Billebill Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Typen og jeg har veldig lyst til å reise til Cuba i sommerferien. Har så vidt begynt å se på flypriser o.l., men er heeelt grønn mht til hvor jeg kan finne billige flybilletter, hoteller, steder å besøke etc Noen som har noen gode tips å komme med? På forhånd, takk
La Luna Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Billige flybilletter finner du her. Kjøp deg en guidebok, evt. lån en på biblioteket. Gå inn på Lonely Planet sitt Thorn Tree Forum. Har aldri vært på Cuba sjøl, men kjenner veldig mange som har vært her. De kan deles i to, de som ikke liker Cuba og de som liker Cuba. Forskjellen på dem er at de som ikke liker stedet aldri dro ut av Habana..... (Og lær deg litt spansk før du drar )
Gjest barelillemeg Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Cuba er en vanvittig fin øy, men det kan være ganske intenst å reise dit (hvertfall dersom du ikke reiser med følge). Var der med ei venninne, og i tillegg til at det var nærmere 40 grader, så var spesielt mennene veldig innpåslitne (vi er ikke innbilske her...). Vi følte i perioder vi gikk rundt med dollartegn i pannen, og var 'fritt vilt' for alle som ville tjene en slant i kommisjon for å vise oss til et spisested, overnattingssted eller lignende... Og vi er ikke dumme - jeg gjør godt rede for meg på spansk, og har reist endel! Annet enn det var det et utrolig opphold! Reiste rundt og fikk sett litt. Vi mimrer masse tilbake til en helt utrolig togtur, men en full nabopassasjer som bestemte seg for å kjøpe en hane på nattoget... Slitsomt da, men morsomt nå! Men det er dyrt å reise på Cuba som turist. Tursitbusser er dyrere enn bussene lokalbefolkningen bruker, men da er du hvertfall garantert å komme deg fra A til B... Mat og overnatting er også dyrt i forhold til andre land i Sør- og Mellom Amerika (selvfølgelig ikke i forhold til norske priser).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå