Gå til innhold

Saksframlegg og navn på www.google.com

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet med saksbehandling i offentlig sektor, som har foregått i dataverktøyet Ephorte. Når navnet mitt søkes på i søkemotorer som www.google.com osv. kommer flere av saksframleggene og mitt navn i dem opp. Det kan også være en annen saksbehandler som har skrevet og ferdigstilte en sak med mitt navn inne i saken, dette kommer også frem på google.

Sakene er altså ferdigstilt. De kan jo ikke unntas fra offentligheten, det sier lovverket. Og i noen av sakene er andre personer saksbehandlere, så jeg kan ikke gå inn i deres saker.

Kan jeg få noe gjørt for å få fjernet disse dokumentene/mitt navn fra nettsøk?

Hvorfor dukker bare noen utvalgte dokumenter opp, og ikke like gjerne alle?

Kommer 7 burde vel alle 70 ha vært synlig på nettsøk også?

Konkret hva kan jeg gjøre for å få meg slettet fra slike nettsøk? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan egentlig gjøre fint lite. Og mht. at bare noen kommer opp, er det fordi søkemotoren bare har indeksert noen, og ikke alle, mest sansynlig fordi de ikke var tilgjengelige når den var innom siden(e) dokumente(t/ne) ligger på.

Skrevet
Du kan egentlig gjøre fint lite. Og mht. at bare noen kommer opp, er det fordi søkemotoren bare har indeksert noen, og ikke alle, mest sansynlig fordi de ikke var tilgjengelige når den var innom siden(e) dokumente(t/ne) ligger på.

Så leit da... :tristbla:

Merkelig at ikke kollegene har slikt registrert på seg i noe særlig grad da...de har også skrevet mange saksframlegg, men jeg er liksom den som søkemotorene har "indeksert" mest på da?

Forstår ikke helt det der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...