Gjest jente 20 Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Katrine sørland sier at håret får mer glans når bruker balsam over natten. Hun må jo ha peiling på dette. Selvom jeg synes hun er teit så vurderer jeg å prøve dette. Er balsamen fortsatt i håret når det tørker? Bør man bruke en eller annen form for hette? Tilslutt: Jeg har litt bølgete langt hår og jeg lurer på hvordan børste man egentlig bør bruke. Jeg har noe om at man ikke børste håret hvis håret har krøller, men jeg må gre det!
Gjest Yoghurt Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 (endret) Jeg har også bølgete, ganske langt hår, og må børste det daglig. Problemet for mer er hvertfall at håret blir veldig brusete om jeg børster det når det er tørt, og jeg mister bølgene. Det jeg gjør er å kamme gjennom håret rett før jeg dusjer, da blir det enkelt å håntere i dusjen. Shampoo'en floker det til litt (men ikke så mye som om jeg ikke kammer håret først). Deretter lar jeg balsamen være i mens jeg gjør alt annet av skrubing og innsåping, så da får det vært i i kanskje fem minutter. Det holder til at det gjør det helt glatt når jeg skyller ut. Men, jeg tror at viktigst er kanskje hvordan du tørker det. Jeg bruker aldri føner, og lar det lufttørke for det meste. Rett etter dusjen bare vrir jeg opp håret, og har det løst mens jeg tørker kroppen (står jo bøyd så blir ikke noe problem med at det drypper). Har det av og til oppe i "turban" dersom jeg tar på bodylotion (altså bare en liten stund), hvis jeg ikke gjør det headbanger jeg litt for å få ut vannet. Da blir det "tørt" nok til å lufttørke, og jeg får bølgene mine og null floker. Du kan jo prøve.. Det å ha i balsam over natta blir vel å bruke det som en hårkur, kan sikkert funke det. Prøv det du, men ville nok hatt en hette over. *edit skrivefeil og sånt Endret 10. januar 2008 av Yoghurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå