Gå til innhold

Fising

Gjest Gjest_jenta_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm. Jeg har kronisk irritabel tarm som medfører at jeg i snitt sikkert fiser ti ganger i timen. Så og si alltid. Ofte MYE mer, hvis jeg har spist noe magen ikke likte. Dette bekymrer meg egentlig litt i forhold til mitt neste forhold.. i mitt forrige forhold var det ikke noe problem å fise. Men jeg er jo klar over at enkelte reagerer mer på det enn andre. Jeg er nesten avhengig av å kunne fise sammen med mine nærmeste, å gå på do hvert femte minutt er litt uaktuelt.. :/ Så vil jeg bare legge til: dere som nesten aldri fiser, dere er jævlig heldige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjenner jeg må fise og har kjæresten, eller hvem som helst andre i nærheten, så er det da ikke noe problem å holde den inne. Hvis jeg kjenner at det blir vanskelig, så går jeg heller på do.

Det ville jo ikke vært døden for forholdet mitt om noen var så uheldig å slippe en fis, men sålenge man kan unngå det skjønner jeg ikke helt vitsen med å bare la det stå til.

Jeg kan ikke forestille meg at jeg og kjæresten min noen gang kommer til å fise om kapp, eller kommentere hverandres fiser, uten at vi er spesielt pripne av den grunn. Men det er jo tross alt gass som lukter vondt, og som kommer fra endetarmsåpningen, jeg har ikke lyst til å utsette andre for den.

Ingen av oss har så mye tarmgass at den kommer ukontrollert. (heldigvis!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøker å unngå det. For meg som har en eller annen ukjennt form for matallergi og har mye luft er det ikke så lett og det kommer ofte et par uheldige, men jeg forsøker å gå på do å gjøre det. Han missliker dette litt, men ler med meg også da.

Vi bor sammen og har gjort det i 6 år. Han fiser så og si aldri foran meg, og blir kjempe flau enda om han er så uhendlig og slipper en. Jeg bryr meg ikke så lenge han ikke slipper fiser til stadighet, men styntes også det er greit at jeg slepper den ille lukta hans. Jeg forsøker også å unngå å fise foran noen i familien, her er han ikke like nøyen.

Det har ikke noe med å være fisefin eller å ikke være avslappet å gjøre, men jeg liker å bevare noe av "mystikken" i mellom oss så langt det lar seg gjøre. Jeg har heller ikke i løpet av de syv årene vi har vært sammen noen gang gått på do foran ham eller omvendt. Jeg foretrekker å holde de ekleste uvanene mine borte fra ander, jeg klipper heller ikke tåneglene foran andre, piller meg i nesa eller brekker meg og hoster opp slim(har allergi) foran andre heller. Har ikke noe med at jeg er flau eller prippen å gjøre, men bare med at jeg ikke ønsker å plage andre med disse tingene som jeg selv syntes er ganske ekkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utlogget

Jeg har noe av den samme greia, mye luft hele tiden på grunn av en eller annen ukjent matintoleranse. Men jeg er i et forhold hvor fising er et tabulagt tema! Desverre for meg... Jeg går som regel på do når trangen viser seg, men det hender ganske ofte om natta at det smeller til uten at jeg er klar over det. Jeg våkner alltid av det, og er stressa i et kvarter eller lenger av frykt for at samboeren skal ha hørt det... Han er så stille når han sover at jeg aldri vet om han er våken eller ikke.

Det tragiske er at vi har vært sammen i over ti år! Jeg tror jeg har hørt ham prompe maks fem ganger i løpet av disse årene. Som regel når han sover. Det er til og med flaut hvis noen promper på TV mens vi sitter og ser på... Det blir helt stille liksom... Utrolig slitsomt, siden jeg kommer fra en familie der alle har et avslappet forhold til sånt...

Dere som kan slappe av i forhold til slike ting er heldige. Jeg har jo konstant vondt i magen på grunn av at jeg alltid må holde meg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kan slappe av i forhold til slike ting er heldige. Jeg har jo konstant vondt i magen på grunn av at jeg alltid må holde meg... :(

Men det er jo avtennende dersom man fiser i store mengder. Men det går kanskje ann å finne en mellomting.

