Gjest Gjest_maya_* Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 hva gjør man når den man er gla i skuffer en gang på gang-- små ting og ..større ting...hadde innlegge lengre ned her ang ringe el ik ringe......... han bryter avtaler for gjøre noe han kan tjene penger på,ville ikke gi julegave pga en skal heller bruke penger på seg selv..og det jeg gav han bilett til et band fikk jeg tilbake nå pga han skal noe annet den dagen.. er så skuffa..... brukte nesten tusen kr på gaven så er den ødelagt-- hva skal en si...blir skuffet når en håper en gir noe fint den andre blir gla for..nå sitter nå jeg her med to biletter ,er en konsert jeg kun ville se med han ,er ikke noe jeg vil se med en venn liksom... var jo meninga vi skulle gå høre romantisk musikk... orker ikke tanken på gå nå!er mange ting jeg gleda meg til som ikke har skjedd... han sa ikke godt nyttår engang vet at mange ikke bryr seg om nyttårsaften men tenkte iallfall jeg fikk en nyttårs sms-- vi har visst helt ulike måter være på... er mange ganger jeg blitt skuffa iallfall-- men er ikke så lett forlate en mann pga han skuffer en--- er jo fortsatt gla i han men ... spurte han om han har tenkt på at vi kanskje ikke skulle være ilag ...da sa han nei det hadde han ikke tenkt på.. jeg går jo her og tenkte at han sikkert vil gjøre slutt pga vi ses sjelden osv.. men han sa nei ..jeg er tydeligvis fra en annen planet jeg vet jo det --- for forstår virkelig ikke måten hans... å være på...skulle ønske han var utiltrekkende.. han klarer sjarmere meg rundt hele tiden irriterer meg
Gjest Qha Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Ikke så mye annet å si her, enn at du må gå videre. Gi slipp, han er ikke verdt å bruke mer tid eller energi på. Du utsletter deg selv fullstendig. Finn deg en som bryr seg om deg og ikke bare bryr seg om seg selv.
Gjest Gjest-M- Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Hvor lenge har dere vært sammen? Det virker som han tar deg for gitt.... Min erfaring med menn som er veldig selvsentrerte/egoistiske i starten av et forhold, ikke blir bedre ettersom tiden går, snarere tvert i mot. Og hvis du finner deg i det og aldri stiller noen krav, kommer han bare til å fortsette å oppføre seg sånn. Hvorfor skulle han ikke det? Du godtar det jo. Svelg skuffelsen, vis at du har bein i nesa og fortell han hva du mener om oppførselen hans. Mange mennesker vil da reagere med å få en ny respekt for den andre. Har man ikke selvrespekt, kan man heller ikke vente å få respekt fra andre.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 hva gjør man når den man er gla i skuffer en gang på gang-- små ting og ..større ting...hadde innlegge lengre ned her ang ringe el ik ringe......... En klem til deg Han virker helt useriøs og rar og sårende! Jeg hadde blitt kjempelei meg, spesielt pga billetten!!! Dere er helt klart på andre planeter. Spørs litt hvor lenge dere har kjent hverandre og holdt på sånn. Er det mer enn 6 mnd, ville jeg droppet ham. Har vært sammen med en fyr en god stund, og han kunne oppføre seg litt sånn merkelig det første halvåret, jeg tolket det som usikkerhet på forholdet vårt, prøvde å være tålmodig og gi ham tid. Deretter ble vi bedre kjent, og alt ble mye bedre + endel ups and downs som tilslutt (det tok ca et år) gjorde ham ganske seriøs og alt ble "bra". Fikk i ettertid vite at han gikk på medisiner i begynnelsen av forholdet vårt, som antagelig "dempet" de sterkeste følensene hans, slik at han ble litt "merkelig" i mine øyne. Prøv å snakk med ham, rolig og ikke bebreidende en gang dere treffes (hvis dere gjøre det mer da?) litt forsiktig om hva du føler, at han gjøre deg usikker, og at du mener et forhold bør bestå mer av ditt og datt. Hvis han da ikke i løpet av 1 mnd viser tegn til å gjøre noe av det du ber om, da ville jeg gitt ham opp den dusten!
Gjest Gjest_maya_* Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Hvor lenge har dere vært sammen? Det virker som han tar deg for gitt.... Min erfaring med menn som er veldig selvsentrerte/egoistiske i starten av et forhold, ikke blir bedre ettersom tiden går, snarere tvert i mot. Og hvis du finner deg i det og aldri stiller noen krav, kommer han bare til å fortsette å oppføre seg sånn. Hvorfor skulle han ikke det? Du godtar det jo. Svelg skuffelsen, vis at du har bein i nesa og fortell han hva du mener om oppførselen hans. Mange mennesker vil da reagere med å få en ny respekt for den andre. Har man ikke selvrespekt, kan man heller ikke vente å få respekt fra andre. At han er ego vet jeg... syns gutter flest er av de jeg møtt på enten ego eller dørmatter vanskelig finne mellomting.. kjepphøy eller dørmatter... vært ilag snart 4 mnd..så er jo nytt dessuten har han vært litt "borte" viste han tydelig jeg var skuffa nå da.. sa jeg vil ikke ha bilettene og så sier han tror du at du får solgt de..jeg sa at det kunne da han gjøre...... han skal i et bryllup da men alt er før meg virker det som uansett-- elelr var det abre max uflax at han ble bedt i et bryllup samme dag.. han er jo snill og men han er så....... men han har et snålt syn på hva kjærester er -- jeg mener vel kjærester kan snakkes titt og ofte men han har intet behov for det ... på tlf..
Gjest Gjest_maya_* Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 En klem til deg Han virker helt useriøs og rar og sårende! Jeg hadde blitt kjempelei meg, spesielt pga billetten!!! Dere er helt klart på andre planeter. Spørs litt hvor lenge dere har kjent hverandre og holdt på sånn. Er det mer enn 6 mnd, ville jeg droppet ham. Har vært sammen med en fyr en god stund, og han kunne oppføre seg litt sånn merkelig det første halvåret, jeg tolket det som usikkerhet på forholdet vårt, prøvde å være tålmodig og gi ham tid. Deretter ble vi bedre kjent, og alt ble mye bedre + endel ups and downs som tilslutt (det tok ca et år) gjorde ham ganske seriøs og alt ble "bra". Fikk i ettertid vite at han gikk på medisiner i begynnelsen av forholdet vårt, som antagelig "dempet" de sterkeste følensene hans, slik at han ble litt "merkelig" i mine øyne. Prøv å snakk med ham, rolig og ikke bebreidende en gang dere treffes (hvis dere gjøre det mer da?) litt forsiktig om hva du føler, at han gjøre deg usikker, og at du mener et forhold bør bestå mer av ditt og datt. Hvis han da ikke i løpet av 1 mnd viser tegn til å gjøre noe av det du ber om, da ville jeg gitt ham opp den dusten! TAKK FOR KLEM... : ja er bare snart 4 mnd ....er også med tanken om gå fra han men samtidig er han en av de jeg har vært mest forelsket i i livet.... og møtt ganske mange før han... han har jo andre gode sier... feks at han sier mye søtt og er sjarmerende og tøysete.. men er så mye annet og... det at han alltid gjør sitt... greit man skal ha hvert sitt liv men tenkte kjærester skal la den andre føle seg spesiell... mens jeg går å tror han forlater meg ...var det ikke i hans tanker han spøkte tilogmed med at han skulle nok få meg gravid en dag også.. sånt sier man vel neppe til ei jente om man bare driver tuller... for hvem vil vel gjøre noen gravid om de ikke vil være far til ungen...
Gjest Pupsilure Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Uff da.... Dette hørtes ikke noe koselig ut... Selv om det er fælt å gjøre det slutt, er det det eneste riktige tror jeg. Det skal ikke være slik i et forhold. Det finnes så mange andre flotte menn, som ville satt så mye mer pris på deg.
Gjest Gjest_maya_* Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Uff da.... Dette hørtes ikke noe koselig ut... Selv om det er fælt å gjøre det slutt, er det det eneste riktige tror jeg. Det skal ikke være slik i et forhold. Det finnes så mange andre flotte menn, som ville satt så mye mer pris på deg. JAU er ikke vant gjøre slutt vet ikke hva som feiler meg som alltid holder ut litt til og litt til hver gang en gutt gjør noe som sårer meg...
Rainbow Brite Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Uff, han her høres skummel ut synes jeg.. Kom deg unna du, det finnes mange der ute som vil holde rundt deg på nyttårsaften og kysse deg inn i det nye året. Det hjelper ikke å ha gode sider når du sitter og har det så vondt. Du kommer til å bli forelsket igjen skjønner du. Sannsynligvis veldig mye mer enn du er nå, og det kommer til å være mye mer godt for deg enn hva dette er! Det fortjener du!
Gjest Gjest_maya_* Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Uff, han her høres skummel ut synes jeg.. Kom deg unna du, det finnes mange der ute som vil holde rundt deg på nyttårsaften og kysse deg inn i det nye året. Det hjelper ikke å ha gode sider når du sitter og har det så vondt. Du kommer til å bli forelsket igjen skjønner du. Sannsynligvis veldig mye mer enn du er nå, og det kommer til å være mye mer godt for deg enn hva dette er! Det fortjener du! syns det er rart å ikke vite hvor en har folk.. trodde jeg visste først iallfall da var ting litt anneldes men nå blir jeg forundret når han sier masse fint... etter hatt stillehet lenge.. jeg sa om han heller passet best som singel tro... så sa han nei..-. men det føles jo nesten så man er singel når en ses lite ... hmm takk for svar kanskje dere er med på hjelpe meg til klare fortsette uten han--- selv om tanken på orke stole på atter en mann virker lite fristende.. men er jo ikke artig være alene i livet heller,,,, i trettiåra savner en jo en å være gla i føltes ikke like nøye i tjueåra ... seff bra da og ha men nesten så det betyr enda mer i trettiåra ha noen i tykt og tynt...
Gjest Bond Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 (endret) Jeg hadde først tatt en seriøs prat med ham. Si fra om hvordan du føles og at hvis ting ikke forandrer seg, må du tenke deg om. Ikke som en ultimatum, men mer å si fra akkurat som ting er. Jeg synes at mennesker skulle få en sjanse å vite at det de gjør er feil. Gi et menneske mulighet å forandre seg selv! Å dømme en eller gå fra en uten å si først hva som er feil, og er jo litt for tøft gjort? Det vil si at det må ikke bli for mange muligheter, men en mulighet skulle alle få! Endret 11. januar 2008 av mrs_bond
Gjest *nurket* Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 Ikke vent på at han skal ta en avgjørelse om forholdet deres. Hadde han hatt sterke nok følelser for deg så hadde han ikke oppført seg sånn. Han har nok også skjønt at du sitter der og venter på han, hver gang han føler for litt nærhet og kos. Det finnes menn der ute som faktisk viser at de er glad i kjæresten sin. At han gir deg billetten tilbake er jo et meget godt tegn på hvor mye han verdsetter deg (etter min mening). Og at han i tillegg legger andre planer fremfor å ha en hyggelig kveld med deg. Du har fortjent bedre. Enten får du sette kravene dine, eller gå fra han. Du kan ikke sitte der og vente på en så egoistisk mann.
Sheba Skrevet 11. januar 2008 #13 Skrevet 11. januar 2008 Er det bare meg som ikke synes det er det minste merkelig at han prioriterer et bryllup han er bedt i framfor en konsert? Jeg ville aldri verden ha latt være å gå i et bryllup til familie eller venner fordi jeg hadde fått en konsertbillett. Likedan ville jeg ha kansellert en konsert dersom jeg hadde konsertbilletten først og i etterkant ble bedt i et bryllup som kræsja på dato. Er ikke det vanlig folkeskikk da? Man kan vel ikke si.."nei beklager jeg kan ikke komme i bryllupet fordi jeg skal på konsert den dagen skjønner dere"... Men såklart - må man takke nei til noe som egentlig er en så storveis gave å få som en konsertbillett så skal man selvsagt gjøre det på en ordentlig og så hyggelig måte som mulig.
Wildy Skrevet 11. januar 2008 #14 Skrevet 11. januar 2008 Jeg skjønner egentlig godt at han prioriterer bryllupet . Men jeg skjøner TS godt også, og dette er kanskje mere den siste dråpen som gjør at det renner over?Det er trist og vondt å være sammen med noen som prioriterer alt annet enn partneren. Jeg hadde engang et forhold til en slik mann, alt annet kom først. Jobb, barn, hund, kompiser, mere jobb, lønningspils osv osv. Når avtaler ble avlyst for ørtende gang hjalp det ikke så mye at det var fordi datteren var syk, jeg var like skuffet allikevel, selv om grunnen var god nok. Fordi gangen før der var det en kompis som plutselig trengte flyttehjelp, og gangen før der måtte han på middag hos moren sin osv osv......Jeg avsluttet forholdet når jeg oppdaget at jeg aldri forventet at han skulle holde avtaler,er ikke mye vits i å være sammen noen man ikke stoler på eller regner med i det hele tatt.Jeg trenger ikke å være "først i køen" hele tiden, men det er hyggelig om man av og til har førsteprioritet.......
aline Skrevet 11. januar 2008 #15 Skrevet 11. januar 2008 at han prioriterer bryllup fremfor konsert skjønner jeg også, men det virker jo på ingen måte som om dette er det eneste problemet. det virker som ts og kjærste er rimelig forskjellige i hva de vil ha, og da er det vanskelig å få det til tror jeg. du bør finne ut om du ønsker å ha det slik for resten av livet ts, ønsker du en så usikker følelsen hver dag resten av livet? for du har dessverre ingen garanti på at han kommer til å endre seg, mest sannsynlig vil han ikke endre seg. Han har også sagt at han ikke tidligere heller har trengt så mye kontakt med kjærsten, at det bare er sånn han er, selv om han altså evt er glad i vedkommende. Så nå vet du hva du har, du vet hvordan han er, nå er det du som må velge om du ønsker å leve slik du har det nå, for det er nemlig det du antagelig velger ved å fortsette sammen med ham. Uansett hvor god og snill han kan være, så må du bare finne ut om du klarer å leve med ett menneske som har så annerledes behov i ett forhold en hva du har, og om du velger å bli, så velger du på en måte å ha det slik du har det nå. Jeg hadde ikke orket, har prøvd det der en gang, jeg skrek av fortvilelse til ham en gang, og fant heldigvis ut at slik ville jeg ikke ha det.
Rosalie Skrevet 11. januar 2008 #16 Skrevet 11. januar 2008 Er det bare meg som ikke synes det er det minste merkelig at han prioriterer et bryllup han er bedt i framfor en konsert? Jeg ville aldri verden ha latt være å gå i et bryllup til familie eller venner fordi jeg hadde fått en konsertbillett. Likedan ville jeg ha kansellert en konsert dersom jeg hadde konsertbilletten først og i etterkant ble bedt i et bryllup som kræsja på dato. Er ikke det vanlig folkeskikk da? Man kan vel ikke si.."nei beklager jeg kan ikke komme i bryllupet fordi jeg skal på konsert den dagen skjønner dere"... Men såklart - må man takke nei til noe som egentlig er en så storveis gave å få som en konsertbillett så skal man selvsagt gjøre det på en ordentlig og så hyggelig måte som mulig. Helt enig i denne, men sånn rent bortsett fra det så høres det ut som om dere er på to vidt forskjellige planeter. For har ulike forventninger til forhold, og det virker som om dere to virkelig kræsjer totalt i så måte.
Sheba Skrevet 11. januar 2008 #17 Skrevet 11. januar 2008 Yes, er enig i at det kan se ut som det er et mønster her rent generelt som gjør at ts kanskje bør vurdere å bryte dette forholdet. Men den ene episoden med konsertbilletten mener jeg isolert sett må være greit at han takker nei til. Men vis han hele tiden ned- og bortprioriterer trådstarter betyr vel det at han ikke er så veldig interessert, og da er det nok bortkastet tid å bruke mer tid på han og forholdet. Trådstarter fortjener helt sikkert en kjæreste som ser henne og bruker tid på henne og forholdet. Fortjener vi ikke alle det, egentlig? Er vel ihvertfall det de fleste av oss ønsker oss!
Gjest Qha Skrevet 11. januar 2008 #18 Skrevet 11. januar 2008 (endret) Er det bare meg som ikke synes det er det minste merkelig at han prioriterer et bryllup han er bedt i framfor en konsert? Jeg ville aldri verden ha latt være å gå i et bryllup til familie eller venner fordi jeg hadde fått en konsertbillett. Likedan ville jeg ha kansellert en konsert dersom jeg hadde konsertbilletten først og i etterkant ble bedt i et bryllup som kræsja på dato. Er ikke det vanlig folkeskikk da? Man kan vel ikke si.."nei beklager jeg kan ikke komme i bryllupet fordi jeg skal på konsert den dagen skjønner dere"... Men såklart - må man takke nei til noe som egentlig er en så storveis gave å få som en konsertbillett så skal man selvsagt gjøre det på en ordentlig og så hyggelig måte som mulig. Jeg så mer på helheten, enn den ene bestemte episoden. Det er mye her som gjør at jeg er skeptisk til at hun fortsetter forholdet. Endret 11. januar 2008 av Qha
