Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en morsom engelsk roman?

Anbefalte innlegg

Gjest Talula
Skrevet

Hvis noen har noen gode anbefalinger tar jeg mer enn gjerne i mot :)

Det skal være en roman på engelsk, og engelsk bør være bokens originalspråk, helst i pocket. Angående sjanger bør det helst være morsom og relativt lettlest (men ikke chick - lit), men boken behøver ikke være ny. Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Discworld-serien til Terry Pratchett. En slags fantasy, veldig morsom. Kommer i pocket. Du får lese om blant annet Twoflower, verdens mest naive turist, Døden, som rir på en hvit hest som heter Binky og som snakker "IN CAPITAL LETTERS ONLY".

- Good Omens av Neil Gaimann/Pratchett. Morsom bok om når satans avkom blir født på jorden.

- Robert Rankin har også en del morsomme. Bare titlene er jo til å le av (f.eks." Armageddon: the musical", "the hollow chocolate bunnies of the apocolypse" osv).

Gjest Tigress
Skrevet

"Three Men In A Boat" av Jerome K. Jerome - berre tull og ordspel frå ende til annan. Litt i same stil som "The Importance of Being Earnest" av Oscar Wilde som også er morosam, men altså eigentleg eit skodespel. Dei nemte over er også skitbra. Kva med noko av Stephen Fry?

Skrevet

hitchhikers guide to the galaxy. kjempemorsom :-)

Gjest Mirina
Skrevet

The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon.

Link

Skrevet
The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon.

Link

Støttes veldig :)

Skrevet

Bridget Jones's Diary av Helen Fielding

Bridget Jones: The Edge of Reason av Helen Fielding

About a Boy av Nick Hornby

High Fidelity av Nick Hornby

Sushi for Beginners av Marian Keyes

For å nevne noen.(..)

Mvh Yvonne :duskedame:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Må bare slenge meg med å anbefale Discworld serien (og ganske mye annet av Pratchett). Mer surrealisme skal du lete lenge etter ;)

Skrevet

Terry Prattchet er bra, men det kan bli litt "mye", liksom.

Vil anbefale Robert Rankin. Han er, etter min mening, kort og godt flinkere å være morsom.

Han har skrevet en del bøker.

Milo

Skrevet

Ben Elton bruker å levere varene. Merk: En viss toleranse for svart humor kreves (mannen var i sin tid også manusforfatter for Black Adder).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...