Gå til innhold

nesten tørr..

Anbefalte innlegg

Gjest en mamma
Skrevet

Jeg er mamma til en på snart 4 år som har vært sen med dette å gå på do. Endelig i sommer begynte han å ville tisse på do, men ikke før i høst var han klar for å slutte med bleier. Han har nå gått uten siden oktober og sier i fra når han skal tisse, men holder seg ofte leeenge også ( har inntrykk av at dette er en gutteting..) Han sluttet med bleie om natta før jul og har hatt 1 uhell på natta. Så det går fint..Men han har store problemer med å bæsje på do, eller har vel ikke gjort det mer en en gang og det var veldig timing...Han er hard i magen og det er ca hver 3. dag det kommer...og det tar tid ja..laaang tid. Og sånn jeg ser det er han ikke i stand til å sitte på do, han får de tikke til da. I dag igjen forsøkte vi først doen, han satt lenge og jeg leste for han og prøvde å få han til å slappe av, men det er ikke lett! Etter 15 minutter ville han ikke mer,så han fikk på bleie, da kom det nesten med en gang..Men han må jo begynne å gå på do snart også...skal bytte bhg om ikke lenge og mamma'n er jo bekymra for hva andre sier til han..selv er han ikke flau, ikk mye i hvertfal. Han er alltid på doen når han får på bleie og han sier alltid i fra når han må, men det e raltså dette med å få det i do...

*sukk* noen gode råd til meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke noen råd egentlig, siden jeg ikke har hatt noen bleieavvenning selv enda.

Men når du sier at han er hard i magen - kan det være et skritt i riktig retning om du gir ham "løsende" ting? (myk banan, svisker, rosiner, osv)

Eller hør med helsesøster - er helt sikker på at hun har noen gode råd

Skrevet

han spiser mye slike ting allerede, men jeg bør kanskje få inn en vane med litt rosiner om dagen eller noe.. Helsesøster her i byen er ikke så god på råd...

Jeg tror det er mest psykisk..han klarte det med en gang han fikk på bleie idag..

Takk for svar! :)

Skrevet

biola og slike ting er vel også bra for å regulere magen.

kanskje med linfrø i også.

Du kan jo ringe HS i en annen by også. Trenger jo ikke å oppgi hvor du bor

Gjest Gjest_Siren_*
Skrevet

Dette er et psykisk problem ja, som veldig mange barn sliter med. Det beste man kan gjøre er å ikke stresse med saken, men la han få bæsje i bleien om han vil det. Maser man for mye med dette kan det medføre forstoppelse og da har man et langt større problem enn å skifte en bæsjebleie om dagen. Han er ikke så stor at det er noen krise enda, og lar dere han få litt tid uten fokus på det å bæsje på do, så skal dere se at han snart finner ut av dette på egenhånd.

Skrevet

Har hørt om dette problemet før. Det er mange unger som nekter og bæsje på do. Vet om en som leste denne boken "Hvem har bæsjet på hodet mitt", mener den heter det. Handler om en mulvarp som har blitt bæsjet på hodet og må finne ut hva slags bæsj det er. Hund, katt, elg osv.

Vel, datteren til venninden ble så opptatt av hvordan bæsjen hennes så ut at hun ville bæsje i do for og se hvordan det så ut.

Skrevet

Glemte en ting, er mange barn som har problemer med og sitte og bæsje for de er jo vant til og stå. Hvis du har en krakk som han kan ha føttene sine når han sitter på do så kanskje det går bedre. Blir lettere og få ut bæsjen hvis han har noe under beina og presse føttene mot.

Gjest snazaroo
Skrevet

Mener å ha lest et sted at noen barn vegrer seg å bæsje, fordi de ikke liker tanken på å "kvitte"seg med den. ? At de synes det er veldig vanskelig å forholde seg til at det går i do. Hvor blir det av liksom?

Kanskje det er noe av problemet her? Siden å bæsje i bleia ikke er noe problem?

"Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans?" morsom bok.

Skrevet

Stakkar han har så korte ben at han rekker ikke ned til krakken...er jo et problem som ikke gjør saken enklere..tror ikke han er redd for det at det blir borte, men får ikke til å presse når han sitter...uff..

Jeg skal prøve den boka hvertfall!

Skrevet

Ta 2 krakker, de fra Ikea kan stables. Også kan du jo bare legge noen telefonkatalogen oppe på krakken. Eller så kan du bruke en bruskasse, de er jo ganske høye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...