Gå til innhold

Beste plassen å sitte på flyet

Anbefalte innlegg

Gjest reisemor
Skrevet

Nå tenker jeg på hvilken plass som er best sånn komfortmessig! Altså minst støy, er ikke så veldig PRO på dette med flyreiser. Jeg vet av erfaring at det bråker noe jævlig midt i flyet. :skravle: Men ikke mer enn det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det avhenger hvilken flytype en flyr med, hvor en sitter osv. Jeg synes f.eks. at nyere Airbus fly bråker mindre enn noen av Boeing flyene. Men du kan finne en god del informasjon om hvor det er best å sitte på http://www.seatguru.com/

Skrevet

jeg synes det er best å sitte helt fremst i flyet, rad 1..

da slipper man å gå så langt når man kommer inn i flyet, og snike seg forbi folk som sperrer midtgangen.. Og man kommer jo først ut.. (reiser med barn jeg, og det er håpløst å ha med to små når vi skal gå helt i andre enden av flyet..)

dessuten har jeg lest et eller annet sted at det er tryggere å sitte foran i flyet... i tilfelle man måtte nødlande eller noe...

Gjest reiseglad
Skrevet
jeg synes det er best å sitte helt fremst i flyet, rad 1..

da slipper man å gå så langt når man kommer inn i flyet, og snike seg forbi folk som sperrer midtgangen.. Og man kommer jo først ut.. (reiser med barn jeg, og det er håpløst å ha med to små når vi skal gå helt i andre enden av flyet..)

dessuten har jeg lest et eller annet sted at det er tryggere å sitte foran i flyet... i tilfelle man måtte nødlande eller noe...

I allefall på SAS og nå også Norwegian får du bare sitte fremst når du betaler fullprisbillett. Det er også det som er vanlig på utenlandsflygninger, business foran....

Ellers har jeg lest at det ikke er tryggest å sitte foran ved nødlandinger, de som overlever sitter bak vingene, men ved nødutgang (aner ikke om det stemmer, det er vel neppe så mange som overlever et flykrasj og kan si hva som skjedde...)

Gjest reiseglad
Skrevet

Ellers er favorittsetet mitt 4F på SAS sine flyginger, når arbeidsgiver betaler for reisen min....

Skrevet
Hei

Det avhenger hvilken flytype en flyr med, hvor en sitter osv. Jeg synes f.eks. at nyere Airbus fly bråker mindre enn noen av Boeing flyene. Men du kan finne en god del informasjon om hvor det er best å sitte på http://www.seatguru.com/

Jeg slutter ikke med å bli overraska over hva det lages internettsider om!! :ler:

Har hørt at en har best overlevelsessjanse ved flystyrt, dersom en sitter bakerst i flyet... :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...