Gå til innhold

Gullsmedforretning

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vimsen_*
Skrevet

Vi kjøpte en gullring i julegave. Nå har jeg greid å rota vekk kvitteringen på den, jeg har vel ikke tenkt så mye over den kvitteringen siden det står en sånn byttelapp inni esken ringen lå i.

Men nå har det seg slik at denne personen som fikk ringen har blitt utsatt for ran, og ringen var en av tinga som ble tatt. Det jeg lurer på er om gullsmedforretningen hvor vi kjøpte ringen har noen slags form for kvittering/"bevis" for at vi kjøpte den, slik at vi har noe å gå på i forhold til forsikringen.

Det er så typisk at jeg ikke finner den kvitteringa, men alle andre unødvendige coop-mega kvitteringer de har jeg tatt vare på av en merkelig grunn! :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er esken til ringen borte også?

Hvis ikke så kan jo gullsmeden finne ut av og også bekrefte prisen på ringen.

Gjest Gjest_vimsen_*
Skrevet
Er esken til ringen borte også?

Hvis ikke så kan jo gullsmeden finne ut av og også bekrefte prisen på ringen.

Hadde vi hatt esken så hadde det ikke vært noen problem nei, men ringen var i esken da den ble stjålet. :sukk:

Skrevet

Hvis du har betalt med kort vil det vel komme frem fra bankutskriften din.

Skrevet
Vi kjøpte en gullring i julegave. Nå har jeg greid å rota vekk kvitteringen på den, jeg har vel ikke tenkt så mye over den kvitteringen siden det står en sånn byttelapp inni esken ringen lå i.

Men nå har det seg slik at denne personen som fikk ringen har blitt utsatt for ran, og ringen var en av tinga som ble tatt. Det jeg lurer på er om gullsmedforretningen hvor vi kjøpte ringen har noen slags form for kvittering/"bevis" for at vi kjøpte den, slik at vi har noe å gå på i forhold til forsikringen.

Det er så typisk at jeg ikke finner den kvitteringa, men alle andre unødvendige coop-mega kvitteringer de har jeg tatt vare på av en merkelig grunn! :kjefte:

Om du betalte med kort ,så er det ingen problem.

Ekseditøren kan jo kjenne deg igjen? Om du kan vise ringen i butikken ....fortelle hvem dato ca klokken så finner de det igjen i systemet sitt. De slår ikke inn bare prisen,men en kode på ringen.

grunnen til at jeg sier det er at jeg måtte gå til gullsmeden selv engang for å få pris på noe. heldigvis var det betalt med kort.....de har ikke villet skrevet ut kvittering ellers...

Skrevet
Hadde vi hatt esken så hadde det ikke vært noen problem nei, men ringen var i esken da den ble stjålet. :sukk:

Eeh, er det virkelig et ran du snakker om, eller er det innbrudd? Gjør ikke så mye forskjell for ringens del, men høres straks mye mer voldsomt ut når du viser til et ran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...