Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt?

Prøver å bestille hotell i københavn no og må oppgi dette for å kunne bestille. Er ikke dette litt "farlig", med tanke på misbruk av kort og slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Antar at det er over nett du bestiller.

Skrevet

Er over nett ja. Gjennom booking.com.

Er litt paranoid for misbruk av kort, men har vel ikke noe annet valg da?

Skrevet

Igrunnen ikke. Om du velger å booke direkte hos hotellet, så må du også oppgi kortnummer. Om du er redd for misbruk så er det mye bedre å bruke et kredittkort som ikke er knyttet opp mot konto. Det skal uansett godt gjøres å få booket hotell uten å oppgi kortnummer.

Gjest reiseglad
Skrevet

Tror ikke du får booket noe uten å oppgi nummer og de tre siste sifrene bakpå. Gjør det selv "hele tiden", bestiller flybilletter, hotell, hurtigrute osv. Jeg føler iallefall at jeg kan være sikker på at jeg faktisk får det hotellrommet jeg vil ha på denne måten, og ikke bare sender en mail m forespørsel om ledig rom , og det "plutselig" er opptatt når jeg kommer. Vet ikke om det kan skje, men...

Og så lenge banken min mener at dette ikke er misbruk eller uforsiktig bruk av kortet mitt, så velger jeg å gjøre det på denne måten.

Skrevet

Hei

Det er helt vanlig og jeg har iallefall gjort dette flere ganger. Dersom du bestiller gjennom et annerkjent byrå/webside eller på et hotell så bør dette ikke være noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...