Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ekstremt tørr vinterhud, får derav kviser på ryggen for at huden ikke får nok fukt. Har prøvd litt forskjellige varianter, men trenger tips til skånsomme vaskemidler og kroppskremer for en hud som føles ett nummer for lite akkurat nå. Ikke noe man får kjøpt i dagligvaren ala vaselin intensive etc. Det virker ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aloe vera-dusjsåpa fra Jason er god og lite uttørkende. Fåes på helskost, Vita og noen andre parfymerier. Dusjolje har jeg mindre erfaring med, men L'Occitane har en drue-dusjolje som er god - og som ikke lukter like intenst som endel andre produkter fra det merket. Ellers er det kanskje lurt å bruke bodylotion? Her synes jeg også Jason sin er god :-) Ha evt på f eks mandelolje (eller bare en nøytral matolje) før du smører på lotion.

Gjest hyggelig
Skrevet

jeg synes rett og slett at vanlig babyolje/ babyoljegel er det beste for vintertørr hud. var litt plaget med tørre flekker på armene, men etter å ha smurt meg inn med babyolje etter dusjen to ganger var flekkene borte.

vet ikke om det funker på kviser, men oljen er i alle fall skånsom, slik du ønsket :)

Skrevet

l'occitan har en som er champange-farget. Det er olje og barberingsolje i ett. Alt ettrsom hva du trenger. Den er unisex og lukter ren mandelekstrakt. Himmelsk lukt og drøøøøøøøy!

Gjest Raptuza
Skrevet (endret)

Yves Rocher har ei rimeleg dusjolje som er god og lukttar godt. Den brukar eg!

Ellers har eg body butter frå Fleur de Sante med multebær som gir fukt som varer fleire dagar.

Endret av Raptuza
Skrevet

Loccitane sin dusjolje med mandel er genial!

Skrevet
jeg synes rett og slett at vanlig babyolje/ babyoljegel er det beste for vintertørr hud. var litt plaget med tørre flekker på armene, men etter å ha smurt meg inn med babyolje etter dusjen to ganger var flekkene borte.

vet ikke om det funker på kviser, men oljen er i alle fall skånsom, slik du ønsket :)

baby olje funker ikke på kviser! propp full av mineralolje

Skrevet

Bruker body lotion daglig, men huden min er så tørr at den ikke strekker til.

Babyolje er ikke noe bra for meg, forverrer bare huden..

Selvom jeg ikke har tendenser til kviser vanligvis.

Skrevet

Virker som denne får gode skussmål her ja :D

Gjest Britt Banditt
Skrevet

Ja, den er bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...