Gjest Gjest_Mimi_* Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Siden det er skuddår skal jeg ta meg friheten og fri til min elskede. Vi har en datter på 16mnd og planlegger en til så jeg ser ingen grunn til å la være. Men vanligvis når det er mannen som frir så får damen en diamantring eller lignende. Jeg vil at vi skal velge ringer sammen og har derfor ikke lyst å plukke ut forlovelsesringene/gifteringene før etter selve frieriet og et evt ja. Men hvordan gjør man det da? Jeg ønsker jo å overbringe frieriet med en form for symbolsk gjenstand og helst en ring. Men hva slags ring skulle det være? Jeg har allerede en alliansering fra vår datter ble født. Og jeg ser ikke akkurat han for meg med en diamantring. Så jeg trenger big time hjelp her!!!
Gjest *marie* Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Så hyggelig at du skal fri til kjæresten din :-D Min erfaring er at gutter synes det holder å ha en ring på fingeren-og hvis dere skal plikke ut forlovelseringer sammen, kan du heller kanskje fri med noe annet? For eksempel kan du kjøpe en en slipsnål eller mansjettknapper? Eventuelt andre type smykker dersom han bruker det?
Darksun Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Har null peiling på dette, men skulle tro at blomster funker bra En enkel rød rose eller noe?
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Men vanligvis når det er mannen som frir så får damen en diamantring eller lignende. Nei, det er ikke slik det "vanligvis" gjøres i Norge..
Gjest Gjest_Mimi_* Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Nei, det er ikke slik det "vanligvis" gjøres i Norge.. Opplys meg da.
Concertina Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Opplys meg da. Diamantring som forlovelsesring er egentlig en britisk/amerikansk tradisjon som har blitt introdusert til Norge via Hollywood rett og slett. Det har blitt vanligere de siste årene at mannen frir med diamantring, men tradisjonelt i Norge så har både mannen og kvinnen lik ring, gjerne en enkel gullring. Min kjære fridde uten ring, og jeg synes absolutt ikke det la noen demper på frieriet, godt å kunne være med å bestemme hvilken ring jeg skal gå med for resten av livet
Aja Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Hei! Jeg har fridd til min kjære nå nettopp. Er forresten en tråd om å fri her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå