Gå til innhold

Gjenferd

Gjest Gjest_Scully_*

Anbefalte innlegg

Gale mennesker hører hjemme på sinnssykehus, de. ;)

Skal jeg ordne en innleggelse?

hehehehe.. jeg for min del trenger ingen innleggelse.. mener du at alle som har en tro hører hjemme på sinnsykehus..? da får du begynne å bygge de, for det er ikke nok av dem i verden.. og når du er ferdig å bygge de og skal ansette folk så vil du plutselig ha et problem fordi mesteparten av verdens befolkning vil være pasienter..

når det er sagt så vil jeg si en ting: nå er det nok dritt ang denne saken.. aksepter at andre har en tro og hold kjeft.. egentlig tror jeg at mange her (kanskje også du) skriver det de skriver for å provosere, men det er bare å glemme...

men masse lykke til med sinnsykehus prosjektet ditt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke nødt til å akseptere andres tro, trass dine oppfordringer. Det er for meg helt vanvittig å respektere at mennesker tror på usynlige skapninger som "hjelper" en.

Når vi snakker om aksept, hvorfor kan ikke du akseptere min manglende aksept for det jeg mener er tåpelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du synes forklaringen er gal, ergo at jeg er gal.. hehe.. det er din mening (som du har full rett til å ha), men jeg velger å tro det og sånn er det bare.. :) hva jeg tror og ikke tror er ikke ditt problem men mitt.. så da er jeg vel kanskje gal da, men jeg trives med det, så hvorfor skal du bry deg..? bortsett fra diskusjonen på forumet så vet jo ikke du hvem jeg er og slipper dermed å ha noe med en gal person å gjøre i det daglige.. :) du velger selv å innvolvere deg her.. ;)

Det sa jeg ikke, jeg sa at det er verre å bruke en gal forklaring på noe man ikke forstår, enn å ikke ha en forklaring i det hele tatt. Og gjenferd er ikke en god forklaring på noe som helst.

Om du ønsker å erklære deg for gal, så får du gjerne det, men det sa ikke jeg at du er.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale mennesker hører hjemme på sinnssykehus, de. ;)

Skal jeg ordne en innleggelse?

På samme rom som deg da?

De som er gale, vet de selv at de er det?

De som er psykopater, vet de det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nødt til å akseptere andres tro, trass dine oppfordringer. Det er for meg helt vanvittig å respektere at mennesker tror på usynlige skapninger som "hjelper" en.

Når vi snakker om aksept, hvorfor kan ikke du akseptere min manglende aksept for det jeg mener er tåpelig?

Hvis du ikke aksepterer at mennesker har en tro..

Hva skal du gjøre med det?

Jeg mener, man MÅ jo bare akseptere at andre tror det ene og det andre? Er ikke stort du kan gjøre med det??

Sikkert de som ikke aksepterer at du ikke aksepterer også. Men hva så? Er ikke stort å gjøre med det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et punktert vindu. Fukt inne i vinduet. Ikke noe annet.

Ja, enig, men hvordan skal vi forklare dette til de troende som står utenfor og ber til Jomfru Maria i vinduet? De vil helt sikkert være enig i at det er en punktering og noe annet som lager effekten, men det betyr jo ikke noe for de ser Jomfru Maria. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har sagt utallige ganger (omtrent alle innleggene mine) at jeg respekterer og aksepterer at folk ikke tror, og syns du dette er tåplig så er det også greit.. det jeg IKKE aksepterer og respekterer er at flere dømmer personer (altså hele personen, og ikke bare troen) fordi de ikke har felles tro.. jeg går sterkt ut mot de som synes de er mer verdt og bedre personer fordi de ikke har en tåplig tro.. min tro sier INGENTING om hvem jeg er som person ellers.. det er dette jeg går imot, ikke at du synes min tro er tåplig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sagt utallige ganger (omtrent alle innleggene mine) at jeg respekterer og aksepterer at folk ikke tror, og syns du dette er tåplig så er det også greit.. det jeg IKKE aksepterer og respekterer er at flere dømmer personer (altså hele personen, og ikke bare troen) fordi de ikke har felles tro.. jeg går sterkt ut mot de som synes de er mer verdt og bedre personer fordi de ikke har en tåplig tro.. min tro sier INGENTING om hvem jeg er som person ellers.. det er dette jeg går imot, ikke at du synes min tro er tåplig..

Jeg har på følelsen av at du nå har fått fram ditt budskap om akkurat dette. Denne tråden handler om gjenferd - og som det har vist seg, beslektede paranormale fenomener. Fint om vi kan samles om tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på følelsen av at du nå har fått fram ditt budskap om akkurat dette. Denne tråden handler om gjenferd - og som det har vist seg, beslektede paranormale fenomener. Fint om vi kan samles om tråden. :)

er helt enig med deg, og du har skjønt mitt budskap, men vi troende får jo fortsatt slag i trynet om at vi er uduglige mennesker fordi vi tror.. men jeg er enig, fra nå av er det snakk om gjenferd, ikke hvor dumme folk som tror på det er.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en eller annen skygge var i det vinduet.. men jomfru Maria..? en skikkelse..? er litt mer i tvil der.. ja jeg tror på gjenferd, men jeg tar alt fra USA med en klype salt.. dette kan være noe noen har fikset slik, det kan være dårlig vindusvask,etc. Hadde jeg i det minste sett bevegelse eller lignende.. men hvem vet.. ikke du, ikke jeg, vi ser noe der men hva det er vet vi ikke.. ;)

og som jeg har prøvd og sagt tidligere: det er ikke alle "spøkelsehistorier" som er sanne,noen kan man forklare, men jeg tror virkelig på noen og i noen tilfeller er det ingen logisk forklaring..

Men menneskene som er samlet i bønn foran dette optiske fenomenet, er tydelig overbeviste om at det er snakk om en manifestasjon av Jomfru Maria. Og da hevdes det jo at vi er vitne til et paranormal fenomen. Så vidt jeg kan forstå er det slik at enten er dette fenomenet overnaturlig eller så er det helt naturlig. Hvis det er overnaturlig, da kan det godt være Jomfru Maria som manifisterer seg. Er det helt naturlig, da kan det ikke være Jomfru Maria som manifisterer seg. Begge deler kan ikke være korret. Så hvordan finner vi ut av hva som er korrekt og hva som ikke er det? Det er ikke nok bare å slå seg til ro med et kanskje-kanskje ikke.

Endret av Pastor Knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men menneskene som er samlet i bønn foran dette optiske fenomenet, er tydelig overbeviste om at det er snakk om en manifestasjon av Jomfru Maria. Og da hevdes det jo at vi er vitne til et paranormal fenomen. Så vidt jeg kan forstå er det slik at enten er dette fenomenet overnaturlig eller så er det helt naturlig. Hvis det er overnaturlig, da kan det godt være Jomfru Maria som manifisterer seg. Er det helt naturlig, da kan det ikke være Jomfru Maria som manifisterer seg. Begge deler kan ikke være korret. Så hvordan finner vi ut av hva som er korrekt og hva som ikke er det? Det er ikke nok bare å slå seg til ro med et kanskje-kanskje ikke.

nei kanskje ikke det er nok, men jeg slår meg til ro med at det har en naturlig forklaring som gjenskin, dårlig rengjøring, punktert vindu, tillaget, etc.

men der er de som tror og for min del kan de bare få tro.. de forguder skyggen i vinduet og ber til den.. det er det de slår seg til ro med.. vi har ingen bevis på hva dette der, noen tror det er jomfru Maria, noen tror det har en naturlig forklaring.. her er det bare en ting å gjøre (da der er ingen bevis): nemlig å tro enten det ene eller det andre..

Hva tror du der er forresten..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei kanskje ikke det er nok, men jeg slår meg til ro med at det har en naturlig forklaring som gjenskin, dårlig rengjøring, punktert vindu, tillaget, etc.

men der er de som tror og for min del kan de bare få tro.. de forguder skyggen i vinduet og ber til den.. det er det de slår seg til ro med.. vi har ingen bevis på hva dette der, noen tror det er jomfru Maria, noen tror det har en naturlig forklaring.. her er det bare en ting å gjøre (da der er ingen bevis): nemlig å tro enten det ene eller det andre..

Hva tror du der er forresten..?

Jeg tror om slike saker som jeg alltid pleier å gjøre: Klarer jeg å finne en mulig forklaring som er naturlig, da velger jeg den naturlige forklaringen. I dette tilfellet er det etter min mening to ting som skjer. Det ene er selve det optiske fenomenet som er helt naturlig og lett å forklare. Det andre er det som skjer oppe i hodet til de troende som ser Jomfru Maria. Det er der inne i hodene deres fantasien om Maria dukker opp. Andre steder eksisterer denne fantasien ikke. Og det er ganske fascinerende å legge merke til at i dette tilfellet er det en stor gruppe mennesker som deler samme fantasi.

Hva er det som får deg til å tro at dette optiske fenomenet er naturlig, mens det du selv opplevde ikke er det? La oss ikke glemme at de troende som ser Jomfru Maria er helt overbevist om at vi to tar fullstendig feil når vi sier at det optiske fenomenet er helt naturlig og langt borte fra en manifistering av Maria. (som i prinsippet ville vært det samme som å si at vi nesten er i kontakt med et Maria-gjenferd :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror om slike saker som jeg alltid pleier å gjøre: Klarer jeg å finne en mulig forklaring som er naturlig, da velger jeg den naturlige forklaringen. I dette tilfellet er det etter min mening to ting som skjer. Det ene er selve det optiske fenomenet som er helt naturlig og lett å forklare. Det andre er det som skjer oppe i hodet til de troende som ser Jomfru Maria. Det er der inne i hodene deres fantasien om Maria dukker opp. Andre steder eksisterer denne fantasien ikke. Og det er ganske fascinerende å legge merke til at i dette tilfellet er det en stor gruppe mennesker som deler samme fantasi.

