Bronce Skrevet 10. januar 2008 #1 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei Jeg prøver meg på flere forum for jeg vet ikke helt hvor dette passer best. Er det noe poeter her som kan oversette dette diktet til norsk? Jeg prøver og prøver men det er vanskelig å få det til å høres pent ut, har byttet ut ord osv, men kanskje noen er flinke til slikt og kan hjelpe meg? Diktet skal brukes i en begravelse.. http://members.tripod.com/~Angel_Alexis/Poem12.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 10. januar 2008 #2 Del Skrevet 10. januar 2008 Den dagen da du reiste hjem Gud så seg rundt i hagen og fant ingen rosebed så så han ned på jorden og strakte armen ned Han tok den vakreste han fant, og plukket deg stille opp for du holdt på å visne med både sjel og kropp. Han så at du var sliten av all smerten i ditt liv Så han løftet deg og bysset deg og hvisket hvil i fred Vi som har vandret med deg så at smerten reiste bort Da kan vi ikke sørge over et liv som ble for kort Du reiste til Guds hage men en ting ble igjen på jord Vi bærer med oss minner om en kjærlighet så stor Og selv om du er borte vil du alltid være her Vi savner deg så veldig Og du er alltid nær For Gud fikk mer enn rosen den dagen da han hentet deg. Da han løftet deg fra jorden tok han også litt av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bronce Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk anna, dette var bra, oversettelsen jeg fikk fra rikkerikke på generell debatt var også bra, kanskje vi kan ta litt av hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 10. januar 2008 #4 Del Skrevet 10. januar 2008 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 12. januar 2008 #5 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg svarte på innlegget i språk, men siden(jeg har inntrykk av at) ikke så mange leser trådene der inne, legger jeg inn forslaget mitt til oversettelse her også! Den dagen da Gud kom Gud så ut i sin hage og så en manglet der Han vendte blikket nedover og fant ditt ansikt her Han la sin arm rundt kroppen din og løftet vart ditt hode Guds himmel er nok vakker, dit tar han med de gode Han visste om din lidelse, han visste om din smerte Han visste jorden aldri kunne lindre ditt vonde hjerte Han så din tunge fortid og lukket øynene med sin finger Han hvisket "hvil nå lille" og gav deg to små vinger Da vi så deg sove, var du fredfull og med glede Vi kan aldri ønske deg tilbake, til lidelsen her nede Minnene vi har om deg, de alltid hos oss bor Du er her stadig hos oss, gjennom dine barn på jord Vi sørger stort av tapet, men du blir aldri ensom En del av oss ble med deg, den dagen da Gud kom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tyra_* Skrevet 13. januar 2008 #6 Del Skrevet 13. januar 2008 Den dagen Gud tok deg hjem! Gud så seg rundt i sin hage Og fant dette ensomme sted Så så han ned på sin egen jord, og så ditt vakre fjes. Han slo sine armer omkring deg Og løftet deg opp i sin favn Hans hage er nok den vakreste, for de Beste lever hos ham. Han visste du led i din verden, Han kjente til smerten din. Og han visste at skulle du blomstre nå, Så var det i hagen sin. Han så at din sti var den strie, Han lukket ditt øye stilt, og hvisket ”må fred være med deg”, Lot deg fly med vinger av himmelsk filt. . Når vi så at du sov så fredelig, Så rolig og fri for din smerte. Da ønsket vi deg all din lykke på vei, og At det vonde hadde sluppet ditt hjerte. Du har gitt oss så vakre minner, Din kjærlighet skal bli vår sti. Du lever videre, gjennom dine barn. Du er alltid her ved vår side. Det gjorde vondt inn til sjelen å miste deg, men Men alene slapp du å gå. For en del av oss ble med deg til himmelen, Til det hjem der hvor Gud har deg nå. - Fritt oversatt - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalorina Skrevet 13. januar 2008 #7 Del Skrevet 13. januar 2008 jeg likte annas versjon best, så nydelig det var!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå