molly83 Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hva ville dere valgt? Tenker på Huhrgada i Egypt eller Thassos i Hellas.. Noen som har vært der? Gode/dårlige erfaringer?
Gjest Ballerina Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Nå har jeg ikke vært på noen av stedene, men vi stod mellom Hellas og Egypt når vi skulle velge bryllupsreise! Vi valgte Hellas Til syvende og sist syntes vi det så penest ut (og kanskje bruuuden var litt mer tiltrukket til Hellas )
Gjest *marie* Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Jeg ville valgt Hellas. Har vært i begge landene, riktignok ikke på de samme stedene du nevner her,men ville uansett valgt Hellas. Synes Hellas er er langt mer romantisk land og sånn sett bedre egnet for bryllupsreise.Og når det gjelder mat og vin-er det store forskjeller på de to landene- så hvis dere er opptatt av å spise gode middager vil jeg også anbefale Hellas.
LilleEkorn Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Jeg har vært flere ganger i Hellas, og er svært glad i det landet. Veldig god mat der også! Men øyene er veldig forskjellige, både med tanke på andre turister og atmosfære, så gjør god research og forhør deg på reisebyråer! Jeg har også vært i Egypt, og ble veldig glad i dette landet også! Vi var i Sharm el Sheik, og har hørt at de fleste trives mye bedre i Sharm enn i Hurgada. Her er det jo fantastiske dykkermuligheter, og det er jo et spennende land! Hotellene er også fine, og serviceinnstilte mennesker der, men de er også veldig pågående!! Om du lurer på noe mer er det bare å sende meg en PM (",)
prinsessa Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Jeg har vært 2 ganger på Thassos både med og uten barn og skal dit igjen til sommeren. Send meg en PM med spørsmål så skal jeg svare etter beste evne. Til thassos er det også bare 3t 15m med fly og det syns jeg er et pluss.
Lilywhite Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Nå har jeg riktignok bare vært i Hellas. Har heller ikke vært på stedet du snakker om, men jeg hadde nok foretrukket Hellas. Tror som de andre sier at det er mer romantisk der (uten at jeg egentlig har så mye kompetanse til å uttale meg, hehe). Jeg har vært veldig fornøyd med de stedene jeg har vært i Hellas. De jeg kjenner som har vært i Egypt har ikke vært så fornøyd...det var forferdelig varmt (50 grader!) og de ble matforgiftet. De kan selvfølgelig ha vært uheldige, men det er flere faktorer som gjør at jeg heller ville valgt Hellas enn Egypt, hvertfall som bryllupsreise Lykke til med valget
Hønemora Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Ej sjøl ville nok ha valgt Hellas... Va nettopp i Hurghada (des 07), kjempe fin plass. Men store sjangsa for at enn blir dårli i lmagen, å de e no ikkje noke enn ønska på ei bryllupsreise.... Men for all del.. Hurghada e en kjempe flotte plass... Der fe du besøkt pyramidene i Kairo (rikti nokk en long busstur), du fe snorkle at med store korallrev med masse forskjellig farga fiska... Absolutt en kjempe stor opplevelse.... å ej anbefala på de sterkaste å reise dit en gong. Spsielt i den nye delen av Hughada. Den gamle delen e der mykje støy frå Taxi'a som tuta for å få på folk og ikkje minst innkastera... I den nye delen av Hurghada e der mykje roligare, og standaren e også mykje høgare.
Gjest Nordine Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Jeg kjenner ganske godt til Hellas og kan komme med et par anbefalinger der. Blant de fleste grekere er Santorini den øyen som ansees som mest romantisk av alle. Benyttes ofte til å arrangere bryllup. I en av åpningsscenene i Tomb Rider mener jeg det var, foregikk bryllupet nettopp der. Et mer ukjent sted, hvor grekerne tar med sin store kjærlighet for frierier og den ultimate kjærlighetsopplevelsen på tomannshånd, er Monemvasia på fastlandet, Peloponnese. Dette er en landsby med en gammel borg i en fjellside/klippe utenfor byen, der borgen er omgjort til luksuriøse leiligheter, restauranter og små koselige butikker. Her er link til et hotell oppe i borgen, med noen bilder. Søk ellers på Monemvasia for mer info om selve byen og tilbudene der. http://www.superbgreece.com/Monopati_Apartments.htm Nydelige steder begge to - absolutt garanti for romantikk Santorini er nok enklest å komme seg til fra Norge. Monemvasia blir mer eksklusivt og utilgjengelig.
Gjest Gjesten Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Har vore i begge land, om enn ikkje på same plass, og eg ville anbefalt Hydra i Hellas. Veldig koseleg øy, ikkje langt med bår frå Athen. Vi fann vår eiga strand der, og heile øya er bilfri. Anbefalast!
cajac Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Hva ville dere valgt? Tenker på Huhrgada i Egypt eller Thassos i Hellas.. Noen som har vært der? Gode/dårlige erfaringer? Har ikke vært i Hellas, men Egypt har jeg vært, og det er absolutt ikke noe jeg anbefaler! Det var godt og varmt, og flott å dykke der, men det var ikke noe god service der, folk var sur og innpåsliten og de skulle hele tiden lure deg for noe. Eneste fordelen var at vi ble veldig brun, hvis det er av interesse da.. Billig gull og diamanter har de også, men ellers kommer vi aldri til å dra tilbake der. Og hygiene står ikke øverst på listen hos de, så det er veldig stor sjangse for å bli dårlig, ikke noe gøy når det er så varmt.. Håper dette var litt til hjelp for deg:-)
flickan Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 El Gouna i Egypt er et godt alternativ, dersom du er ute etter luksus-følelsen på bryllupsreisen. Denne byen ligger bare 20 min utenfor Hurgada men har mye høyere standard og er en liten by. Det er rent og pent der, og det er veldig lite kriminalitet. Det er en turist-by, så mange snakker greit engelsk. Men som sagt, veldig mange blir dårlige i magen når de reiser til egypt, så pass på å ta drikkevaksinen mot turist-diare før du reiser, og vær nøye meg hygienen. Jeg har ei søster som bor der nå, så hvis du er interssert i å vite mer, kan du sende meg PM. Elgouna.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå