Gå til innhold

Papirrot...

Kaktus

Anbefalte innlegg

Nå er det bare 17 dager igjen, og i går var vi og snakket med presten. Og da fikk jeg et lite sjokk - papirene som jeg sendte til menighetskontoret der vi er folkeregistrert for over 2 måneder siden, er ikke sendt til menigheten der vi skal gifte oss - enda jeg har ringt flere ganger og blitt lovet at alt var i orden. Og derfor har vi ikke fått tildelt organist osv. fordi ingenting ble satt ordentlig i gang før papirene var på plass.

Så nå skal jeg ringe menighetskontoret i morgen og forlange å få med meg papirene i hånden, for hvis de ikke kommer frem, blir vi jo faktisk ikke gift! Ble skikkelig svett i går, og er ikke lite forbanna på den personen på menighetskontoret som lovte at alt er i orden. :x

Det er jo ikke sånne ting nervene trenger de siste ukene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.......det er jo ikke sånne ting nervene trenger de siste ukene....

............... og nettopp derfor min kjære Kaktus er JEG ute i goood tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg også at jeg var...

Det er jo en grense for hvor tidlig man kan sende inn papirene, og jeg fikk beskjed om at i overkant av to måneder var i massevis. Men det hjelper jo ikke når instansene som en er avhengig av, ikke gjør sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig gjort! Men la ikke dette gå utover de lykkelige forberedelsene og den store dagen!

Men stol ikke på den personen en gang til.. Dette er jo viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det for oss også. Jeg fikk telefon mens jeg sto på en messe, det var menigheten vi skulle gifte oss i, som ikke hadde fått papirene fra menigheten vi sogner til. Gjett om vi ble svette - dette var tre uker før. Men det ordnet seg selvsagt. Vi fikk riktignok ikke vielsesattesten i kirken, som vanlig er, det ble litt snau tid for det, men vi fikk den ettersendt.

Papirer skal ikke sendes inn før 4 månder før, så tidligere ute enn det kan man ikke være.

Og dette ordner seg for dere også. Litt spenning skal man ha - litt kjedelig om alt går på skinner da :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket plutselig bare at da vi skulle døpe minstemann fikk vi brått beskjed fra prestekontoret om at vi ikke kunne gi ham farens navn fordi faren ikke hadde skrevet under farskapspapirene

( noe vi hadde gjort på sykehuset)

Og fordi de ikke hadde underskriften på folkeregisteret kunne de ikke gi babyen et personnummer og uten personnummer kan du ikke døpes.

Dette var mandagen før barnedåpen, og jeg fikk full panikk!!!!

Det krevde en hel uke med telefoner, flying til diverse offentlige kontorer osv, og fredagen - TO DAGER FØR BARNEDÅPEN - kom personnummeret i posten!!!!

Svettet litt da, halve familien satt allerede på fly fra nordnorge....

....det ordner seg for snille jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var livredd for at akkurat dette skulle skje med oss, så jeg ringte så og si hver uke til kirkekontoret for å høre om de hadde mottatt papirene.

Mitt råd til dere andre: ring og sjekk dette jevnlig, slik at dere vet at det kommer i orden! Det var noe rot hos oss også, men siden jeg ringte flere måneder før, fikk de orden på dette uten problemer.

Men ta det med ro Kaktus, dette kommer til å ordne seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med de på menighetskontoret, og fått bekreftet at papirene er sendt både med faks og post. Så da ser det ut som om det ordner seg (og pulsen min er litt lavere...). Men når de påstår at det "fortsatt er masse tid" (2 uker) og nesten ler av at jeg er stressa, blir jeg sint! Han sa at "du får fortelle dem hvordan vi gjør det her i Oslo!" :o Nå har jeg litt for god oppdragelse til å skjelle ut folk på telefonen (desverre) - man blir nesten litt målløs av sånn... Jeg kommer i alle fall til å ta et par telefoner til i løpet av dagen for å få det dobbeltbekreftet fra begge kanter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk brev fra menighetskontoret som bekreftet at de hadde mottat våre papirer, samt litt infomatriell.

I tillegg mottok vi ca 3 måneder før et brev med "bekreftelse av vielse"

Hvor dato, tidspunkt og prest var oppgitt.

Veldig trygt å vite synes jeg.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ordne ferdig papirene som skal til kirken i går kveld, men fikk et problem; Fødselsattest skulle vedlegges.

Hvor får vi den fra? Har hele tiden trodd det var dåpsattesten de skulle ha, og den hadde jeg kopiert.

Noen som kan svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ordne ferdig papirene som skal til kirken i går kveld, men fikk et problem; Fødselsattest skulle vedlegges.

Hvor får vi den fra? Har hele tiden trodd det var dåpsattesten de skulle ha, og den hadde jeg kopiert.

Noen som kan svare?

Ta en telefon til Folkeregisteret der du bor, så får du en slik attest i løpet av kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til Folkeregisteret der du bor, så får du en slik attest i løpet av kort tid!

Takk for svaret Augustbrud02. Jeg ringte Folkereg., og regner med at vi over helgen kan levere papirene til kirkekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...