Gå til innhold

Dress og sko til barnehagen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mammamia_*
Skrevet

Hjelp, jeg trenger råd! Min lille prinsesse skal begynne i barnehagen, hun fyller snart ett år. Hun går/stabber litt, men krabber fremdeles en del. Hun er ikke stor, bør ikke ha større enn 74.

Hva tar man på en sånn snuppe i barnehagen? Hun må vel ut og leke sammen med de andre barna, og må vel ha dress og sko og sånt. Men hvor finner man gode uteklær som er så små? Og hva slags sko kan hun ha, hun som nettopp har begynt å gå, men likevel krabber en del?

Anbefalinger til merker/butikker i både dress og sko tas imot med takk! Jeg har ikke snøring på dette!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Mona28
Skrevet

Jeg kjøpte noen fine skofus sko til min lille jente på 1 år, blå og røde med lisser. Kan være lurt å kjøpe med lisser da disse sitter bedre på, tror de kostet rundt 600,-. Videre kjøpte jeg Reima tec dress til henne, den koster, men er kjempefornøyd, den er vanntett og lett å bevege seg i. Tror det kan være lurt å legge litt ekstra penger i dress og sko som holder vannet ute, da sparer du barnet for ubehag og forkjølelser.

Lykke til med barnehage start :)

Gjest mona28
Skrevet

Glemte å si at jeg kjøpte dress i str. 80, den passer fint selv om hun bare er 73 cm lang. Tror ikke du får mindre dress i Reima.

Gjest Gjest_Mammamia_*
Skrevet

Takk for svar! Håper andre også har lyst til å dele sine erfaringer med meg :).

Skrevet

Jeg er veldig fan av reima dressen.. Har ikke barn selv, men jobber i bhg. De barna som har reima er aldri våte eller kalde. De er rett og slett supre. Prisen er deretter, men tror nok det er verdt det ja!

Skrevet

Min erfaring er at Reima er bra, men ikke den eneste saliggjørende. Det finnes mange greie dresser til langt rimeligere pris, men det er lurt å tenke bruksområde før man kjøper. Er det et barn som krabber eller setter seg mye ned, er gummi på beina/rumpa et godt valg, men dette kan være helt unødvendig for større barn, eller hvis dressen bare skal brukes midtvinters og ikke om våren. Strikkene under beina bør være brede og solide, slik at skoene kan festes skikkelig (mange dresser synder her, og jeg syr ofte på en selv med en gang- like greit). Og snøstopp er en god ting!

Kikk litt rundt i butikker og spør. Særlig når det gjelder sko, er det ofte mange gode råd å få fra personalet i butikken.

Skrevet

Må blande meg litt her, jeg da... Reima er vel og bra - ordentlig god dress, men da de testet ytterdresser i Foreldre og barn, kom faktisk en billig dress fra Europris på en god andre plass!! Søker du på dinside.no, finner du testene der - både sko og ytterdresser.

Jeg jobber også i barnehage, på ei småbarnsavdeling, og ser at når de er så små at de enda krabber, slites dressen på knærne, og ungene vokser dessuten ganske fort ut av den. En sesong brukes den, så får du selv vurdere hva du vil legge i av penger. De minste har ikke all verden av utetid heller i løpet av en dag...

Sko - kjøp noen som sitter på! Snøring er flott! Når de kryper, er sko av typen cherrox pyton dersom de er for store. Her også begrenser det seg fort hvor lenge de kan bruke et par sko!

Det aller meste av det som selges, fungerer greit. Det er litt avhengig av hvor du bor, hva slags utstyr du trenger, så du må nesten prøve deg litt fram! Ikke minst er det veldig stor forskjell på hvor varme unger er, og hvor mye klær de trenger å ha på seg.

Lykke til - du finner garantert ut av det! Stol på deg selv, og ha beina på bakken! Unger trenger ikke alltid det aller dyreste for å ha det godt!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Da min daværende ettåring begynte i barnehage i januar i fjor hadde hun Reimatec vinterdress i størrelse 74. Den var vi veldig fornøyde med! I motsetning til mange andre her mener jeg at dressen er veldig viktig. Ofte er ikke de minste så veldig glade i å være ute, så det er desto viktigere at dressen er lett å bevege seg i, lett i vekt, riktig i størrelsen og vanntett.

Hvis du er heldig klarer du kanskje å få fatt i dress på salg nå. Reimatec er veldig bra, Ticket to heaven det samme (men denne er kanskje litt tyngere). Det finnes selvfølgelig andre bra merker også. Lego skal for eksempel være veldig bra, og viker veldig lett. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Oslo-området er Barnas Hus, Junior Barneklær og Babyshop gode butikker.

Av sko har vi vært veldig fornøyde med Superfit. Det er veldig viktig for de minste at skoene er lette og at sålen enkelt kan bøyes. Du skal kunne bøye sålen med en hånd.. (tenk på den lille foten som skal krabbe). Superfit selger de blant annet på Barnas hus, og nå har de dem på tilbud også (jeg kjøpte for neste sesong i forrige uke). Tror også de har de noen skobutikker. Elefanten-sko, som gikk ut av produksjon for noen år siden, er også veldig bra hvis du får fatt i

Skrevet

Jeg har en reima tec dress kjøpt brukt til min gutt på 11 mnd. Den er sikkert god, men altfor stor, så han kan knapt bevege seg. Den er str 80, og han er STOR, så dressene er veldig store i størrelsen.

De har forresten 40 % på reima på barnas hus nå.

Skrevet

Du kan jo også ta en prat med barnehagen før du kjøper inn noe, for å høre hvor mye de er ute, evt om de har noen anbefalinger. Vi hadde kjøpt inn ny dress og nye sko til jenta vår da hun fikk barnehageplass i desember (hun var 10 mnd da), men hun har enda ikke vært utendørs i barnehagen, annet enn i vogna når hun sover. De aller minste barna er ikke med ut når det er vått, surt og kaldt i vår barnehage. Skoene, som hun aldri har brukt, og som vi betalte ganske så mye for, er snart for små til henne...

Skrevet

Vi har en på 9 mnd som snart begynner i barnehage og til han har vi kjøpt en reimatec dress i str 74 og en troll dress i str 86. Vi foretrekker troll dressen, den passer bedre og er mykere og lettere og bevege seg i. Så har vi kjøpt både reimatec og hestra votter, foretrekker helt klart hestra sine.

Vi har ikke kjøpt sko ennå, men satser på og kjøpe noen lette gore tex sko til han.

Skrevet

Reimatec-dressene er kjempegode, men fryktelig dyre. Og særlig i den alderen, hvor dressen garantert er for liten neste sesong. Fordelen med det er at det finnes massevis av pent brukte små dresser på finn.no. Jeg har arvet flere reimatec-dresser, og de er så holdbare at jeg ikke villle nølt med å kjøpe brukt. :)

Skrevet

Enig i at du bør spørre barnehagen om hvor mye de kommer til å være ute før du går til innkjøp av dress! Kanskje finner du noe på salget nå?

Angående sko. Jenta di treger ikke sko før hu kan gå. Kjøp heller "sokker" i feks. reimatec-kvalitet, disse er supre å krype med og holder henne varm på føttene. Hun kan jo ha både tynn og tykk ullsokk inni disse sokkene.

Lykke til med shoppinga!!!

Skrevet
Enig i at du bør spørre barnehagen om hvor mye de kommer til å være ute før du går til innkjøp av dress! Kanskje finner du noe på salget nå?

Angående sko. Jenta di treger ikke sko før hu kan gå. Kjøp heller "sokker" i feks. reimatec-kvalitet, disse er supre å krype med og holder henne varm på føttene. Hun kan jo ha både tynn og tykk ullsokk inni disse sokkene.

Lykke til med shoppinga!!!

Mange barnehager forlanger sko, også på de som ikke kan gå. Vår gjør det.

De er forøvrig også ute så mye som mulig. Helst hver dag.

Skrevet

syns d høres rart ut at de forlanger sko, når en sånn reimatec-sokk er mye bedre. Er selv mor til to og styrer i barnehage...

Skrevet

Vet også at en venninde av meg som har en liten jente på 1 år bruker slike "sokker" fra polarn og pyret og hun er veldig fornøyd med de.

Gjest snazaroo
Skrevet

Jeg har hatt en kjempefin Reima Tec dress, str 86 til begge barna. Forstatt like fin. Jeg har vasket den etteranvisninger og sprayet den med impregnering til sko.

De er dyre men absolutt de beste. Det er mange som selges slike dresser på finn.

Jeg har prøvd flere billig dresser, Europris, Cubus, SmartClub, osvosv. Har prøvd Reima Tec i både vinter og "vår"dress, og Polarn og Pyret dress, samt Reflex sin. Sistnevnte var med uttagbart for, kostet 1299kroner! Helt sjukt. De hadde ikke Reima Tec igjen i str jeg måtte ha, og jeg hadde en tilgodelapp på butikken. Dermed endte jeg opp med den reflex dressen...

Den beste dressen ever er Reima Tec synes iallefall jeg. De er ikke stramme i livet, det har gode og grede strikker nederst i bena, overkommelig å få hender med votter på ut gjennom strikkene i armene, vanntette (Tec altså!!) vindtett, gode og varme. God sliteemne vil jeg si, siden mine to har krabbet rundt med den samme dressen på grus og snø osv.

Neste år skal begge få reima tec. Heller kjøpe en dyr og bra dress enn opptill flere billige dresser i året, som man ikke trives med.

Elefanten sko har jeg alltid likt, dessverre produseres de ikke mere...

Jeg har brukt mye Ponny. Synes de har vært gode også.

Skrevet

Vår straks 10 mnd gamle knert brukar dress og lobbar frå Troll. Dressen er i str 80, og den har han brukt mange månadar allereie. Reknar med den kjem til å halde ut sesongen, den er god i størrelsen. Vi er veldig nøgd med den dressen.

Skrevet

Det som du bør tenke på iallefall er om dressen har en slik varmepute i baken, de sitter jo mye. Vet at Reima har det men det kan jo tenkes at flere dresser har det samme.

Skrevet

Vi har dårlig erfaring med Troll vottene mens Reima vottene er gode å varme blir han iskald i Trollvottene etter bare 5 minutter!

Vi har Reflexdressen til vår lille og er veldig fornøyd med den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...