Hva er det som får deg til å tro at dette optiske fenomenet er naturlig, mens det du selv opplevde ikke er det? La oss ikke glemme at de troende som ser Jomfru Maria er helt overbevist om at vi to tar fullstendig feil når vi sier at det optiske fenomenet er helt naturlig og langt borte fra en manifistering av Maria. (som i prinsippet ville vært det samme som å si at vi nesten er i kontakt med et Maria-gjenferd :) )

klarer jeg å finne en logisk og naturlig forklaring så går jeg også for den.. men har opplevd ting som jeg ikke kan forklare, derfor tror jeg også på andre ting enn naturlige forklaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer jeg å finne en logisk og naturlig forklaring så går jeg også for den.. men har opplevd ting som jeg ikke kan forklare, derfor tror jeg også på andre ting enn naturlige forklaringer..

Jo, det er et greit utgangspunkt. Men vurderer du deg selv slik at du mener selv å være mer mottakelig for logiske forklaringer enn de menneskene som tilber utenfor det optiske femonenet? Disse menneskene finner jo ingen logisk forklaring på fenomenet bortsett fra at det må være en Maria-manifestasjon. Det hjelper ikke at vi som ser naturlige forklaringer, forteller dem dette. De vil jo like herlig benekte at vi har rett. Hva får deg til å tro at du selv ikke vil benekte de logiske forklaringene som andre ser på det du har opplevd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er et greit utgangspunkt. Men vurderer du deg selv slik at du mener selv å være mer mottakelig for logiske forklaringer enn de menneskene som tilber utenfor det optiske femonenet? Disse menneskene finner jo ingen logisk forklaring på fenomenet bortsett fra at det må være en Maria-manifestasjon. Det hjelper ikke at vi som ser naturlige forklaringer, forteller dem dette. De vil jo like herlig benekte at vi har rett. Hva får deg til å tro at du selv ikke vil benekte de logiske forklaringene som andre ser på det du har opplevd?

jeg tror jeg vil plassere meg selv midt i mellom- er der en logisk forklaring så går jeg for den, hvis ikke tror jeg det er noe paranormalt..

i noen tifleller der andre har logiske forklaringer passer ikke forklaringene overens med det jeg har opplevd, dermed ser jeg ingen logisk forklaring. i andre tilfeller igjen så ser jeg jo at den logiske forklaringen andre har stemmer.. jeg tror ikke at jeg vil benekte de logiske forklaringene, det vet jeg.. har jo opplevd ting so har hatt sin logiske forklaring, og i noen tilfeller ser jeg det selv enten andre forklarer eller ikke..

selv om jeg står midt i mellom så tror jeg jo at det finnes både gjenferd og spøkelser, selv om jeg også vet at det ikke alltid er "spøkelser"..

mye av det som har skjedd blant annet på min arbeidsplass har ingen logisk forklaring, både vi og kundene har vridd hjernene våre,snakket mye om det, men der er ingen forklaring.. selv folk som ikke har tro har opplevd ting der som har fått dem til å skifte mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veien er kort fra logiske slutninger til overnaturlige når du selv, i fraværende grad, forstår noe? Makes sense. Ville vært lettere å erkjenne at du ikke vet så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde blitt en mye mer interessant diskusjon om KG opprettet eget tema eller forum eller hva de kaller det, som handler om det overnaturlige for oss som er interesserte i og inne på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg vil plassere meg selv midt i mellom- er der en logisk forklaring så går jeg for den, hvis ikke tror jeg det er noe paranormalt..

i noen tifleller der andre har logiske forklaringer passer ikke forklaringene overens med det jeg har opplevd, dermed ser jeg ingen logisk forklaring. i andre tilfeller igjen så ser jeg jo at den logiske forklaringen andre har stemmer.. jeg tror ikke at jeg vil benekte de logiske forklaringene, det vet jeg.. har jo opplevd ting so har hatt sin logiske forklaring, og i noen tilfeller ser jeg det selv enten andre forklarer eller ikke..

selv om jeg står midt i mellom så tror jeg jo at det finnes både gjenferd og spøkelser, selv om jeg også vet at det ikke alltid er "spøkelser"..

mye av det som har skjedd blant annet på min arbeidsplass har ingen logisk forklaring, både vi og kundene har vridd hjernene våre,snakket mye om det, men der er ingen forklaring.. selv folk som ikke har tro har opplevd ting der som har fått dem til å skifte mening..

Selv har jeg den holdningen at der jeg ikke finner noen naturlig forklaring (joda, det har skjedd, det også), da holder jeg spørsmålet åpent uten å trekke noen konklusjon i den ene eller den andre retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg den holdningen at der jeg ikke finner noen naturlig forklaring (joda, det har skjedd, det også), da holder jeg spørsmålet åpent uten å trekke noen konklusjon i den ene eller den andre retning.

det skjønner jeg, og jeg på min side igjen tror det er et gjenferd.. selv om jeg ikke liker å bruke det ordet.. jeg vet ikke hva jeg skal kalle det, synes gjenferd høres så negativt ut (noe det nødvendigvis ikke er).. men jeg tror det er hvileløse sjeler som ikke har fått fred, og prøver å ordne opp i dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...