Småkjekset Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 (endret) Idag ble den lille pusekatten min på ca 8 måneder sterilisert.. Hun er nå rimelig ute av det hele, og skjønner ikke at når hun ikke klarer å stå på beina, så klarer hun heller ikke å hoppe med dem. Håper hun kvikner til snart, slik at hun blir som før igjen. Akkurat nå virker det jo som om vi fikk med oss feil katt hjem (men det gjorde vi da ikke).. Det jeg lurer på er hvor lenge deres katter var påvirket av bedøvelsen, og ikke klarte å bevege seg skikkelig? Endret 10. januar 2008 av Småkjekset
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hvor lenge siden er det den var inne? Mine var inne til kastrering i to tiden, og de ble ikke helt seg selv før i 10-11 tiden på kvelden. Siste mann hadde en ulykke så han ble først kastrert i 12 tiden, for så å bli tatt hjem, for så å bli tatt tilbake igjen ettersom knuten hadde gått opp, han var da surrete og fikk bedøvelse igjen så han var ikke seg selv før dagen etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Min var vel ute av drift i allefall i 8 timer. Hun lå på et håndkle inne på badet og var helt i koma. Vær bare obs på at de ikke kan kontrollere tiss og avføring, så ikke la henne ligge på det fineste teppet du har.
Småkjekset Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2008 Er egentlig ikke helt sikker på når hun var inne.. Fikk beskjed av dyrebeskyttelsen å komme med henne mellom 10 og 12, og at de ikke var sikker på når dyrlegen kom.. Men vil tro det var i to tiden en gang. Hun begynner å bevege eg litt mer nå enn det hun gjorde når vi hentet henne i seks tiden, men er fremdeles ustø på beina.. Må sitte ved siden av henne hele tiden nærmet, slik at hun ikke faller over ende.. Håper hun blir bedre før vi legger oss ihvertfall, slik at ejg på den måten kan sove med viten om at hun er seg selv igjen..
Tabris Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Hun vil kanskje være noe groggy utover kvelden, men vil nok være sitt gamle jeg igjen etter en god natts søvn. Du kan fint gå og legge deg, for det er vel ingenting annet enn ro og hvile pus trenger for å komme på bena igjen.
Småkjekset Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2008 Katten vår har ikke noe plaster/bandasje over stingene sine.. Er det vanlig? I så fall, hva gjorde dere når kattene deres begynte å slikke på såret sitt? Vil jo ikke at det skal gå opp igjen..
Tabris Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Det kan kanskje være lurt å få seg en sånn liten "lampeskjerm" til henne?
Småkjekset Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2008 Det er det som er planen vår også.. Men det som bekymerer oss mest er at hun kanskje river opp stingene, og når vi står opp eller kommer hjem fra skole/jobb i morgen så ligger hun med blod overalt rundt seg.. Vi ringte til noen lokale dyreklinikker nå, og en av de mente at det var utrolig rart at vi ikke hadde fått med en liten skjerm til henne og at det ikke var noe plaster på såret hennes. Mens en annen dyreklinikk sa at nesten ingen brydde seg særlig med stingene, så derfor mente de at det ikke var nødvendig med en slik skjerm.. Og det er gjennom denne siste dyreklinikken at dyrebeskyttelsen får unnagjort alle vaksiner og teriliering/kastrering.. Pusen vår driver å snuser mye på sårene, og hvis vi ikke er kjap nok begynner hun så smått å bite på dem.. Hun er fremdeles under litt bedøvelse, så jeg gruer meg til bedøvelsen har gått bort og hun er seg selv igjen, for da kommer hun ihvertfall til å prøve å få stingene av.. Og det skjer jo enten i løpet av natten eller morgendagen mens vi er på jobb/skole..
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Jeg fikk iallefall "lampeskjerm" til min, nettopp fordi at hun ikke skulle ødelegge stingene. Katter er jo rimelig "fisefine" når det gjelder vasking og sånt, så jeg vil tro at det absolutt kunne vært en fordel med skjerm. Vær imidlertid obs på at det ikke finnes noen steder hun kan gå seg fast med den skjermen mens dere er på jobb.
Ambivalent Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 (endret) Min pus hadde også både bandasje og skjerm på seg. Synes det var rart at dere ikke fikk begge deler? Hun prøvde jo å slikke seg på såret, men endte opp med å slikke insiden av skjermen istedet, noe hun ikke skjønte at hun gjorde, hehe. Hun var skikkelig forvirra i flere timer etter at vi hentet henne hos dyrlegen. Da hun ble våken nok til å ville se seg rundt, skjønte hun ikke at beina hennes ikke ville fungere helt, men gå rundt skulle hun... Hele tiden. Svaiet og falt, og hoppe ned fra sofaen skulle hun også... Men hun kom seg da utpå kvelden. Jeg ble overrasket over hvor fort hun kom seg etter operasjonen, sånn sting-messig. Ting grodde raskt, og stingene falt ut av seg selv, visstnok. Dyrlegen fant kun en liten bit da hun skulle fjerne dem. Jeg ville uansett fått tak i en sånn "lampeskjerm" fortest mulig! Endret 11. januar 2008 av Ambivalent
Småkjekset Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. januar 2008 Nå har jeg endelig kommet hjem fra skolen, og ble utrolig glad da jeg ble møtt av malingen til pusen min idet jeg åpnet døren Hun har vært utrolig flink når det gjelder stingene, driver visst bare å vasker rundt.. Har holdt hun inne på badet siden vi la oss i går kveld, og syns det var best at hun var der når vi var vekke på dagtid også.. Er ikke så mye hun kunne ha skadet seg på der inne.. Når det gjelder en slik lampeskjerm, blri det visst vanskelig å få tak i en slik.. Dyrlegekontorene her stenger jo mens jeg enda er på skolen, og har null mulighet til å komme meg fra.. Så vi får krysse fingrene for at hun ikke begynner å bite noe på stingene.. Det gjør vel sikekrt ganske så vondt hvis hun hadde gjort det, og hun er smart når det gjelder å holde seg unna smerte
Trampe Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 Min gikk med skjerm i 14 dager.. hun var kastrert på formiddagen, og kviknet til utover ettermiddagen. Men hun hatet skjermen, og ble ikke helt seg selv før skjermen ble tatt av. Det virket som om hun hadde gitt opp, hun lå veldig mye i ro og luntet rundt med hengende hode. Stakkars liten pus, jeg er glad for at hun er ferdig med det der.. og håper at hun aldri må opereres sånn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå