Gå til innhold

Dyrt med kino

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte kinobilletter til Saga til helgen, 90 kroner koster det nå :gjeiper: det er jo helt sykt. Og enda må man sitte gjennom et kvarter med reklame før filmen. (Enten det, eller gamble på å bli av disse forhatte individene som absolutt skal inn i salen ETTER filmen har begynt :kjefte: ) Med de kinoprisene som er nå synes jeg i hvert fall filmen burde starte presis, uten reklame. Og at de stenger dørene for de som ikke klarer komme tidsnok. Kunne gjerne fratatt fjortisene mobilen ved inngangen også, og satt teip over munnen på de som på død og liv må prate hele filmen. Jeg vil ha uforstyrret underholdning hvis jeg skal betale 90 kroner for å se en film som snart kommer på dvd til samme prisen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dyrt, ja, selv om jeg har forståelse for at kinoene må tjene penger de også... Om samboern min og jeg tar buss til og fra nabokommunen til kinoen (fordi vi ikke har kino her vi bor), og går og ser en film koster herligheten oss 400 kr :overrasket: Og da har vi ikke kikket i kiosken engang. Kanskje ikke så rart det mye oftere blir til at vi kjøper en dvd og ser film hjemme - men litt synd, jeg har vært en veldig aktiv kinogjenger tidligere og savner egentlig den kulturen.

Skrevet

De sa jo akkurat på nyhetene, for ca en ukes tid siden vil jeg tro, at antall kinobesøkende har gått ned i 2007 i forhold til i 2006. Tipper at hvis de hadde senket prisene litt så ville flere gått på kino oftere.

Skrevet

Det er dyrt, ja. Og tenk på oss med barn. Kino blir jo en luksusutflukt med transport og snop i tillegg. Hos oss har de barnefilmklubb med rimelige priser, det er et fint tilbud selv om filmene er gamle.

Skrevet

Ja og tenk på oss enslige med bare en inntekt og ingen date som spanderer, og attpåtil ser folk rart på en som går på kino alene ;) Men alt for dyrt er det ja, det er kanskje litt typisk norsk at man får dårlig besøk, setter opp prisene for å kompensere, får enda dårligere besøk, må sette opp prisene enda mer osv. :gjeiper: Kanskje en løsning å sette ned prisene på kinobilletten, og sette opp prisen på det usunne snopet som man ikke trenger. De som har råd kjøper uansett ;)

Gjest Gjest_Neria_*
Skrevet

Enig, det er helt utrolig dyrt nå.

Og det som irriterer meg mest av alt, er det koster ekstra å bestille billetter på internett. Hva slags idioti er det???? Det sparer kinoen for arbeid, så derfor skal det koste mer. Arg.

Ellers så støtter jeg helhjertlig forslaget om å teipe fjortiser :ler:

Gjest puselabb
Skrevet

Alt er relativt. Jeg synes ikke det er noe dyrere enn andre ting i samfunnet vårt, og prisen har steget gradvis (akkurat som de fleste lønninger). Varm sjokolade på kafé koster ca. 30 kr. Synes dette er like urimelig. Og hvor mye koster en drink på byen? 80 kr. eller noe rundt der? Da synes jeg at jeg får MYE mer for 10 kr. ekstra på kino.

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er dyrt. Kinoprisene har vel steget i takt med folks internetthastighet, vi laster ned mer og mer og det tar oss ikke lange tiden å skaffe oss den siste hollywoodfilmen i vår egen stue, mange ganger i DVD-kvalitet.

Så det er nok prisen vi må betale, skal kinoene fortsatt kunne være i drift. Men selv om selve billetten er dyr, så kan man jo spare penger på å kjøpe brus og godteri i en dagligvarefør man kommer til kinoen. Jeg synes også det er mye mer praktisk med brus i halvlitersflaske enn disse pappbegerne med sugerør man som regel får kjøpt på kinoen.

Men noen kinoer har av og til dager der man får billetten til halv pris, da kan det jo være lurt å finne ut når disse dagene er :)

Skrevet

Kino i Norge, som gjennomført er av høy teknisk kvalitet, er faktisk ganske billig hvis man sammenligner med land hvor det utelukkende er kommersielle aktører. I tillegg må man huske på at Norge har verdens best betalte arbeiderklasse. Så de som jobber på norske kinoer tjener betydelig mer enn de gjør for eksempel i liberalistiske land som USA. Likevel er det ikke uvanlig at kinobilletter i USA er betydelig dyrere enn her i Norge. Så i Norge får man faktisk mye for pengene når man går på kino.

Men å klage på prisutviklingen har man vel gjort alle steder til alle tider. Uansett hvor bortskjemt man er.

Skrevet

Å gå på kino er altfor dyrt.

Resultatet ser man allerede. Folk kjøper filmene de vil se, eller laster de net fra nettet. Ergo blir vi sittende inne dag ut og dag inn for å glo på den firkantete skjermen, som gjerne er 42" og oppover.

Det er sunnt å komme seg litt ut, og det er kjempekoselig å dra på kino.

Men om noen år er kanskje kinoen helt borte om det ikke gjøres tiltak.

Er det noen her som jobber i bransjen som kan fortelle oss om hva slags belegg en opererer med driftsmessig? Overpriser kinoen seg, eller er det rett og slett nødvendig med prisøkningen for at kinoen skal overleve?

Skrevet

Et tips kan være å samle tomflasker etter kinoen. For det er tydeligvis nok av dem som har mer enn god nok råd både til kino, godteri og brus, og som heller kaster brusflaska enn å gå og pante den. Kan tjene noen slanter bare på de som ikke gidder gå helt til søplebøtta, men bare slenger fra seg flaska ved setet. :gjeiper: De som kjøper popcorn til 40 kroner bøtta, spiser knapt halvparten og tømmer resten utover gulvet, har tydeligvis også god nok råd...

Skrevet

Du sier noe der ja.

Jeg er litt gnien der. Kjøper både godis og drikke (om jeg må ha det) på dagligvare før jeg drar på kinoen :)

Skrevet

Kino er dyrt ja, og siden jeg er uhelbredelig filmelsker har jeg ikke råd til å se alle filmene jeg vil se på kino. Derfor får jeg tak i dem på andre måter. Flere gjør som meg, besøkstallene går ned og det blir dyrere å gå på kino. Skyter meg selv litt i foten med andre ord...

Men en annen ting jeg tror fører til sviktende besøkstall, er at bra video- og lydutstyr har blitt så billig at "alle" har det. Hvorfor gå på kino når man har fett utstyr hjemme osv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...