Gå til innhold

Slektstreet på internett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en dame som har et familiemedlem som driver slektsgranskning.

Han har lagt hele slekten(inkl. meg),inn på internett,slik at det skal lette tilgangen for interesserte.

Disse sidene er åpne for alle som er interesserte,og det plager meg litt at hele slekta med fødselsdato ,år ,foreldre og sted(og noen med bilder),ligger der inne til allment innsyn.

Jeg er redd det kan misbrukes i framtiden av utenforstående.

Dette vet vi jo skjer,og her er det knyttet rett opp mot en større familie.

Straks en skriver navnet sitt på Google fks.,spretter disse opplysningene opp.

Kan slikt hindres uten at han må fjerne eller redigere nettsiden sin?

Kan man be om tilgang fks.?

Skulle likt å høre hva andre tenker om dette,da vi nå lever i den tiden George Orwell engang skriv science fiction om...

Ville dere hatt hele slektstreet åpent på nettet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å "lukke" hjemmesiden for andre enn de med tilgang, det går sikkert også an å legge ut en enklere versjon med bare navn, f eks, åpent, og mer detaljert lukket slik at man må ha passord for å finne dette. Ellers er vel fødselsdato - eller bare året, kanskje? - gjerne tilgjengelig offentlig og på nettet gjennom blant annet skattelistene. Jeg er ikke så nøye på hva som ligger ute på nettet om meg (vet det blant annet er navn, adresse, bilde fra lokalavis, fødselsår i skattelista, endel jobbinfo), men jeg er enig med deg i at fødselsdato i kombinasjon med alt det andre begynner å bli litt vel mye som er lett (?) å misbruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...