Gjest Gjest_maya_* Skrevet 11. januar 2008 #19 Skrevet 11. januar 2008 Jeg skjønner egentlig godt at han prioriterer bryllupet . Men jeg skjøner TS godt også, og dette er kanskje mere den siste dråpen som gjør at det renner over?Det er trist og vondt å være sammen med noen som prioriterer alt annet enn partneren. Jeg hadde engang et forhold til en slik mann, alt annet kom først. Jobb, barn, hund, kompiser, mere jobb, lønningspils osv osv. Når avtaler ble avlyst for ørtende gang hjalp det ikke så mye at det var fordi datteren var syk, jeg var like skuffet allikevel, selv om grunnen var god nok. Fordi gangen før der var det en kompis som plutselig trengte flyttehjelp, og gangen før der måtte han på middag hos moren sin osv osv......Jeg avsluttet forholdet når jeg oppdaget at jeg aldri forventet at han skulle holde avtaler,er ikke mye vits i å være sammen noen man ikke stoler på eller regner med i det hele tatt.Jeg trenger ikke å være "først i køen" hele tiden, men det er hyggelig om man av og til har førsteprioritet....... KJENNER MEG IGJEN DETTE DU SIER MED NEDPRIORITERT HELE TIDEN-- !vet at et bryllup er viktig det men var liksom noe jeg gleda meg til dette også ,pluss at det var julegaven... og at vi trengte noe sånt ilag.... en sånn setting.. føler jeg-- han vil jo ikke dra på noe nesten-.. vi har dårlig råd men noe må en kunne unne seg gjøre med en kjæreste... samme her trenger ikke være først i køen alltid men ....tror han skjønte litt hvor det kan gå... for han sa vi kan kose oss i helgen-- men så sa jeg lørdag?neida søndag.--. sa han.. hadde vel vært normalt sette av en hel helg iblant.... jeg er visst for intens ja..muligens vil alle menn ha sitt liv hele tiden.. og aldri en hel helg med kjæresten hva vet jeg ... man føler seg litt verdiløs enda jeg vet jeg burde være like verdifull som andre folk...tenker allerede på at han kommer til avlyse helgen igjen.. samme som du skriver her at man slutter tro på at han noensinne holder løfter.....rart en kan gråte i evigheter over skuffelser og plutselig er man helt apatisk ...er vel det man gikk inn i lykkens forelskelsen port ilag... han virket jo forelska før iallfall... så tror en at en skal få masse lykkelige stunder fremover men innser en får sine drømmer knust...istdet...
Gjest Gjest_maya_* Skrevet 11. januar 2008 #20 Skrevet 11. januar 2008 at han prioriterer bryllup fremfor konsert skjønner jeg også, men det virker jo på ingen måte som om dette er det eneste problemet. det virker som ts og kjærste er rimelig forskjellige i hva de vil ha, og da er det vanskelig å få det til tror jeg. du bør finne ut om du ønsker å ha det slik for resten av livet ts, ønsker du en så usikker følelsen hver dag resten av livet? for du har dessverre ingen garanti på at han kommer til å endre seg, mest sannsynlig vil han ikke endre seg. Han har også sagt at han ikke tidligere heller har trengt så mye kontakt med kjærsten, at det bare er sånn han er, selv om han altså evt er glad i vedkommende. Så nå vet du hva du har, du vet hvordan han er, nå er det du som må velge om du ønsker å leve slik du har det nå, for det er nemlig det du antagelig velger ved å fortsette sammen med ham. Uansett hvor god og snill han kan være, så må du bare finne ut om du klarer å leve med ett menneske som har så annerledes behov i ett forhold en hva du har, og om du velger å bli, så velger du på en måte å ha det slik du har det nå. Jeg hadde ikke orket, har prøvd det der en gang, jeg skrek av fortvilelse til ham en gang, og fant heldigvis ut at slik ville jeg ikke ha det. Nei en vil ikke gå være usikker resten av livet men føler jeg stoler ikke på noen andre menn mer heller ,exen var likedan som prioriterte alt annet og avlyste ... tenkte når man er forelsket vil man fokusere på sin partner el har jeg tatt helt feil.. hvorfor vil alle spandere så mye tid på alt mulig annet... de har virket være forelsket og sagt de var iallfall så lurer på hvorfor ??? min kjæreste sa nå sist jeg traff han er så deilig være med deg-- da tenkte jeg inni hode jasså hvorfor vil du knapt se meg da.. føler meg som et stort spørsmålstegn... som om det er jeg som er på feil planet .... aner ikke hvor mye det er normalt se en kjæreste men føler vel 3 ganger i uka hadde vært passelig...så jeg e rjo ikke helt innpåsliten heller... men blir jo mye mindre enn det.. han står opp 6 og legger seg ti på kvelden pga så sliten.. dette får jeg ofte til svar.... mens kompiser sier de legger seg i to tida....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå