Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Hei, Første halvår i 2007 hadde jeg et forhold til en svært pen jente (hun er 26 år, jeg er 33 år), en drøm for å si det slik. For hun var det heller overfladisk, hun ville nok bare ha litt sex og kos. Men jeg ble svært glad og forelsket i henne. Hun har i ettertid heller villet være venner, noe jeg i grunn har gått med på men det er egentlig bare for å kunne gå ut med henne og være sammen med henne. Hele tiden har jeg hatt lyst på å få henne tilbake. Jeg er temmelig overbevist om at hun liker meg svært godt og vil meg alt vel, men hun vil ikke ha noen følelsesmessige eller seksuelle relasjoner til meg. Rett før jul tror jeg at hun lå med en annen, en hun har kjent lenge og som hun omtaler som en kompis. Men jeg er ikke sikker. Hun må jo strengt tatt få gjøre akkurat som hun vil siden hun har gjort det slutt med meg, men da jeg spurte henne om det var noe mellom dem sa hun at de kun var venner og at det var ingenting mellom dem. Det gjorde meg ikke veldig mye klokere fordi at jeg vet med meg selv at jeg sannsynligvis ikke hadde innrømmet noen ting hvis det var jeg som var i hennes situasjon og jeg stod i fare for å såre følelsene til noen jeg liker godt. Siden det er mulig at menn og kvinner agerer forskjellig i slike situasjoner så stiller jeg dere disse spørsmålene: Bør jeg tro henne ? Ville dere ha fortalt sannheten hvis dere var i samme situasjon som henne ? Hva skal jeg tro ? Takker for svar.
Gjest =tentacle= Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Du er ikke sammen med henne. Hun vet at du vil oppleve evt sex hun har med andre som negativt. Hun vil kanskje skjule dette for å ikke plage deg. Uansett, hennes sexliv er hennes privatsak. Ikke spør henne, så slipper du å lure på om hun lyver til deg. Nei, jeg legger ikke ut om sex jeg har til menn som er eller har vært interessert i meg. De respekterer også at de ikke skal spørre.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Hei, Jeg er trådstarter. En kommentar som jeg glemte å legge inn, var at jeg har følelsen av at hun i ettertid har prøvd å unngå meg, selv om hun faktisk ringte meg for noen dager siden.
Liskat Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Umulig aa vite om hun ville sagt sannheten eller ikke. Er godt mulig hun 1. ikke ville saare deg eller 2. ikke vil bli plaget med dine meninger om hvem hun har/ikke har sex med. Min metode naar jeg har vaert i hennes posisjon var: none of your business! Om hun virkelig proever aa unngaa deg kan vaere at hun foeler du er litt innpaasliten siden du tydeligvis ikke er kommet over henne. Men er ogsaa godt mulig det ikke er bevisst, men noe som bare falt seg slik. Det beste du kan gjoere er aa komme over henne.
Kosemose Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Hvis du er redd hun skal unngå deg bør du i allefall slutte å spørre henne ut om sexlivet hennes. Hun er helt sikkert ikke komfortabel med at du spør og graver i dette. En annen ting er at det er godt mulig hun skjønner at det ikke nytter for dere å ha et venneforhold siden du ikke er en reell venn, men en beiler. Det blir på en måte et kunstig venneforhold - et vennskap på feil premisser. Slitsomt for dere begge. En virkelig venn bør kunne glede seg over at vennen treffer mulige kjærester.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Takker for et meget bra svar kl 22:10, du traff nok spikeren på hodet der, selv om du ikke besvarte spørsmålet mitt. 1) Jeg kan aldri være en virkelig venn fordi jeg aldri i verden kan hjelpe henne med å finne seg en annen mann. Det ville jeg heller sabotere hvis jeg kunne. 2) Hun liker helt sikkert ikke spørsmålet. 3) Ja, det er slitsomt for meg og helt sikkert også for henne.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Jeg mener det er helt urimelig at en ex ikke har noe med av hva den tidligere kjæresten nå driver med. Det følger visse forpliktelser med sex. Det gjelder begge veier, både for menn og kvinner. Hun bør fortelle sannheten om dette, det nytter ikke å skjule seg bak at dette er privatliv.
Liskat Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Jeg mener det er helt urimelig at en ex ikke har noe med av hva den tidligere kjæresten nå driver med. Det følger visse forpliktelser med sex. Det gjelder begge veier, både for menn og kvinner. Hun bør fortelle sannheten om dette, det nytter ikke å skjule seg bak at dette er privatliv. Jeg er ikke enig. Er man singel er det ingen andre sin business hvem en ligger med. Er man i forhold skal man vaere enig om man kan ha seg med andre eller ikke. Tidligere flammer skal ikke blande seg opp i det, selv om man i etterkant proever aa vaere venner.
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Nei exen min har ingenting med hvem jeg har sex med nå
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Det høres helt idiotisk ut at en eks skal ha rett til å vite hvem man har sex med. Hadde jeg vært i hennes sko hadde jeg blitt så irritert at jeg antagelig hadde kuttet ut hele "vennskapet", og stengt deg ute. Hadde hun villet hatt deg tilbake hadde hun vel vist/sagt det. Jeg hadde ikke fortalt eksen om hvem jeg har sex med. Spesielt ikke hvis han spurte og gravde slik du tilsynelatende holder på. Antageligvis oppfatter hun deg som innpåsliten og desperat, og vil enten la være å såre deg eller prøve å få deg litt på avstand ved å holde deg utenfor privatlivet hennes.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Jeg ville svart som henne uansett. Hun skjønner at du er forelsket og vil ikke såre deg. Hun har heller ingen "plikt" til å svare deg ærlig, så hvorfor ta sjansen på at du kanskje blir både såret og "forbannet".? Du virker alt for opphengt i dette forresten. Jeg tror du må innse at det ikke kommer til å bli deg og henne, du må la henne gå. Sannsynligvis har hun allerede ligget med en annen, men om hun ikke har så kommer hun garantert til å gjøre det før eller siden. Du må ikke gå og plage deg selv med dette. Om du føler glede nå over at hun kanskje ikke har gjort det, vil du stadig måtte lure på "hva nå da, har hun gjort det denne helgen mon tro...?" Du ødelegger deg selv på denne måten. Hun har vært redelig med deg, gitt deg klar beskjed og til og med ønsker å beholde vennskapet. Ikke ødelegg dette ved å mase og grave i hennes privatliv. Start ditt eget liv, konsentrer deg om dette heller. Det finnes noen som venter på deg også vet du! Denne gjør det definitivt ikke!
Uno Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Hva hun gjør med hvem, hvor og når er jo ikke noe du har noe med. Ja, du er interessert i henne, men hun har sagt hvor dere står hen og da har du ingen rett til å få vite noe om hennes sexliv, det er en privatsak..
Gjest tviler... Skrevet 20. januar 2008 #14 Skrevet 20. januar 2008 Du representerer nok en slags trygghet for henne, og hun er derfor redd for å miste deg når det gjelder det. Min intuisjon er umiddelbart at hun vil ha i pose og sekk. Prøv å unngå henne en stund, ikke svar henne, ikke representèr en som kommer løpende når hun ber deg om det.. så ser du hvordan hun tar det.. Du fortjener noe bedre enn å lengte etter ei som åpenbart ikke vil ha deg som noe annet enn en "venn" - dere har hatt sex - og sex er komplisert uansett om man har det eller ikke, dersom den ene vil noe mer enn den andre. Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå