Gå til innhold

Rosenrøds shopperier

Rosenrød

Anbefalte innlegg

Oooh, jeg likte kjøkkentingene du har kjøpt! Er Zara Home på nett eller en "vanlig" butikk? Ble nysgjerrig på pleddet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

By the way, så har jeg lyst på iPhone... Lurer på om jeg skal kjøpe 3 eller 4, hva tenker dere? Jeg har ikke peiling på slike ting, egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Rosenrød :goodbye:

Liker lista di :)

Særlig alle tingenen til huset, de kjøkkensakene var bare lekre! Litt glamour.. og lekre håndkler og teppe er jo digg! ser for meg at du hadde en tung koffert med deg hjem.

Det virka også som du fant deg masse fine klær og sko.. brune støvletter, cashmere osv.. Me like!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For iphone ting ville jeg garantert kjøpt det siste som kom ut, altså 4ern.. uten å ha mer peiling enn at utviklingen går fort, så det er greit å kjøpe det siste som kom ut.

(ønsker meg også Iphone forøvrig.. men får fin mobil på jobb så gidder ikke bruke penger på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg falt skikkelig for butikken India Jane i London, den finnes i Kings road og i Kensington high street. Reiser på seminar til Lodon med jobben om to uker, så må nok ta turen innom da også...

Kofferten var svintung, sikkert rett under 30 kilo. Var et under at jeg slapp unna overvekt!

Kanskje jeg må gå for nummer fire da, var ikke SÅ stor forskjell i pris. Bare synd en ikke kan kjøpe iPhone i USA, da jeg reiser til NY i høstferien. Men har lyst på iPad...hmmmm... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Ipad.. dvs sambo har, men da har jeg også. For lov til å låne den. Er kjekt, nesten så jeg vurderer å kjøpe min egen (for fullstendig perzonalizing med mine egne apps osv). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den som en vanlig pc, f.eks til surfing ved frokostbordet. Den er genial fordi den kun har en knapp, av og på, og pcen er på med engang du trykker på knappen (ikke noe oppstartstull der nei)

Du har bildene inne, kan bla i dem og se på alle videoene dine, du laster ned ulike app, f.eks kan du kjøpe magasiner for 17 kr utgaven osv, mange gratis magasiner, allslags applikasjoner(dagbok, treningsprogram osv osv.. er ikke helt inne i disse enda)

kart med gps osv.. Anbefaler den med 3G, sånn at du kommer online overalt der det er mobilnett. Surfe på toget, på hytta, lese boka..

Slik jeg ser det er en IPad hele "livet ditt" som du kan ha med deg overalt... Den er sånn sett mye kjekkere enn en vanlig pc/bærbar, siden den er rask, lett og liten.

Genial til facebook/twitter/sosiale medier generelt.

JEG bruker den mest til standard surfing på nyheter, noe spill og noen morsomme apps. Bruker klart mest pcen min, mye lettere å skrive osv. Hadde nok vært en egen sak om Ipaden var min, for da hadde jeg hatt den med rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om iPad er glimrende for meg, så da blir det nok kjøp i NY!

Har ellers shoppet litt på Feelunique nettopp, trengte påfyll av enkelte saker, og så er det jo alltid kjekt å teste nye ting...

Det ble:

Øyekrem, balm og øye/leppemaske fra Decleor

Leiremaske, shampo og balsam fra John Masters Organic (balsamen var gratis når en kjøpe to produkter)

Og så har jeg kjøpt dette fra Beautybridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like kjekt å klikke hjem nye skjønnhetsprodukter til gode priser ;) John Masters er bra, det har jeg også brukt endel. Nå bruker jeg Aveda, ganske fornøyd med det også. Og decleor er jo alltid gode produkter. Håper du blir fornøyd!

NY høres kjekt ut, aldri vært i USA. (men London er mer enn kjekt enn så lenge... ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, London er fortsatt favoritten, men NY var en fantastisk by, den også!

Decleor har jeg brukt lenge, føler at jeg har funnet "mine" produkter der. JMO kjenner jeg ikke så godt, men ser at de får ganske gode reviews rundt omkring, så det blir spennende å prøve.

Ser at du har laget Londonshoppeliste, Aurelia, så det må jeg også ha :gjeiper:

Siden dette er en jobbtur, blir det ikke VELDIG mye tid til shopping, men jeg håper å få tak i dette:

LV Palermo

serveringsbestikk i samme serie som bestikket jeg kjøpte

Shaker

Mer kommer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh hørte jeg LV Palermo !! *sukk*

Den har jeg såå lyst på.. Har spart og spart bursdagspenger fra mormor og har nå råd, men må nok betale oppussing av leiligheten i stedet :sukk:

Jeg føler meg til tider litt ubekvem i LV-butikker så har ikke fått studert den så nøye i real life, selges den hos LV i Oslo?

Jeg har iPhone 4 :hoppe:

Vil absolutt anbefale å kjøpe nyeste modell, jeg ble hvertfall sterkt anbefalt det.. og stod på venteliste i mange uker før jeg fikk den (Skrev meg opp lenge før den ble utgitt)

Så jeg er vel en av de første som fikk den i Norge. Den er fantatisk! Elsker den!

Hvis du skal kjøpe iPad i USA bør du kanskje kontakte de allerede slik at de får holdt av en til deg, for når vi var der var butikkene tomme og alt var revet bort + lange ventelister. Tror det er spesielt i New York!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips om å legge av, Mischa! Det tror jeg jammen jeg skal gjøre. Når det gjelder iPhone, har jeg bestemt meg for å kjøpe fireren, men det blir nok ikke med EN gang siden jeg skal ha både veske og sannsynligvis iPad i nærmeste fremtid.... Må ta det litt og litt. :gjeiper:

Jeg bor ikke i Oslo, så har faktisk ikke peiling om de har Palermo der, men ville vel kanskje tro det? Det er vel en av de mest klassiske veskene til LV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh den er så fin, Palermo altså!

:)

Godt mulig de har den i Oslo, har bare ikke orket å gå innom da det kryr av kjøpelystne asiatere om dagen! Det er vel den største attraksjonen for dem i Oslo :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET!! Var på Selfridges i romjulen i fjor, og de måtte ha eget køsystem utenfor avdelingen med LV, asiaterne summet rundt der i hopetall.... De må virkelig ELSKE LV!!

Gleder meg virkelig til å få Palermoen i hus, selv om det gjør at det blir heller lite shopping av andre ting. Har bare en og en halv shoppingdag, da formålet med turen er jobbseminar. Egentlig er nok det like greit;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En og en halv shoppingdag burde vel holde for deg, du er jo så dreven på byen? pluss når man handler LV osv så blir det ikke rom så veldig mye mer nei.. Flott den Palermoen, synes selv den var veldig fin.. men klarte aldri å bestemme meg for hvilken veske jeg skulle ha. Er fremdeles på let etter en litt stor "carrier"bag til reise og shopping osv

Hvordan ble det med den cardiganen fra Line of Oslo forresten? Var den noe fin? Liker det merket..

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den cardiganen, ja! De var utsolgt hos Nelly.com, og jeg klarte jo aldri å komme meg ned til So Sophie for å sjekke den ut. Typisk meg, for den så kjempefin ut! Sikkert myk og varm når når høsten sikkert snart setter inn.

Du har rett i at det blir lite shopping utenom Palermoen, litt uvant for meg når jeg er i London. Tenker meg innom India Jane for å kjøpe litt mer bestikk, og så MÅ jeg på Zara, men der er det heldigvis ikke så dyrt. Har lyst på noen gode høstgensere og et litt smalt skjørt i kamelfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da er Palermoen miiiiiiin!! Er veldig fornøyd, den er kjempefin!

Ellers ble det jo litt annen shopping i London også:

Sorte Tone up Sketchers

Fra Zara:

Pencilskjørt i beige

Kort, vidt skjørt i kamel

Kremfarget bluse med blomster i blått og kamel

Kremfarget strikket genser

Kjole i brunt

"Ridebukser", en i brunt og en i beige

Kremfarget genser med blondedetalj

Fra Topshop:

Øredobber

Askepottsmykke med foskjellige anheng

Klemmer med blomster til håret

Fra Warehouse

Strømpebukse, knestrømper i krem og beige og kamelfargede sokker

Fra Primark:

Fuskepelslue og -pannebånd i beige

Brun strømpebukse

Kamelfargede skinnhansker

Sorte hårstrikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, endelig fikk du Palermoen i hus! :) skal du bruke den masse masse?

Høres ut som du kjører på femtitallsstilen i år.. :) lekker den moten, feminin og ordentlig.

Ønsker meg også en fuskepelslue, eller aller helst en ekte pelslue. ;) Hvordan var været i London forresten? og hvor ligger Primark, jeg så aldri den (bare tusen stykk med posene)

Hilsen sjokoladespisende Aurelia på et hotellrom i gokk.. på jobbreise...

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...