Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Dette skjedde for noen måneder siden. Jeg var på kurs i to uker og ble godt kjent med de andre. Den siste kvelden var vi selvsagt på fylla og jeg flørtet litt med en mann. VI gikk i utgangspunktet hvert til vårt. Jeg var litt full og utrolig trøtt (når jeg blir trøtt blir jeg helt i svime..) Men han kom og banket på rommet mitt og jeg slapp ham inn. Vi rota en del og han dro av toppen. Da han dro av buksen min sa jeg nei flere ganger men fikk ikke stoppet det før han var inni meg. Vi "fullførte" aldri, og det var noe trykket stemning dagen etter kan du si.. Jeg føler meg litt i grenseland her.. Jeg slapp ham tross alt inn på rommet.. Og selv om jeg sa nei mange ganger synes jeg det var deilig da han var inni meg ..

Nå sliter jeg altså - skal jeg si noe til kjæresten eller ikke.. Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ung mor_*
Skrevet

Dette høres ikke Helt bra ut .... Om du sier nei - er det jo Nei???

Tror jeg ville latt saken ligge - evt snakket ut om opplevelsen med en utenforstående.

Skrevet

Jeg ville sagt det i det øyeblikket jeg møtte kjæresten min etterpå.

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe om det - gitt at situasjonen var slik du beskriver den.

Skrevet

Det påstås at det bare er en myte at et nei fra en kvinne noen ganger kan bety ja, og at et nei alltid betyr nei. Men her bekreftes det jo at et nei fra en kvinne ikke alltid behøver å bety nei.

Jeg blir så provosert av alle de feministiske løgnene.

Gjest ville ikke gjort
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe.

Jeg sa til eksen min at om han gjorde en bommert, ville jeg ikke vite, men om han var følelsesmessig utro ville jeg vite det og det betydde slutt! (ble slutt likevel, men ikke av den grunn!)

Skrevet

Ikke si noe.. er ikke verdt det syns jeg..

Skrevet
Da han dro av buksen min sa jeg nei flere ganger men fikk ikke stoppet det før han var inni meg.

Uff, det her høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Er du helt sikker på hva som har skjedd og har du kontroll på følelsene dine? At man roter med en person gir en ikke rett til å voldta noen.

Men svar til overskrift:

Ja, jeg har vært utro og ikke sagt noe. Men det var fordi jeg i det øyeblikk forstod jeg ikke ville være sammen med den personen. Så jeg gjorde det slutt. Personen ville ha det tungt nok for at jeg i tillegg skulle gi den byrden at jeg hadde bedratt han.

Hadde jeg tenkt å bli værende i forholdet hadde jeg sagt ifra ved første anledning. Det er den andre full rett til å vite og det er da den andre som skal bestemme om forholdet skal fortsettes eller ikke.

Gjest lissi32
Skrevet

Å tenke voldtekt her kommer du ikke langt med. Han vil aldri bli dømt for voldtekt på dette grunnlaget. Dette vet jeg bare. Jeg tror jeg ville sagt noe, men ikke si det var voldtekt om det ikke var det. Det blir helt feil.

Skrevet

Å kalle dette en voldtekt er da å strekke strikken i overkant langt!

Gjest lissi32
Skrevet

Det er faktisk nok av dine kursdeltakere å si at du flørtet med han tidligere på kvelden, det er nok til å frikjenne mannen uansett hva som hadde skjedd på rommet. Vil bare si at du ikke kommer så langt. Dessverre!

Jeg er litt usikker på hva du selv mener her? Sier du at du mener du ble voldtatt siden du sa nei?

Skrevet

Jeg hadde nok ventet litt hvis jeg bestemte meg for å si noe til kjæresten min.

Det viktige er jo om det er følelser med i bildet, da blir jo saken ganske alvorlig med en gang.

Jeg tror det går ann å oppleve et "blaff" nå og da gjenom et samliv. Uten at det trenger å resultere i sex da. Mener at fylla har skylda faktisk kan vere sant noen ganger... :sengekos:

Men om en har sterke følelser for en annen person, og kjenner at dette ikke er noe som "går over". så bør en si det, evt. gjøre det slutt ?? :gjeiper:

Jeg har vert utro å ikke sagt noe.. Er ike sammen med han lenger, og tror nok ikke jeg kommer til å være utro igjen :nei:

Skrevet
Jeg hadde ikke sagt noe om det - gitt at situasjonen var slik du beskriver den.

Ja situasjonen er slik jeg beskriver den. Da vi lå på sengen dyttet jeg ham unna flere ganger og sa nei, men han dyttet meg ned igjen. Da jeg fikk ham vekk til slutt sa han "I'm so sorry, you said no - I've violated you!" (Han var fra tyskland) Jeg sa bare nei og dyttet ham ut, ville bare at han skulle gå..

Det er faktisk nok av dine kursdeltakere å si at du flørtet med han tidligere på kvelden, det er nok til å frikjenne mannen uansett hva som hadde skjedd på rommet. Vil bare si at du ikke kommer så langt. Dessverre!

Jeg er litt usikker på hva du selv mener her? Sier du at du mener du ble voldtatt siden du sa nei?

Jeg vet ikke hva jeg mener selv en gang.. Jeg føler meg krenket og samtidig skyldig og skitten. Kommer aldri til å anmelde ham, jeg kommer sansynligvis aldri til å treffe han mer.

Vet ikke helt hva jeg vil med tråden, kanskje bare si det til noen. Blir kvalm og får tårer i øynene når jeg skriver og tenker på det. Er skikkelig usikker på om jeg skal si det. På den ene siden ville jeg sagt det for å lette på mitt eget sinn. men siden det er for min egen skyld vil jeg spare ham. På den andre siden har han rett til å vite det slik at det ikke skal være hemmeligheter mellom oss..

Takk for alle svar

Gjest Tidligere gjest
Skrevet
Ja situasjonen er slik jeg beskriver den. Da vi lå på sengen dyttet jeg ham unna flere ganger og sa nei, men han dyttet meg ned igjen. Da jeg fikk ham vekk til slutt sa han "I'm so sorry, you said no - I've violated you!" (Han var fra tyskland) Jeg sa bare nei og dyttet ham ut, ville bare at han skulle gå..

Jeg vet ikke hva jeg mener selv en gang.. Jeg føler meg krenket og samtidig skyldig og skitten. Kommer aldri til å anmelde ham, jeg kommer sansynligvis aldri til å treffe han mer.

Vet ikke helt hva jeg vil med tråden, kanskje bare si det til noen. Blir kvalm og får tårer i øynene når jeg skriver og tenker på det. Er skikkelig usikker på om jeg skal si det. På den ene siden ville jeg sagt det for å lette på mitt eget sinn. men siden det er for min egen skyld vil jeg spare ham. På den andre siden har han rett til å vite det slik at det ikke skal være hemmeligheter mellom oss..

Takk for alle svar

Det var det jeg mistenkte at du hadde blitt voldtatt men at du ikke helt forstod eller fortsatt forstår hva som skjedde. Du var full og sliten og har skyldfølelse for alt fordi du var utro.

Det at du rotet med han gjør at du var utro i mine øyne. Det må du stå inne for, ta ansvar for og kan føle deg skyldig for.

Men du har absolutt blitt voldtatt. Det tror jeg du egentlig forstår selv, med tanke på hva du beskriver her og ikke minst alle følelsene du har. Og det skal du overhodet ikke ha skyldølelse eller føle skam for! Jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å ta kontakt med noen som kan hjelpe deg gjennom dette. Ta i det minste kontakt med Dixi. Det at du var utro gjorde ikke at du fortjente å bli voldtatt! Vær så snill og søk hjelp. Ikke sitt inne med alle disse vonde følelsene alene.

:klem:

Så klart hun ble voldtatt om hun sa nei! Det at det er vanskelig å få dømt slike jævler er en sak, men voldtekten er jo reell uansett hvor lett det er å få personen dømt for det eller ei.

Å kalle dette en voldtekt er da å strekke strikken i overkant langt!

Herregud, du kan ikke i fullt alvor mene det du klarte å ytre der? Hva mener du at det ikke er voldtekt? Når noen sier nei så er det voldtekt. Når noen sier nei og dytter en person vekk er det voldtekt med svært tydelig motstand. Til og med overgriperen forstod at han hadde "violated her".

Er faen meg lei av folk som prøver å motarbeide voldektsofre og gjøre overgrep verre enn det de allerede er.

Skrevet

Tror egentlig DU gjør det verre for TS, som prøver å overbevise henne om at dette var voldtekt og alle de følelsene som blir satt i sving da. Dette var ikke en voldtekt ut i fra det TS beskriver.

Skrevet
Jeg hadde nok ventet litt hvis jeg bestemte meg for å si noe til kjæresten min.

Det viktige er jo om det er følelser med i bildet, da blir jo saken ganske alvorlig med en gang.

Jeg tror det går ann å oppleve et "blaff" nå og da gjenom et samliv. Uten at det trenger å resultere i sex da. Mener at fylla har skylda faktisk kan vere sant noen ganger... :sengekos:

Men om en har sterke følelser for en annen person, og kjenner at dette ikke er noe som "går over". så bør en si det, evt. gjøre det slutt ?? :gjeiper:

Har overhodet ingen følelser for den andre mannen, blir heller sint når jeg tenker på ham. Håper jeg aldri treffer ham i hele mitt liv.. Jeg ønsker derimot å leve resten av livet med kjæresten min..

Det var det jeg mistenkte at du hadde blitt voldtatt men at du ikke helt forstod eller fortsatt forstår hva som skjedde. Du var full og sliten og har skyldfølelse for alt fordi du var utro.

Det at du rotet med han gjør at du var utro i mine øyne. Det må du stå inne for, ta ansvar for og kan føle deg skyldig for.

Men du har absolutt blitt voldtatt. Det tror jeg du egentlig forstår selv, med tanke på hva du beskriver her og ikke minst alle følelsene du har. Og det skal du overhodet ikke ha skyldølelse eller føle skam for! Jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å ta kontakt med noen som kan hjelpe deg gjennom dette. Ta i det minste kontakt med Dixi. Det at du var utro gjorde ikke at du fortjente å bli voldtatt! Vær så snill og søk hjelp. Ikke sitt inne med alle disse vonde følelsene alene.

Så klart hun ble voldtatt om hun sa nei! Det at det er vanskelig å få dømt slike jævler er en sak, men voldtekten er jo reell uansett hvor lett det er å få personen dømt for det eller ei.

Herregud, du kan ikke i fullt alvor mene det du klarte å ytre der? Hva mener du at det ikke er voldtekt? Når noen sier nei så er det voldtekt. Når noen sier nei og dytter en person vekk er det voldtekt med svært tydelig motstand. Til og med overgriperen forstod at han hadde "violated her".

Er faen meg lei av folk som prøver å motarbeide voldektsofre og gjøre overgrep verre enn det de allerede er.

Takk for svar. Jeg tror ikke jeg helt vet hva jeg føler enda, så jeg vet ikke helt om jeg skal snakke med Dixi eller om jeg skal si noe til kjæresten min eller hva jeg skal gjøre. Har det vondt inni meg, men jeg håper liksom at det skal gå over og at jeg skal slutte å tenke på det..

Jeg veit at jeg var utro ved å frivillig kysse ham, men jeg ville ikke at det skulle gå så langt, og det sa jeg jo til ham. Føler meg så svak som ikke klarte å få ham til å forstå at jeg ikke ville. Men han skjønnte det jo etterpå.

Gjest lissi32
Skrevet

Slik du forklarer nå at du dyttet han bort og han dyttet deg ned igjen er det INGEN tvil om at han har tråkket over dine grenser. Dessverre er rettssystemet ikke på offeret sin side i Norge, jeg bare forteller deg dette for å spare deg for mye smerte. Slik at du ikke tror dette er enkelt. Jeg råder deg til å gå til samtale i Dixi å få hjelp med vonde følelser. Jeg har selv gått i Dixi et år etter voldtekt. Jeg ble også voldtatt etter et nachspiel av en bekjent som bare kom inn på rommet mitt kl 7 om morran, når alle andre sov. De våknet av bråket og har vitnet hos politiet om dette, saken ble henlagt. Enda jeg ikke hadde flørtet, drukket, gått lettkledd, ikke gikk inn på samme rom som han, jeg syns hele fyren var motbydelig. Hun som var hovedvitne ville ikke ha bråk siden hun var nygift og nybakt mor, hun kunne vitne over telefon fra en annen by, men sa hun ikke kjente meg. Hun kjente heller ikke kjæresten sin som hun lå i samme seng med i naborommet hvor jeg ble voldtatt. Hun ville ikke blandes inn, og pga det ble saken min henlagt, fyren går fri.

Jeg har kjempet så mye angående dette, og selvsagt skal man anmelde om man er sterk nok. Da vil han få det på "rullebladet" og et forklaringsproblem neste gang han voldtar noen. Det er det jeg får igjen for dette jeg har gått gjennom med voldsalarm. Denne prosessen tok to år. Min trøst, jeg gjorde dette for nestemann! En voldtektsforbryter gjør det alltid igjen.

Dette er vondt, det ødelegger deg innvendig. Jeg hadde snakket med samboeren min om det hvis jeg var deg.

Om du velger anmelde, noe jeg faktisk mener du bør gjøre, siden han tilsto. Noe han ikke vil gjøre i politiavhør, men neste gang!!!!!!!!!!!!! Da sliter han:O)

Jeg føler veldig med deg. Som offer selv. Du må bare gjøre det beste ute av det, få hjelp, kom deg videre. Svinet vil gå fri, mest sannsynlig.

:klemmer:

Skrevet

Du må jo være ordentlig syk...

Det er ikke voldtekt hver gang en full dame på seminar legger seg på rygg og angrer dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...