Gjest morthal Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Men pc`n min er veldig varm. Har prøvd å måle cpu temeraturen, og den er veldig høy. Så jeg må finne en måte å få den ned på. Derfor lurer jeg på om det finnes cpu kjølere til bærbar pc? Og da mener jeg ikke kjøleplasta, for det har jeg prøvd. Vil ikke si at det hjalp så mye.
Dru Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Kjølepasta er i all hovedsak noe man putter mellom cpu og kjøler for å lede varmen bedre. Det er etter all sannsynlighet kjøler på cpu-en din allerede. Det er mer nærliggende å tro at det er støv som gjør at vifta ikke fungerer optimalt.
Gjest morthal Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Ja, men jeg har skrudd opp under flere gang å prøvd å strøvsuge. Men det hjalp heller ikke. Så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.
Dru Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Det er litt varmt, men ikke noe jeg ser på som krise. Hvis du vil få gjort noe med det så kan du ta kontakt med produsenten for å få tak i kjølere/vifter/etc. Har du forresten sett på cpu-load? Hvis den ligger unormalt høyt så er det antageligvis en god ide å rydde opp i maskina, evt reinstallere. Ellers er det også sånn at ytelsen går nedover etterhvert som produktet eldes, det kan like gjerne være det.
Gjest morthal Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Ja, jeg har prøvd så å si alt. Pc`n er heller ikke gammel. Kjøpte den i august 2007.
Dru Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Da kan du ta det på garanti/reklamasjon, men vær oppmerksom på at det kanskje ikke vil defineres som garantisak av produsent. Spesielt ikke dersom du har åpnet pc-en for å prøve å fikse dette selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå