Gjest Gjest_loffen_* Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Slutta å røyke i går. Har holdt meg i hele dag,men det er så vanskelig!! Har du slutta? Hvordan holdt du deg borte fra tobakken? Hva gjorde du når suget kom?
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Slutta å røyke i går. Har holdt meg i hele dag,men det er så vanskelig!! Har du slutta? Hvordan holdt du deg borte fra tobakken? Hva gjorde du når suget kom? Jeg var helt klar på at jeg var en ikke-røyker, og at jeg derfor ikke kunne gi etter for røyksug. Jeg hadde trappet ned på røykinga i mange måneder, så det hjalp meg nok litt, men røyksuget var fælt likevel. Stå på, det varer bare noen få måneder. Etter det så merker du det bare av og til, og det blir sjeldnere og sjeldnere.
Kosemose Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Røyksuget avtar visstnok etter 10 minutter. Tror det er lurt å ta et glass vann når suget kommer. Det jeg fokuserte på var at jeg skulle holde ut litt til, også hjalp det veldig å snakke med andre som kunne bekrefte at det var fælt de første dagene, men at det går over. Du er utrolig flink da! Ikke gi deg!!
Gjest lissi32 Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Tape igjen nesen, gå rundt å pust i et sugerør resten av kvelden. :O) Sånn er det å ha kols.
Brunhilde Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Tenk på at det bare blir lettere og lettere for hver dag! Husk alle fordelene med å ikke røyke. Fortell deg selv hvor flink du er som lar være!
Gjest TS_loffen Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk for støtte, det varmer Jeg er jo faktisk superflink, og snart blir det bedre! Abstinensene er tross alt mest psykisk. Jeg har vært et svakt, svakt menneske
Gjest lissi32 Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk for støtte, det varmer Jeg er jo faktisk superflink, og snart blir det bedre! Abstinensene er tross alt mest psykisk. Jeg har vært et svakt, svakt menneske Hørt mange som har lest boka til Alan Carr og klart å slutte med stor suksess. Det går på det mentale.
Mann 42 Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Slutta å røyke i går. Har holdt meg i hele dag,men det er så vanskelig!! Har du slutta? Hvordan holdt du deg borte fra tobakken? Hva gjorde du når suget kom? Jeg brukte inhalator. Det funka bra. Inhalatoren ser ut som et sigarettmunnstykke, og du setter inn en liten patron med en dose nioktin i. Når du puster inn, får du en god dose nikotin, og abstinensene forsvinner ganske raskt. Det geniale med inhalatoren, er at denne dampen smaker så pyton at du ikke fristes til å bruke den mer enn høyst nødvendig. Så man venter i det lengste. For meg tok det lenger og lenger tid mellom hver gang jeg brukte det, og etter hvert klarte jeg meg uten, ettersom abstinensene ble mindre påtrengende.
Frøken Frigg Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Etter å ha lest "Endelig ikkerøyker"-boka var jeg veldig bestemt på at jeg ikke ville røyke mer, og det var jo et godt utgangspunkt. Når røykesuget kom fokuserte jeg på at det å røyke simpelten ikke var noe jeg gjorde. Det hjalp stort sett. Om jeg var sammen med venner som røykte, og lysta på røyk likevel blei stor, inbilte jeg meg at jeg nettopp hadde tatt en røyk heller enn å tenke at jeg ville ha en. Det virka supert for meg. Jeg har vært røykfri i flere år nå.
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Hei. Jeg slutta å røyke for ei uke siden, men sprakk på lørdag. Har ikke røyka siden da. Jeg bruker nikotintyggis- går i grunnen helt fint, bare man ikke skal på fest-
Gjest StearinPikken Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Jeg slutta for 2 år siden, men det var jo ikke det første forsøket. Mine tips: -Tygg tyggis -Går mer sammen med ikke-røykende venner Dette er gode tips i begynnelsen og det blir lettere jo lenger du har vært røykfri. Du må være klar over at du nå er en ikke-røyker, men om du likevel tar en trekk så må du ikke tenkte at alt er ødelagt. Du må bare fortsette Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Hørt mange som har lest boka til Alan Carr og klart å slutte med stor suksess. Det går på det mentale. Jeg og mannen min sluttet ved hjelp av denne for noen år siden. Jeg hadde røyket 10-20 om dagen i 8 år, mannen min 30-30 i 16 år. Prøvde utallige ganger å slutte med viljestyrke, nedtrapping og nikotintyggis. Bare tull!! Ved hjelp av boka var det lett som bare det. Deilig å slippe å synes synd på seg selv for å ha sluttet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå