Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Qamelia
Skrevet (endret)

Altså, binder folk renta, eller? Er sånn i tvil... Tre timer igjen til fristen går ut.

Endret av Qamelia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg binder ikke renta. I de aller fleste tilfeller lønner det seg på sikt å ha flytende rente. De som vet at de ikke tåler høyere rente bør derimot vurdere å binde renta på hele eller deler av lånet.

Skrevet

Nei, har heller ikke planer om å gjøre det i nærmeste fremtid.

Gjest Qamelia
Skrevet (endret)

...

Endret av Qamelia
Skrevet

Oj, kan man binde den enda. Har min tro på at jeg burde på sambo til å gjøre dette. Han har jo bare 10000 igjen, og er ergelig å betale så mye rente for så lite.

Men hvor lang frist har man på seg til å binde renten, og hvordan gjør man det?

Skrevet
Han har jo bare 10000 igjen, og er ergelig å betale så mye rente for så lite.

Dersom han bare har igjen 10.000 kr, kan han vel heller bare betale det ned...? Og da er det veldig dumt å ha fastrente, for da kan han fort måtte betale overkurs.

Skrevet

Tenkte at siden renta stiger så veldig så blir det dumt å betale et mye større beløp i renter enn å binde den for å så bli ferdig å betale det om kanskje 2 måneder. Men hva vet vel jeg, kan jo hende renta synker veldig på kort tid igjen.

Gjest gaja ii
Skrevet

Takk for påminnelsen! Jeg velger å binde fordi vi har såpass stram økonomi at det er viktig for oss med forutsigbarhet. Jeg hater dessuten å ikke vite hva jeg har å forholde meg til framover i tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...