Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi har prøvd i litt over ett år nå og aldri fått en positiv test - og jeg skjønner ikke hvorfor. Sluttet på p-pillen for ca. 1,5 år siden. Vi er 24 år begge to, trener regelmessig, røyker ikke og inntar kun meget moderate mengder alkohol. Jeg er undersøkt; har EL og finner ingen feil. Han er undersøkt og finner ingen feil. Har sykluser på 25-26 dager. Har hatt sex ca. annen hver dag fra dag 7 til 20 hver måned. Kan vi bare ha uflaks uten noen annen grunn?? Misforstå meg rett her, det er ikke sånn at jeg ønsker at det er noe galt, men hvis det er noe galt føler man at det er noe å fixe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er jo alltids muligheten for at din mann ikke fungerer optimalt...

Eller det kan være uflaks selvsagt

Etter over et års prøving er det likevel greit å undersøke litt, så bestill en time hos legen for å komme igang med utredning du. (da skal gjerne du henvises til gynekolog for en sjekk, og din mann bør levere en sædprøve til analyse)

Greit å komme i gang med utredningen, for det er jo en prosess som tar tid det også. Og blir du spontant gravid underveis, så bare avbryter dere utredningen.

Skrevet

- Det kan være uflaks. I enhver syklus har man visst bare 25% sjanse for å unnfange (ifølge en kvinnelege jeg har snakket med).

- Det kan være endometriose. Sikker diagnose stilles kun med lapraskopi, så en vanlig undersøkelse hos legen vil ikke avdekke problemet hvis du ellers er rimelig symptomfri.

- Det kan være at du har blokkerte eller skadede eggledere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...