Som jeg sa over er jeg uheldig og fiser en del i ny og ne for det bare kommer. Da ler vi, og han rødmer kanskje litt. (hihihi). Jeg forsøker å gå ut om jeg kan, og fiser på do og advareer han om å kunne vente litt med å gå ut. Heldigvis er det ikke tabu hos oss, men vi forsøker å ikke plage andre med den ekle lukta (særlig jeg som har illeluktende fiser pga maveproblemer)Fise om natta gjorde jeg allerede etter at vi var sammen i en måned. En skikkelig braker som jeg våknet av selv. Da lo vi virkelig godt. Om natta kan man jo ikke noe for det uansett, så det bryr jeg meg virkelig ikke om. Fisting i tide og utide på dagtid kan ungås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_tina_*

Jeg er en av de som alltid fiser, og jeg er jente. Samboeren min sier lltid at det er rart at en så pen jente som jeg klarer å lukte så vondt, han sier det på en spøkefull måte da. Jeg prøver å gå på do, men det er faktisk ikke alltid at det går. Av og til er det ikke mulig å holde igjen, og det lukter råttne egg, og enda være som holder seg lenge i lufta. Om jeg er i sosiale settninger, og jeg ikke har muligheter til å gå på do, så fiser jeg ned i sofaen. Eller jeg går en liten omvei og slipper en duftende due på veien. Skulle virkelig jeg var en av dere som ikke fes så ofte, men jeg har kanskje matintolereanse? Jeg lager aldri lyd da, en fordel.

Har ofte sinnsykt vondt i magen, kan vri meg i smerte, for så at det går over. En uke kan det være helt ille med lukt, for så neste hvor jeg ikke fiser. Ikke noe system på det virker det som. Ikke spesielt moro dette. Samboeren min fiser også, men han lager lyder.

Vi må neste h et avslappet forhold til tarmluft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående fising - hvis jeg først fiser i andres nærvær, noe som er helt normalt blant mine mannlige venner, så skal det brake skikkelig. Har ellers ingen preferanse for eller mot.

Sånn er samboeren min og noen av hans kamerater og. Og da kan de sitte i stua med meg tilstede og mer eller mindra ha konkurranse....

Samboeren min har ofte en promp på lager, mens jeg ikke har behov for å slippe gass til enhver tid. Når vi får barn, så vil jeg også at de skal lære seg at det er greit å prompe, men at de da skal gå et annet sted enn der det er mange mennesker. For eksempel inn på et annet rom eller på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Jeg har noe av den samme greia, mye luft hele tiden på grunn av en eller annen ukjent matintoleranse. Men jeg er i et forhold hvor fising er et tabulagt tema! Desverre for meg... Jeg går som regel på do når trangen viser seg, men det hender ganske ofte om natta at det smeller til uten at jeg er klar over det. Jeg våkner alltid av det, og er stressa i et kvarter eller lenger av frykt for at samboeren skal ha hørt det... Han er så stille når han sover at jeg aldri vet om han er våken eller ikke.

Det tragiske er at vi har vært sammen i over ti år! Jeg tror jeg har hørt ham prompe maks fem ganger i løpet av disse årene. Som regel når han sover. Det er til og med flaut hvis noen promper på TV mens vi sitter og ser på... Det blir helt stille liksom... Utrolig slitsomt, siden jeg kommer fra en familie der alle har et avslappet forhold til sånt...

