Gjest sær? Skrevet 9. januar 2008 #1 Del Skrevet 9. januar 2008 ja det var egentlig spørsmålet mitt,,, er det sært,,, allså å velge å utelokke en person pga av dette, uten å bli vidre kjent med den personen som enten er for lav/høy eller for ung/gamme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 9. januar 2008 #2 Del Skrevet 9. januar 2008 Nja, det er opp til deg selv, men du kan jo gå glipp av mange fine mennesker. Regler er jo til for å brytes, er de ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ugla_* Skrevet 9. januar 2008 #3 Del Skrevet 9. januar 2008 ja det var egentlig spørsmålet mitt,,, er det sært,,, allså å velge å utelokke en person pga av dette, uten å bli vidre kjent med den personen som enten er for lav/høy eller for ung/gamme? Hva har du å tape på å bli kjent med personen? Om det ikke er kjemi der, så har det lite med høyde og alder å gjøre. Men for å svare på spørsmålet ditt; nei, jeg synes ikke du er sær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 10. januar 2008 #4 Del Skrevet 10. januar 2008 nope Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 11. januar 2008 #5 Del Skrevet 11. januar 2008 ja jeg synes det er litt sært... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. januar 2008 #6 Del Skrevet 11. januar 2008 vet ikke om sær er ett ord jeg ville brukt i den sammenheng, man må jo gjøre det som føles rett for en selv, uavhengig av hva andre mener er rett. Jeg skjønner nok ikke helt at noen velger vekk på de kriteriene.... men så er det nå slik at vi alle har våre greier, jeg har helt sikkert noen formeninger om en partner som andre ikke skjønner også. (jeg ville nok f.eks velge vekk en mann dersom han festet mye eller drakk noe særlig i ukedagene, selv bare med måte.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 11. januar 2008 #7 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg kan forstå hva du mener med spørsmålet... Min "fantasimann" er høyere enn meg (dvs fra 180 og oppover) og mellom 2-8 år eldre enn meg..... Men; bare vent- skulle jeg finne noen så blir det sikkert en 22åring på 170!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #8 Del Skrevet 11. januar 2008 kan ikke forstå hva alder skal ha å si når man skal finne drømmepartnern, et kriterie at han er noen år eldre! hvordan får man til en slik tankegang at; møtte en topp fyr, 34 år, 2 år eldre enn meg, perfekt, men hadde man møtt akkurat den samme mannen, oppnådd akkurat like mye, på samme sted i livet bare jevngammel med deg så er det ikke lenger like aktuelt. merkelig, men det er vel bare meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #9 Del Skrevet 13. januar 2008 Nei, det er da ikke sært, folk kan velge bort andre av hvilken grunn de vil. Hvem vil vel være barnevakt eller ligge en halv meter alene i sengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vici Skrevet 13. januar 2008 #10 Del Skrevet 13. januar 2008 Det er ikke sært i mine øyne. Høyden på en person er jo med på å gjøre han/henne mer/mindre attraktiv for nettopp deg. Jeg har vært sammen med en som var lavere enn meg, og jeg følte konstant at jeg måtte gå "krokete" for å bli som han, og alltid gå med lave sko. Det var selvsagt ikke dette som gjorde til at det ble slutt. Han var bra på mange måter. I dag er jeg sammen med en som er høyere enn meg, og jeg kan gå med høye hæler. i tillegg føler jeg at han er stor/større enn meg, og kan "passe på meg" om noen skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 13. januar 2008 #11 Del Skrevet 13. januar 2008 ja det var egentlig spørsmålet mitt,,, er det sært,,, allså å velge å utelokke en person pga av dette, uten å bli vidre kjent med den personen som enten er for lav/høy eller for ung/gamme? er det et sted det er lov å være sær så må det vel være i valget av fremtidig partner? enten det er økonomi, utdannelse, verdier eller.....høyde.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 14. januar 2008 #12 Del Skrevet 14. januar 2008 Det er ikke sært i mine øyne. Høyden på en person er jo med på å gjøre han/henne mer/mindre attraktiv for nettopp deg. Jeg har vært sammen med en som var lavere enn meg, og jeg følte konstant at jeg måtte gå "krokete" for å bli som han, og alltid gå med lave sko. Det var selvsagt ikke dette som gjorde til at det ble slutt. Han var bra på mange måter. I dag er jeg sammen med en som er høyere enn meg, og jeg kan gå med høye hæler. i tillegg føler jeg at han er stor/større enn meg, og kan "passe på meg" om noen skjønner hva jeg mener. Ja - du har en god prosjon fars-binding som styrer deg i valg av partner. Hos menn kalles det morsbinding. Dersom du ønsker et noenlunde likeverdig samboerforhold/ekteskap bør du jobbe med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darksun Skrevet 14. januar 2008 #13 Del Skrevet 14. januar 2008 ja det var egentlig spørsmålet mitt,,, er det sært,,, allså å velge å utelokke en person pga av dette, uten å bli vidre kjent med den personen som enten er for lav/høy eller for ung/gamme? At du velger å ikke bli kjent med en person pga høyde synes jeg er litt sært ja. Om du velger å ikke innlede et forhold til en person pga høyde eller alder, det har du min fulle forståelse for :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 15. januar 2008 #14 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg syns ikke man skal legge kriterier utifra høyde og alder, men utifra kjemi, modenhet, mål, syn på livet og framtiden, syn på forhold osv. Om du er sær, vil jeg ikke si, men don't knock it 'til you try it... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. januar 2008 #15 Del Skrevet 15. januar 2008 kan ikke forstå hva alder skal ha å si når man skal finne drømmepartnern, et kriterie at han er noen år eldre! hvordan får man til en slik tankegang at; møtte en topp fyr, 34 år, 2 år eldre enn meg, perfekt, men hadde man møtt akkurat den samme mannen, oppnådd akkurat like mye, på samme sted i livet bare jevngammel med deg så er det ikke lenger like aktuelt. merkelig, men det er vel bare meg:) Hva hvis denne kjekke mannen var 10 år yngre enn deg? 5 år eldre? 15 år eldre? Jeg har venner i alle aldersgrupper. Jeg må likevel si at å være mye sammen med mennesker som er svært mye yngre enn meg eller svært mye eldre enn meg medfører begrensede samtaleemner. Med "svært mye" mener jeg +/-5 år. Det er ikke noen absoluttregel fra min side, men jeg tviler på at jeg ville levd sammen med noen som var mer enn 5 år yngre enn meg. Når det gjelder høyde ... tja. Jeg ville nok ikke valgt bort noen pga hvordan brudebildene ville sett ut. Er man glad i noen spiller dette (og alderen faktisk) mindre rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 15. januar 2008 #16 Del Skrevet 15. januar 2008 Nei , syntes ikke du er sær . Da jeg var singel , for en god stund siden , var jeg aldri interessert i menn som var veldig mye eldre eller veldig mye yngre enn meg . Det med høyde syntes jeg er mer flytende , men hver sin smak . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 15. januar 2008 #17 Del Skrevet 15. januar 2008 nei det handler vel om preferanser. men det skader ikke å være litt åpen, plutselig finner du en lav mann som er din sjelevenn :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #18 Del Skrevet 15. januar 2008 Synes ikke det er sært hvis alderen faktisk har noe å si for forholdet, i form av at man er på forskjellige stadier i livet eller har helt forskjellige interesser. Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt sært hvis du velger bort en mann som er to år yngre enn deg fordi "mannen skal være eldst". Når det gjelder høyde er det jo en ærlig sak hva man blir tiltrukket av, men mange har jo falt for mennesker de i utgangspunktet ikke trodde de skulle bli tiltrukket av, så det er kanskje en fordel å være åpen for alle muligheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 15. januar 2008 #19 Del Skrevet 15. januar 2008 Nei, du er ikke sær for det. Hvis du velger vekk en person pga. høyde eller alder, da er du ikke ordentlig forelsket, og det er ingenting sært ved det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2008 #20 Del Skrevet 11. mars 2008 synes kanskje det er litt sært ja. de fleste gutter har sikkert en eller annen skavank som du ikke liker.. hvis du skal velge vekk folk pga av slike småting må du regne med og lete en stund. selfølgelig fins det grenser også.. det med alder for eks. om du er 17 og mannen er 56 blir det lissom litt.. men å velge bort en som for eks har alt er god og snill pga av høyde blir jo et tap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå