Gå til innhold

Ciampino-flyplassen i Roma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har reist fra Ciampino-flyplassen (altså ikke Fiumicino) i Roma, og som vet hvordan taxfree-utvalget er der? Jeg skal snart til Italia og har derfor planer om å kjøpe med litt italienske godsaker (parmaskinke, parmesan o.l). Bør jeg kjøpe dette ellers i Italia, eller lønner det seg å handle på flyplassen?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg har aldri reist fra den flyplassen men jeg ville uten tvil kjøpt parmesan, parmaskinke, olje og eddik inne i Roma by.

Minnie

Skrevet

I Italia bør du bare bruke flyplassene til å komme og å dra. Ta på deg noen gode sko og legg den gamle byens brostein for dine føtter.

Det denne byen har å by på finner du aldri i orginal på en flyplass.

Og, det er selvfølgelig også billigere å handle der ute i mylderet.

Kjøp det du trenger ekte. Ikke på en steril flyplass.

Det er ukultur i et så ekte land.

Etter min mening finnes de få byer som er så spesielle som denne. Men du må bruke tid for å finne det ut selv.

Håper du får det fint! :D

Skrevet

Hvis ikke jeg blander flyplassene ved Roma nå - så har jeg reist fra denne flyplasen, og tax-free utvalget der var den gangen mildt sagt elendig. De hadde noen få ukurante merker av hver sort, være seg sprit, vin, tobakk, sjokolade, matvarer. Jeg ville ikke satset på å gjøre innkjøpene mine der.

Skrevet

Takk for svarene - de stemte med mine mistanker om at utvalget på flyplassen ikke er all verdens. Da satser jeg heller på å finne godsakene et annet sted. Nå skal vi riktignok ikke til Roma, men til Amalfi-kysten 4 timer lenger sør. Selv om det vel er Toscana og Nord-Italia som er kjent for den beste maten, har de forhåpentligvis kvalitetsprodukter dit vi skal også. :P

Det eneste jeg er litt bekymret for, er om matvarene tåler den lange reisen. Først blir det 4 timers kjøring for å komme til flyplassen, så er det vel et par timers venting der før flyet bruker 3 timer hjem til Norge. Så er det vel ytterligere 2 timer før vi er hjemme igjen i Oslo. Det skulle ifølge mine matematiske kunnskaper bli bortimot 11 timer tilsammen - tåler matvarene dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...