Imponerende, ti år uten propping!!!!! Ja det må være veldig slitsomt. Jeg hadde sagt: fising er normalt, til og med dronningen fiser. Vi får fise når vi har behov for det... hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjerten

Her var vi sammen i ett år før vi kunne fise foran hverandre. Begynte med at jeg slapp en, og advarte han på forhånd da.. hehe, virka som at da var den sperren brutt og han kunne slappe av om slikt han også. Er jo en helt naturlig ting! Jeg er veldig oppblåst til vanlig. Reagerer på frukt og mye annet. En gang var det så ille etter at jeg hadde spist grønne epler at mannen måtte lufte ut på soverommet før han kunne legge seg. :sjenert: Når jeg etterpå slapp en skikkelig suring, og ikke hadde muligheter for å holde den under dyna, så hørte jeg bare "fy faen,pus!", så måtte han stå opp og lufte igjen. Måtte gå ut og slippe etterpå. Fikk beskjed om at dersom jeg fortsatte slik så måtte han sove på det andre soverommet. Men den kvelden hadde jeg virkelig vondt i magen!

En skal kunne være åpne mot hverandre i et forhold. Ihvertfall når en har vært sammen lenge, og bor sammen. Er en lettelse å kunne slippe en fjert foran sambo, og han svarer med samme mynt. Skal ikke gå rundt og være flaue heller. Blir bare for dumt. E naturlig åslippe en fis. Er jeg veeeldig oppblåst går jeg unna for å slippe å laste han med den. Men er godt å ha et slikt åpent forhold! I alle mine tidligere forhold har jeg aldri komt den andre så nært. Men det er først når en kan slippe en fis foran den andre at en virkelig kan slappe av i hverandres selskap!

bæsjing derimot er en helt annen sak!! Det gjør jeg helst når sambo ikke er hjemme!

Lenge leve et åpent og godt forhold med masse fising! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er først når en kan slippe en fis foran den andre at en virkelig kan slappe av i hverandres selskap!

Det er her det er mye riktiere å skrive 'jeg' istendenfor 'en', for at DU først slapper av og er nær noen, når du kan fise foran dem, er jo helt sikkert rett, dette trenger derimot ikke å være ett fakta for alle.

jeg er supernær og avslappet sammen med min mor, men vi fiser ikke sammen av den grunn.. Kjenner igrunnen også flere par som er både nære hverandre og har veldig fine og avslappede forhold, men som likevel altså ikke fiser sammen.

jeg trodde faktisk ikke det var normalen før jeg leste det på kg jeg... så det kommer nok mer an på hva slags oppdragelse man har fått i forhold til det, en hvor komfertabel man er med hverandre.

Endret av aline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg liker ikke å fise i nærvær av noen, men klart det skjer. Og da blir jeg forlegen, men fniser for å "skjule" det... :fnise:

Samboer er heldigvis heller ikke en som fiser overalt. Men klart at det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he - tydelig at det er mange par her som fiser uhemmet foran hverandre! Er det i såfall bare kjæresten, eller er dere like avslappet ovenfor familiemedlemmer (f.eks. under oppveksten?). Jeg kjenner virkelig ikke mange som står såpass på barrikadene for fising i Real Life, slik som en del uttrykker seg her. Men vi har faktisk ikke diskutert dette i venninnegjengen, kanskje jeg skal ta det opp på neste vorspiel, og forhøre meg litt hvordan det står til med dette ;)

Jeg og kjæresten er vel av det "sære" slaget som skåner hverandre for denslags - foruten små "uhell" som kan skje om natta, og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kjørte kjæresten min meg på trening, og jeg var litt gåen i magen kan man si. På veien ditt måtte jeg fise. Jeg løftet på rompa og slapp den ut i det fri, like før jeg skulle gå ut av bilen. Og han svarte meg bare tusen takk for den, og dette er nesten respektløst!!! Jeg lo så jeg holdt på å dåne.. Den stinket helt jævlig kan man si. Jeg hoppet ut av bilen mens jeg lo, hvor han begynte å tute på meg, og ropte navnet mitt flere ganger. Jeg løp inn på trening. Dette gjorde han for å hevne seg på meg, for dette blir jeg skikkelig flau over.

Da han hentet meg igjen, så lo vi skikkelig av det hele. En god latter forlenger livet :fnise:

Om vi ligger på soverommet, vi deler dyne, og han slipper en sur en, så holder han meg fast slik at jeg nesten må lukte på fisen hans. Mange hadde nok ristet på hodet om de viste alt vi gjorde, men vi har det kjempe moro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis sov jeg alene i forrige uke, da det luktet slik svovel at jeg måtte ha vinduet åpent for å klare å sovne :hår: Og heldigvis er det sjelden magen min oppfører seg slik. Bobler magen er jeg ekstra oppmerksom og anspent for å hindre uhell, men like før man sovner er man så avslappet at uhell kan skje før en får hindret det. Usj. Uhell er ikke katastrofe, men jeg vil holde stank og lyd utenfor forholdet når jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Det er her det er mye riktiere å skrive 'jeg' istendenfor 'en', for at DU først slapper av og er nær noen, når du kan fise foran dem, er jo helt sikkert rett, dette trenger derimot ikke å være ett fakta for alle.

jeg er supernær og avslappet sammen med min mor, men vi fiser ikke sammen av den grunn.. Kjenner igrunnen også flere par som er både nære hverandre og har veldig fine og avslappede forhold, men som likevel altså ikke fiser sammen.

jeg trodde faktisk ikke det var normalen før jeg leste det på kg jeg... så det kommer nok mer an på hva slags oppdragelse man har fått i forhold til det, en hvor komfertabel man er med hverandre.

Jeg har fått en normal og streng oppdragelse, selv om jeg fiser i mitt eget hus, sammen med min samboer. Jeg syns faktisk ikke dette har noe med oppdragelse å gjøre. Jeg har stor respekt for andre mennesker og fiser ikke i deres nærvær. Hjemme gjør jeg som jeg vil:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvis jeg først fiser i andres nærvær, noe som er helt normalt blant mine mannlige venner, så skal det brake skikkelig.

Ja, hallo, det var ikke spesielt tiltrekkende eller høflig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en normal og streng oppdragelse, selv om jeg fiser i mitt eget hus, sammen med min samboer. Jeg syns faktisk ikke dette har noe med oppdragelse å gjøre. Jeg har stor respekt for andre mennesker og fiser ikke i deres nærvær. Hjemme gjør jeg som jeg vil:O)

jeg sier ikke at den oppdragelsen som går på å ikke fise sammen med andre, er bedre en der man ikke blir oppdratt til dette, men det er jo forskjellig oppdragelse, så lenge man med oppdragelse tenker på hva man lærer er ok og ikke.

er normalt oppdratt jeg og, ikke spesiellt strengt heller egentlig, men i vår oppdragelse inneholdt også den læren at fise gjør vi altså ikke med andre i rommet, uten at jeg av den grunn mener mammas oppdragelse av oss var bedre en f.eks din mors oppdragelse. Ikke bedre eller dårligere, bare annerledes på ihvertfall det punktet.

så jeg tror det kommer an på hva man er vant til hjemmefra, det er det for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke samboer, men kjærester, og fiser. Kommenterer ofte hverandres fis og ler etterpå. :fnise:

:kaffe: :nei:

Høres skikkelig barnslig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dersom man ikke fiser mens andre hører det, så har man ikke noe godt forhold til de man omgåes? Er man liksom ikke like kul om man ikke fiser sammen og flirer av det?

Man evner ikke være glad og avslappet i noen om man ikke kan fise mens de er til stede? merkelig konklusjon...

jeg er vokst opp med mor og søster, ingen av oss feis så noen av oss la merke til det ihvertfall, men tro meg, vi hadde og har i dag ett godt og avslappet forhold oss imellom.

skjønner ikke at det å fise i stua skal være ett must, eller kunne sammenlignes med å bæsje, forhåpentligvis på do?

jeg fiser ikke i samme rom som noen, jeg bæsjer heller ikke i samme rom som noen, men selvsagt gjør jeg begge deler på do, bak lukket dør.

(og, som tidligere sagt, alle fiser i søvne, så skal på ingen måte påstå at jeg ikke fiser når jeg sover, men da sover jo stort sett den andre også, så ingen verken hører eller reagerer)

jaadaaaa.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...