Gå til innhold

Hvor i london er sentralt?

Anbefalte innlegg

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Er big ben f.eks sentralt, london eye?

Jeg aner rett og slett ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja.

soho. notting hill.

overalt på kartet innenfor sone 1,2,3 ihvertfall.

Skrevet
Er big ben f.eks sentralt, london eye?

Jeg aner rett og slett ikke...

Sentralt i forhold til hva?

Er du ute etter shopping på Oxford Street ville jeg ikke valgt Big-Ben - London Eye. (London Eye ligger forøvrig rett over Themsen for Big Ben og rett ved Waterloo Station) Er du derimot ute etter det "politiske" og historiske sentrum er dette mitt i smørøyet. Forøvrig så er Waterloo en veldig sentral T-bane stasjon hvor du kan ta bane til det meste av sentrale og usentrale London

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Noen som vet hvilke av disse adressene som er mest sentralt?

28 Gloucester Terrace Bayswater

Finn Court/28

London, England W2 2DH

Storbritannien

Område:

Bayswater - Paddington, London, England, United Kingdom

---------------

30-32 St Georges Drive

London, England SW1V 4BN

Storbritannien

Område:

Victoria - Westminster, London, England, United Kingdom

--------------------------------------

40-41 Leinster Gardens

London, England W2 3AN

Storbritannien

Område:

Bayswater - Paddington, London, England, United Kingdom

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Sentralt i forhold til hva?

Er du ute etter shopping på Oxford Street ville jeg ikke valgt Big-Ben - London Eye. (London Eye ligger forøvrig rett over Themsen for Big Ben og rett ved Waterloo Station) Er du derimot ute etter det "politiske" og historiske sentrum er dette mitt i smørøyet. Forøvrig så er Waterloo en veldig sentral T-bane stasjon hvor du kan ta bane til det meste av sentrale og usentrale London

Er ute etter både shopping og det historiske...

Men som du sier er det jo bare å ta en bane ;)

Skrevet

1 eller 3, vil jeg si. Om ikke området i seg selv er kjempespennende, har Paddington veldig gode forbindelser for å reise med undergrunnen (og det må du som regel uansett når du er i London).

Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)
1 eller 3, vil jeg si. Om ikke området i seg selv er kjempespennende, har Paddington veldig gode forbindelser for å reise med undergrunnen (og det må du som regel uansett når du er i London).

Takk :)

Endret av ¤bella¤
Skrevet

Forresten kan jeg tilføye at Bloomsbury er et fint og sentralt område å bo i, det er kanskje det stedet i London jeg har bodd og hatt minst behov for å ta undergrunnen. I tillegg til at området i seg selv er trivelig og har attraksjoner som British Museum, går det fint an å gå til populære områder som f.eks. Covent Garden og Oxford Street. Kan være verdt å undersøke. :)

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Forresten kan jeg tilføye at Bloomsbury er et fint og sentralt område å bo i, det er kanskje det stedet i London jeg har bodd og hatt minst behov for å ta undergrunnen. I tillegg til at området i seg selv er trivelig og har attraksjoner som British Museum, går det fint an å gå til populære områder som f.eks. Covent Garden og Oxford Street. Kan være verdt å undersøke. :)

Har du noen hotell å anbefalle der?

Skrevet

Jeg siterer meg selv fra en tidligere tråd:

Dette hotellet er veldig billig og veldig sentralt. Det er imidlertid noe slitent og rommene er ganske små, men det er rent og servicen er god, så hvis økonomi er et viktig punkt er det kanskje ikke noe dumt valg.
Skrevet

Alt rundt Bayswater, Notting Hill, Euston er bra.... det viktigste er nesten at det ligger i nærheten av en bane.

Corus Hyde Park Hotel er en favoritt, med oversikt over Hyde Park, og rett ved Lancaster Gate stasjon/Paddington

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Piccadilly Circus er sentralt! Det er et kjent sted i London!

Da samboer og jeg var i London så lå vi over her:

Siterer et svar jeg gav i en annen tråd

Da samboer og jeg var i London nå i september så bodde vi her:

http://www.hotelsrus.com/search.php?ref=AF...p;HotelCode=GLN

Det var billig (til London å være) sentralt og fint!

Dette hotellet er heller ikke langt fra Hyde Park

(må ikke forveksles med et annet Gresham Hotel)

:)

Du finner jo steder som kanskje er mer sentrale, som eks. Liverpol street....

Endret av Silmarill
Skrevet

vi bodde på hotell 50 m fra oxford street. glimrende shopping! :)

vi gikk faktisk derfra til madame tussauds, tok en taxi til buckingham palace, og tassa rundt til alle severdighetene derfra. kan selvsagt ta en bane, men du ser jo mer fra en taxi da.. ;)

Skrevet

Vi bodde 500 meter fra Victoria Station, var sentralt nok det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...