Gå til innhold

Morsdag snart ?

Anbefalte innlegg

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg fikk noe reklame for morsdag, men det stod ikke når det er ?

Skrevet

Er ikke det i februar da?

Og farsdag i november?

Eller var det omvendt?

Gjest Zalomine
Skrevet

Morsdag? I april? (Eller var det mothersday? I amerika har de nemlig morsdag på en annen tid av året enn oss, så vidt jeg vet...) Morsdagen er andre søndag i februar den. (farsdag er andre søndag i november)

Skrevet

Morsdag er i februar. Dette husker jeg godt, da det ofte faller sammen med min mors bursdag....

Gjest Zalomine
Skrevet

Og jeg husker all dritten som ble sagt her inne for noen måender siden, da noen av oss ønsket å gi våre mødre noe, og fikk mange stygge ord tilbake, fordi det bare var kommersiel dritt.....

Jaja, skal ikke trekke det opp en gang til. Men morsdagen er ikke i arpil, så mye er vi alle enige om :)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Morsdagen er 11. Mai!

Minnie

Skrevet
Morsdagen er 11. Mai!

Minnie

Ikke i Norge?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ikke i Norge?

Når er den da?

Minnie

Gjest Zalomine
Skrevet

Nei, ikke i norge. "mothersday" er kanskje 11. mai, men morsdag er 2. søndag i februar.

Skrevet

Hmm... ja, noe er det støtt. Februar ja, det var det jeg trodde. Tine må selge fløte da også, og i mai er det jo kremfløtedager nok...

Skrevet

Ja, den tradisjonelle morsdagen i Norge er 2 søndag i februar!!! Det er jeg bombesikker på!!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Min familie feirer den hvertfall 11. Mai.

Minnie

Gjest Zalomine
Skrevet

Hehe, mai har nok av kremfløtedager ja. (og ikke minst, softisdager! Årets første er tradisjonen tro 1. mai, og softis 17. mai er jo en selvfølge :) )

Skrevet

Da vi hadde svigers på besøk i februar fikk svigermor blomster av sin sønn så vidt jeg husker.......i anledning morsdagen :-) (snill gutt, ja)

Skrevet
Min familie feirer den hvertfall 11. Mai.

Minnie

Det er vel den amerikanske datoen da, Minnie? Det er vel ikke unaturlig at dere har tatt med dere noen amerikanske tradisjoner undervies.

Gjest Zalomine
Skrevet

Men da, Minnie, da feirer ikke dere den tradisjonelle norske morsdag, men en amerikansk skikk (noe som vel ikke burde overraske).

Morsdag i morge, den med alle reklamene om å huske blomster til mor, den dagen vi tenger morskort til på barneskolen (helt til man har en morløs person i klassen, og slike ting derfor ikke kan gjøres....), den dagen er i februar. 2. søndagen, like sikkert som at farsdag er 2. søndag i november. Dette skrev jeg allerede i mitt første innlegg, for dette er noe jeg ikke trur, men VET!

(Det med at det er amerikansk 11. mai, det er noe jeg bare er 90% sikker på, mulig den er litt mer internasjonal, men norsk er den IKKE)

Skrevet
Morsdag i morge, den med alle reklamene om å huske blomster til mor, den dagen vi tenger morskort til på barneskolen (helt til man har en morløs person i klassen, og slike ting derfor ikke kan gjøres....),

Hva behager? Kan de ikke lage mordagskort på skolen, hvis det er noen som ikke har en mor???

Å være forståelsesfull og ta hensyn er veldig bra, men det er litt misforstått å "forstå seg helt ihjel", og fortie ting fordi noen kanskje kan bli såret av det. Selv barn skjønner det når man snakker direkte og ærlig med dem. Også om døden eller andre ting som er vanskelig.

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, jeg vet, men enkelte lærere vil altså ikke lage morskort om det er en morløs person i klassen (eller, enkelte foreldre vil ikke at det skal gjøres) Og jeg som gikk i klasse med to jehovas vitne (som altså ikke feierer jul og påske) laget bemerkelsesverdig lite direkte påske og julepynt, vi laget en del vårpynt og vinterpynt som kan være påskepynt og julepynt, men helst uten nisser....

Sånn er nå engang den norske skolen, en anelse håpløs igrunn.

Dvs, ikke mer håpløs enn hva enkelte foreldre/lærere gjør den til da, men det er utrulig hva enkelte folk klarer....

Gjest Starya
Skrevet

Nå for tiden lager de ikke mors, eller farsdagskort overhodet. Ihvertfall ikke på de skolene jeg har kjennskap til. Forklaringen som gis er at det fort kan oppleves problematisk pga av at det er såpass mange med bare en forelder, eller som har liten kontakt med en forelder o.l. vet ikke helt hva jeg mener om det.. Jeg er jo selv vant til at vi alltid laget kort på skolen, så det føltes litt stusslig at de ikke gjorde det nå.. :roll:

Gjest Zalomine
Skrevet

Men egentlig husker jeg ikke så mange kortlaginger fra skolen selv, enda alle i vår klasse hadde mødre (men en var vel farløs trur jeg) men i alle fall, min bror og jeg laget kort hjemme, DET husker jeg.

Føles det stusselig fordi du ikke får kort? Sørg for at de lager hjemme da vel? (selvsagt skjer det ved at du sørger for at de lager farskort til sin fari høst, og avtaler at han minner dem på å lage morskort til deg)

Min fars første farskort fra meg er laget når jeg var bare noen få måender. Det er en grønn serviett som jeg har laget noen streker på med en penn (3 måender gammel, masse hjelp fra mamma...) og som mamma så har skrevet på at er farskort...) Hvert eneste år siden det har vi laget morskort og farskort. Når vi var små fikk vi hjelp, etterhvert klarte vi det selv. Nå er vi voksne, og late, men lager fortsatt mors/farskort, på pc stort sett. (koselig med digitalt kamera da, så lager vi kort med bilder på)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...