Gå til innhold

Flytte mapper og dokumenter i Vista?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt vista lengre enn meg og kan hjelpe meg litt?

Sitter å skal rydde i mapper og dokumenter som jeg har tatt med meg fra min gamle PC med xp, der var det jo muligheten til å flytte ting ved å høyreklikke på musen.

Finner ikke noe annet alt enn å klippe eller kopiere i Vista og da mister jeg helt oversikten.

Vil gjerne flytte alle mappene ut av samle mappen osv før jeg begynner å rydde slik at jeg får oversikt.

Håper det er noen som kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fant akkurat ut at jeg kan dra i allefall mapper til hovedmenyen til venstre.

finnes det noen annen måte å gjøre det på?

Skrevet

For å flytte alle mapper ut av hovedmeny, merker du alle mappene (ctrl + A), klipper de ut (ctrl + X) og limer de inn der du skal ha de (ctrl + V)

Skrevet

Altså ingen ren flytte-funskjon i vista?

Tusen takk for hjelpen

Skrevet

Du kan jo, som på XP, merke alle mappene du skal flytte og dra de over i mappen de skal til. "Mappemeny" på venstre side får du ved å velge "Organiser" -> "Organiser" -> "Navigasjonsrute" Dersom du da bare finner "farvorittkoblinger", så vil "Mapper" ligge med oppoverpil på bunnen av utforskeren. Trykk på pila og mappene kommer frem. Slik er det ihvertfall i min Vista.

Skrevet

For øvrig får du fram menylinja i utforskeren ved å gå "Organiser" -> "Oppsett" -> "Menylinje". Og der har du valget "flytt til mappe" fant jeg ut nå. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...