Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Raptuza
Skrevet

Nokon som har lest bøkene? Åssen var dei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest hele serien to ganger, tror jeg. Veldig fengslende, og du verden, så mye jeg lærte om nordisk middelalder!

Skrevet

Jeg har også lest dem to ganger. Godt skrevet og spennende fortelling. anbefales absolutt, jeg klarte nesten ikke å legge dem fra meg første gangen jeg leste dem.

Men ta de historiske hendelsene med en klype salt, det er romaner, ikke historiebøker som forteller akkurat hva som skjedde.

Skrevet

Jeg kom aldri gjennom den første boka, jeg.......

Mannen min leste alle og var hektet, men for meg ble det for tragisk i begynnelsen av bok nr. en, så jeg la den fra meg.

Orker ikke så masse blod, gørr og ondskap......

Skrevet

Har lest første boka, men måtte ha en pause fra dem for å lese Stieg Larrsons siste.Men gleder meg til å ta fatt på de to siste Arn-bøkene, for den første var bra, synes jeg!

Skrevet

Jeg har akkurat lest alle for tredje eller fjerde gang. Spennende og morsomt.

Apropos historisk korrekthet; Guillou har selv sagt at man må jo ikke tro at utviklingen i Sverige på 1200-tallet skjedde på den måten han har lekt med tanken om at den gjorde. Guillou har jo ikke skrevet historie, han har skrevet historisk fiksjon, og det funker etter min mening fint selv man absolutt må ta det med en klype salt eller ti.

Skrevet

Jeg leste disse bøkene for noen år siden. Syns den første boka var nokså grei, mens de to andre ble jeg sittende å true meg gjennom. Bøkene var med andre ord ikke noe for meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...