Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:dagens-rose:

Har nå hatt min første (halve) PP og jeg er MEKTIG lei!!!

Klarer jo ikke TENKE på annet, lese om noe annet eller gjøre annet enn å lete etter El slim som aldri kommer!

Konstant nervøs

dessuten har jeg så sterke smerter ved eggløsning at sex gjør skikkelig vondt. noe som sikkert gjør dette mer trasig. men uansett...

VENTING! og usikkerhet..

Tenker på de som prøver og prøver... må være en fryktelig påkjenning..

hvis ikke dere blir vant til det? men det tror jeg ikke..

håper :pls: jeg blir gravid nå.. for dette har jeg ikke lyst til mer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

føler også sånn... Hele tiden usikker, tar masse tester, venter på EL som aldri kommer osv osv... Har menssmerter ofte og tror at nå kommer EL eller mensen, men ingenting skjer... Kjedelig og skuffende... Har gått på sprøyta jeg da, så vet ting kan ta tid...

Skrevet
:dagens-rose:

Tenker på de som prøver og prøver... må være en fryktelig påkjenning..

hvis ikke dere blir vant til det? men det tror jeg ikke..

håper :pls: jeg blir gravid nå.. for dette har jeg ikke lyst til mer...

Man blir ikke vant til det. Vi har nå prøvd i snart 2 år, og det blir et ork uansett hvordan man prøver å se det.

Hver gang mensen kommer er det en utrolig nedtur og jeg griner i mange dager. mannen blir og veldig skuffet. Heldigvis er det ingen av oss som "blamer" den andre for at det er noe feil.

håper det ordner seg for deg snart

Skrevet

Hei!

Jeg har også merket denne påkjenningen.. Nå er vi jo kun rundet 2. PP, men det å tenkte på når EL kommer, kjøpe tester, lese i blader og på nett hvordan man fortest mulig blir gravid er slitsomt i lengden..

Nå venter jeg mensen neste uke, og håper over alt at dette har klaffet, at jeg er gravid :)

Skrevet

Oi... Påkjenning etter to PP?!?

Nå har vi prøvd i ca 1 1/2 år (har bestilt time hos legen for å be om å bli utredet nå) og begynner å kjenne at det tar på.

Men det første halvåret var vi bare forventningsfulle og spente (for da trodde vi jo at det skulle gå greit for oss også.. :( )

Skrevet
Oi... Påkjenning etter to PP?!?

Jeg syns 1 PP er en påkjenning. syns det er pyton! tenker ikke på annet, er nervøs og usikker.. denne uvissheten liker jeg ikke.. (er litt kontrollfrik)

Derfor jeg har medfølelse og stor respekt for de som prøver og prøver.

Vet folk klarer å slappe av og syns det er spennende og moro også..

men det syns ikke jeg.. men da er jeg en meget bekymret person av natur.. og meget utolmodig. alt må lissom skje med en gang.

Foler virkelig empati med de som prøver og prøver.. og håper virkelig det ordner seg snart for alle... !!

Skrevet

Etterhvert vil du nok bli "mett" av å lese om prøving, slik at litt mindre energi går med til å tenke på det. Du kommer til å bli gal dersom du skal fortsette slik i mange måneder.

Skrevet

Vi har nå vært prøvere i et og et halvt år, og DA kan man begynne å snakke om påkjenning da. Etter en eller to pp er det nok heller snakk om spenningen, og det å være gira fordi man endelig skal prøve.... Håper virkelig dere klarer det før det har gått så lang tid som til oss!

Men det er litt tidlig å begynne å stresse.

Jeg startet ikke med el tester før vi hadde prøvd i alle fall et halvt år. Man trenger i utgangspungtet ikke det for å bli gravid. men når man ikke får det til er det greit å bruke tester for å kartlegge periodene og se når man har største sjans...

Skrevet
Etterhvert vil du nok bli "mett" av å lese om prøving, slik at litt mindre energi går med til å tenke på det. Du kommer til å bli gal dersom du skal fortsette slik i mange måneder.

er nok sant det...

Tror også det er mye fordi mine to beste venninner er allerede blitt gravide.. og er både tre og fire mnd på vei..

De raser i fra meg for hver dag.. har lyst til å gå i permisjon sammen med de to.

:sur:

Skrevet

:ler: Jeg syntes også det var skuffende da mensen kom i vår første PP og lurte litt på om vi kunne få barn i det hele tatt .

Da vi var i vår andre PP bestemte jeg meg for at vi ikke hadde blitt gravide denne måneden heller siden det var så nedtur den dagen mensen kom i pp1 .

Overraskelsen var derfor stor da det første krysset dukket opp på CB'n , men jeg måtte ha ca 3 positive tester før det endelig gikk opp for meg .

Iallefall dere blir sikkert gravide den perioden dere minst forventer det og en dag så lyser den positive testen imot dere og prøveperioden er slutt .

:)

Skrevet

Påkjenning etter 1PP og 2PP :forvirra:

Kjenner flere par som har strevet MYE. Det ene paret går på 7 året nå, ingen feil med noen av dem. DA kan du begynne å snakke påkjenning!! Nedtur på nedtur, selv ved hjelp av IVF.

Synes vel dere tar litt hardt i. Skjønner selvfølgelig at dere vil bli gravide, men tenk litt rasjonelt også. Er faktisk veldig lav prosent som får klaff i første PP.

Skrevet

jeg kan vel få lov til å si at prøving er pyton selv om vi ikke har prøvd lenge??

og jeg VET at det er 25 % sjans for å få klaff i første omgang!

er jo det jeg mener at så pyton som jeg syns det er nå,

så lurer jeg på hvor pyton det er for folk som har prøvd i flere år!

og jeg tenker rasjonelt.. er derfor jeg ikke liker dette!

Skrevet

Vel, du må jo gjerne synes at det er pyton å prøve selv om du ikke har prøvd i én periode en gang, men det virker litt dramatisk når du ikke engang har fått mensen en eneste gang etter å ha begynt prøvingen en gang. Du har ikke opplevd noen nedtur med negative tester eller mensen som kommer (eller i verste fall, uteblir i ukesvis selv om testene er negative). Du har nok det verste foran deg, så du må nok bare stålsette deg. Ble du gravid på første forsøk med førstemann, eller?

Skrevet

Theamoren.

Så at vi ble gift samme dato.

Vi har prøvd i noen måneder selv og enda ikke blitt gravide. Får smøre oss med tålmodighet.

Vi slutta med pillen i juli men prøvde ikke aktivt før i november.

Tror jeg.. :)

Skjønner dine følelser. Er ganske følsomt tema.. For min del er jeg her ikke så ofte. Jeg har klart å bli så fanatisk opptatt av dette. Tror ikke det er så bra.

Jeg har tenkt på å bli gravid så og si hver eneste dag og følt meg koko nesten.

For jeg har ønsket så sterkt å lære meg alt om eggløsning og det å bli gravid osv.

Først nå i desember måned at jeg klarte å ha et avslappa forhold til dette.

At jeg tenkte at det er annet i livet enn å tenke på graviditet.

Så er spent på om det klaffet da.. Blir jo alltid nysgjerrig når mensen dagen nærmer seg..:)

Lykke til videre :)

Skrevet (endret)

takk for svar Delfina!

samme bryllupsdato ja..

fin dag det der :jepp:

ja tror virkelig jeg må prøve å ikke tenke så mye på det..

betyr jo ikke alt å være gravid samtidig med mine venninner..

Skal prøve å stålsette meg.. men er ikke lett..

førstemann var ikke planlagt... gikk på p-piller.. hehe..

så dette er første gangen jeg har prøvd ever!

så skjønner jo at jeg ikke har rett til å klage..

for bare smøre lag på lag med tålmodighet...

;)

Endret av theamoren
Skrevet

Har nok noe med innstilling å. Vi også ble gravide med en gang med gutten vår.

Mannen syns vi har prøvd lenge, men det har vi jo ikke egentlig.

Skjønner hva du mener med venner og sånt. Har det slik jeg å.

Lykke til med prøvingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...