Kitsune Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Deler litt fotograferfaringer. Jeg har lært at dette er en svindelbransje! Vi skulle betale 2500 kr for 10-bildersserie (bare oss brudeparet) og 33 kr for hvert takkekort. Dette hørtes bra ut, og vi lurte på hvordan i alle dager andre kunne betale så vanvittig mye! De måtte jo vært gale! Vel, bildene så bra ut, og vi plukket ut 10 ekstra for 1000 kr ekstra. Men... ..du får ikke bildene slik at du selv kan montere dem i album. Albumet kostet min. 1100 kr i tillegg. Det sa de ingenting om da vi var der.. ..takkekortene kostet plutselig 44 kr fordi han "lurte" på oss julemotiv (det sto god jul på dem) uten å fortelle oss at det kostet 11 kr ekstra pr. kort.. ..bildene var dårlige. Halve foten min var kuttet, flere bilder vi ikke ville ha var tatt med, hodene våre var kuttet på flere bilder, bildet var skeivt montert, veggen bak bakgrunnen vistets, skyggen min var veldig fremtredende osv, osv, osv. På visningstimen påpekte jeg ting, og han sa at det kom til å bli annerledes når de hadde bearbeidet bildene.. ..han ville ikke slippe oss ut før vi hadde bestilt en masse forstørrelser. Dette ville overhodet ikke jeg. Men som han sa "min erfaring er at hvis dere ikke bestiller det nå, så blir dere ikke å gjøre det".. ..de satte inn navnene våre feil i avisene, og utelot aviser i brudgommens område.. F. eks. hos Fame-fotografene får du ikke forstørrelser uten at du kjøper ramme med. Noen andre måtte betale 12000 kr for å få en cd med bilder, pluss at de måtte kjøpe album etc.. Så vær utrolig nøye på at dere kjenner alle prisene på forhånd og avtal alt til minste detalj! I ettertid har jeg kun hørt om misfornøyde kunder hos han. Både med barn, familie og bryllup.
Lykkelita Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Takk for informasjonen. Nå ble jeg veldig bekymret for om dette er fotografen vi har bestilt. Kan du gi noen hint. F.eks hvor i landet holder han til?
Jordnær brud Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Takk for tips! Kan ikke gi oss en hint om hvor? Fikk tilbud om en lignende avtale, og vil jo gjerne unngå å gå i en slik felle.
Elliebellie Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Studio Snorre i Tromsø! Phu, skvatt litt først når jeg så Tromsø. Men vi har heldigvis ikke valg dem... Her har vi booket ProFile etter mange anbefalinger... Takke for tipsene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå