Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth
Skrevet
yes.. og hva mener du?

Personlig hadde jeg stemt Ron Paul , han virker som den republikanske kandidaten.

utenom hans konservativet syn på abort og sånn

Det sirkuset der vier jeg generelt lite oppmerksomhet. (Forsåvidt vanskelig å ikke få med seg noe så lenge man ser på nyhetene.) Det er lenge til valget, og tanken på alle pengene som brukes på en amerikansk valgkamp gjør meg egentlig litt småkvalm.

Jeg føler meg ikke kvalifisert til å uttale meg om amerikansk politikk utover at jeg ønsker meg en demokrat.

Det mest interessante med valgkampen er i mine øyne retorikken kandidatene velger å benytte. Men, dette er mer sirkus en politikk, og jeg synes det får litt vel mye fokus i norsk media.

Hvorfor ville du stemt på Ron Paul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt høyrevridd når det gjelder økonomisk politikk, så av de republikanse kandidatene synes jeg Ron Paul uten tvil virker som den mest fornuftige.

Han stemte for eksempel mot Irak-krigen. Er enig i mye av det han sier, men så er det jo også en del ting jeg er mot. Han vil for eksempel ikke ha stamcellefoster, og er mot selvbestemt abort. Dessverre går det ikke an å få i pose og sekk, eller hva en skal si...

Jeg så han på fauxnews tror jeg det var en gang, og han inponerte hvertfall meg. Han virket utrolig dyktig, og har som sagt mange gode meninger.

Skrevet

hehehe.

En morsom skrivefeil, med tanke på hva det hadde gjort for USA, om Osama ble president...!!

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)
Grunen til at Obama og hillary får så mye oppmerksomhet er jo fordi han ene er afro-amerikaner og hu andre er kvinne.. Jeg synes det er forkastelig at det blir forkusert så mye på at de kan få den første kvinnelig/afro-amerikanske presidenten.. Det er ikke hudfargen eller kjønnet som avgjør hva meninger og avgjørelser de tar

Vel, med tanke på at jeg nettopp hørte en kvinnelig amerikansk velger uttale at Hillary ikke kunne styre landet fordi hun var kvinne, så har vel kjønn litt å si for noen.

Ellers har det vel vært spesielt fokus på demokratene i bl.a. Iowa fordi det er tettere mellom de demokratiske kandidatene enn de republikanske. Når det er sagt så mener jeg forsåvidt at det snart hadde vært greit å høre om andre enn Obama og Clinton, og ikke minst mer om hva alle kandidatene står for, når man likevel skal bruke så mye tid på dette. Strengt tatt så er jo ikke dette engang valg i den forstand vi er vandt til å bruke i ordet her i Norge.

Edit: Ellers må jeg bare si meg enig når det gjelder pengebruken i den amerikanske valgkampen. Jeg blir også litt småkvalm av den.

Endret av Wolfmoon
Gjest lillagubban
Skrevet
Jeg er litt høyrevridd når det gjelder økonomisk politikk, så av de republikanse kandidatene synes jeg Ron Paul uten tvil virker som den mest fornuftige.

Han stemte for eksempel mot Irak-krigen. Er enig i mye av det han sier, men så er det jo også en del ting jeg er mot. Han vil for eksempel ikke ha stamcellefoster, og er mot selvbestemt abort. Dessverre går det ikke an å få i pose og sekk, eller hva en skal si...

Jeg så han på fauxnews tror jeg det var en gang, og han inponerte hvertfall meg. Han virket utrolig dyktig, og har som sagt mange gode meninger.

t du er høyrevridd ut i fra norsk standard er jo ikke dermed sagt du MÅ lete etter kandidater innenfor de republikanerene? Amerikanske politikere generelt er jo høyrevridd økonomisk sett, ihvertfall i mine øyne? Uansett bør man ikke bare være fokusert på å stemme parti, men på den enkelte kanditats kampsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...