Gå til innhold

Ferie før bryllup...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg alltså sånn at sambo og jeg er bedt med til Thailand i 3 uker i jula. De skal dra sånn at vi er tilbake litt over en uke før bryllupet. Vi har ikke takket ja enda,for jeg er redd det blir litt stress. Må jo si det frister,for det eneste vi skal betale er min flybillett. Hans billett pluss oppholdet vårt betaler svigermor. OG vi får en fin brunfarge til bryllupet ;) Men så er det det med at vi kommer hjem så tett på bryllupet...er redd jeg ikke klarer å slappe helt av. Pluss at jeg syns det blir veldig rart å ikke feire julaften i Norge. OG jeg har da begynt på skolen,så jeg er redd jeg skal gå glipp av mye (men skolen har jo ferie noe av tiden og for så vidt). Noen som har innspill eller erfaringer,som kan hjelpe meg litt med avgjørelsen? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest snazaroo
Skrevet

Jeg tror jammen meg jeg hadde dratt.

De fleste forberedelsene er jo allerede tatt før du drar?

Kirke, mat, lokale, prest, sanger, kjole, tøyet hans, innbydelser, bordkort, blomsterbukett er bestilt, osv osv?

Forhåpentligvis er det bare ventetiden som er igjen.... Og den kan sikkert bli laaaaang?

jeg vil tro at en til to uker før bryllupet er man ferdig med de fleste ting, man har bare igjen å pynte? Og det har du jo god tid på å gjøre med over en ukes på deg?

Hmm, jeg tror jeg ville dratt jeg.

God tur og lykke til!

Skrevet

Jeg personlig hadde blitt råstresset, men samtidig er det utrolig vanskelig å si nei til et slikt tilbud. Vanskelig valg.

Skrevet
Jeg personlig hadde blitt råstresset, men samtidig er det utrolig vanskelig å si nei til et slikt tilbud. Vanskelig valg.

Jeg veit...veldig vanskelig :sukk:

Skrevet

Jeg ville nok dratt... dem siste tingene som bekreftelser kan du jo ta over mail?!? tenk så deilig å være brun også på vinteren! Jeg ville planlagt alt veldig nøye i forkant og hivd meg på flyet!

Skrevet
Jeg ville nok dratt... dem siste tingene som bekreftelser kan du jo ta over mail?!? tenk så deilig å være brun også på vinteren! Jeg ville planlagt alt veldig nøye i forkant og hivd meg på flyet!

Frister jo ganske mye,må jo si det :jepp: Og vi er vel nesten dumme hvis vi takker nei til et sånt tilbud :sjenert: Kjedelig å angre på at vi ikke ble med også i grunn. Og ting kan jo fint være klare innen vi drar...hmm...

Skrevet

Jeg ville absolutt ha dratt, men det kommer jo an på hva slags bryllup dere skal ha. Dersom dere må ordne veldig mye selv den siste tiden (som mat, drikke, organisering av overnatting for gjester etc) stiller det seg kanskje annerledes. Vi setter bort det meste av organiseringen, og jeg er dessuten straks ferdig med for eksempel bordkort og pynt til kirka, så jeg ville dratt med god samvittighet. MEN, det er jo viktig at du klarer å slappe av disse tre ukene, det blir jo ikke noe trivelig tur hvis du synes at du heller skulle vært hjemme :sjenert:

Skrevet
Jeg ville absolutt ha dratt, men det kommer jo an på hva slags bryllup dere skal ha. Dersom dere må ordne veldig mye selv den siste tiden (som mat, drikke, organisering av overnatting for gjester etc) stiller det seg kanskje annerledes. Vi setter bort det meste av organiseringen, og jeg er dessuten straks ferdig med for eksempel bordkort og pynt til kirka, så jeg ville dratt med god samvittighet. MEN, det er jo viktig at du klarer å slappe av disse tre ukene, det blir jo ikke noe trivelig tur hvis du synes at du heller skulle vært hjemme :sjenert:

Vi skal ikke ordne mat/drikke (kun kjøpe inn alkoholen,ellers har vi catering), og de som kommer langveis fra sover hos andre slektninger. Så det er kun pynting av lokalet og kirke som skal ordnes. Og det gjøres jo rett før selve dagen. Så lenge jeg vet at jeg har oversikt og gjort ferdig alt i god tid før vi drar,så vil jeg klare å slappe av:) Vi skal sende ut innbydelser i august tenkte vi,siden bryllupet er bare litt over 2 uker etter jul. Og så tenkte jeg at jeg kunne be om å få svar på innbydelsene i oktober (pga catering, for gjestene får 2 alternativer til forrett). Kjolen ordner jeg i sommer,etter at jeg har tegnet den ferdig. Kan man forresten sy inn kjolen en uke før bryllupet,eller er det for sent? i kveld skal jeg spørre mamma om ho kan bo hos oss og være barnepike for dyra våres når vi skal på tur. Svarer ho ja,så blir det nok tur gitt ;)

Skrevet

Jeg ville absolutt reist!!!

Herregud gratis ferie i 3uker i Thailand....ohhhhhhhh yes!

Planlegg godt sånn at alt er klart før dere drar og kos deg masse masse!!!

Skrevet

Jeg ville definitivt sagt ja! Og så ville jeg passet på å unnet meg noen deilige massasjer mens jeg var der, stresset ned før bryllupet.. ah, deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...