner på nettsiden deres. Så da får jeg gjøre det. Hadde bare håpet det ikke skulle være noe galt, men jeg som hadde glemt å gjøre et eller annet. Men det ser ikke sånn ut, utifra svarene jeg har fått. Det er meningen at det skal bli tørt.

Ofte er det enklere å bare ta med seg skitet tilbake til butikken og få en ny vare enn å måtte vente på reperatører som skal komme i vanlig arbeidstid og slikt. Men det er ikke alltid man kan det, butikkene har visst rett til å prøve å fikse varen først. Går an å spørre dog.

Skrevet (endret)

Har du Siemens? Det kan hende du har for mye tøy inni... da blir det veldig fuktig.. og disse moderne tørketromlene som skal stoppe av seg selv når tøyet er tørt, skjer aldri. Det er alltid bittelitt fuktig noenganger.

Endret av Linda644
Skrevet

Jeg sverger til min gamle med utlufting :)

Skrevet
Jeg sverger til min gamle med utlufting :)

Men da må man vel ha maskinen plassert på et rom med veldig god ventilasjon, noe som ikke er spesielt vanlig i blokker og lignende? Jeg kan ihvertfall ikke ha det.

Skrevet

Jeg har vaskerom i yttervegg, så her går det heldigvis fint :)

Gjest Pupsilure
Skrevet
Ofte er det enklere å bare ta med seg skitet tilbake til butikken og få en ny vare enn å måtte vente på reperatører som skal komme i vanlig arbeidstid og slikt. Men det er ikke alltid man kan det, butikkene har visst rett til å prøve å fikse varen først. Går an å spørre dog.

Hadde det gått an, skulle jeg gjerne gjort det, men det er ikke så lett med en diger tørketrommel ;) Får ikke den inne i en vanlig bil.

Gjest Pupsilure
Skrevet
Har du Siemens? Det kan hende du har for mye tøy inni... da blir det veldig fuktig.. og disse moderne tørketromlene som skal stoppe av seg selv når tøyet er tørt, skjer aldri. Det er alltid bittelitt fuktig noenganger.

Nei, det er electrolux. Og det er ikke bittelitt fuktig.... Det var ganske så fuktig. Utrolig kjedelig.... Håper det bare ordner seg :) At den må gå seg til litt. Men det er vel bare ønskedrøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...