Donpedro Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Pga lengre sykehusopphold ble permisjonspengene våre satt på hold og perisjonen utsatt. Vi har derfor permisjon en god stund etter at barnet vårt bli 1 år. Kan vi likevel søke kontantstøtte i denne perioden, eller må vi vente til vi ikke lenger får permisjonspenger og begge er ute i jobb?
minemor Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Så lenge ungen er over 1 år, og ikke i barnehage kan du vel søke....
Chiquita Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Så lenge ungen er over 1 år, og ikke i barnehage kan du vel søke.... Jupp
prinsessa Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Dette går bra eneste kriterie for kontantstøtte er at barnet ikke er i bhg. Vi har nemlig de slik. Mannen min skal ha pappaperm i 15 uker og jobbe 3 dager i uka, jeg skal jobbe redusert 2 dager i uken. Så da får vi full kontantstøtte frem til mai da hun begynner 60% i bhg.
Susan Sto Helit Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Jeg mente det sto i søknadspapirene at man ikke kunne få permisjonspenger og kontantstøtte samtidig, men jeg kan jo ha lest feil. Print et søknadsskjema fra nett du, der står regelverket på ett av arkene.
Glede! Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Jeg får permisjonspenger og kontantstøtte samtidig. Dog, permisjonspengene er jo forsåvidt for barn nr to da
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Vi fikk permisjonspenger og kontantstøtte samtidig for samme barn. Jeg hadde så mye ferie tilgode, som jeg tok i løpet av permisjonen, at da far begynte sin permisjon var barnet fylt ett år. Vi fikk begge deler i en eller to måneder, husker ikke helt. Retten til kontantstøtte er kun knyttet til barnets alder, og om barnet bruker barnehage. Reglene er visst noe forskjellige for adoptivbarn, men det virker ikke som det gjelder her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå