janne84 Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Er det normalt? Prøver å bestille hotell i københavn no og må oppgi dette for å kunne bestille. Er ikke dette litt "farlig", med tanke på misbruk av kort og slikt?
Dru Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Det er helt normalt. Antar at det er over nett du bestiller.
janne84 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 Er over nett ja. Gjennom booking.com. Er litt paranoid for misbruk av kort, men har vel ikke noe annet valg da?
Dru Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Igrunnen ikke. Om du velger å booke direkte hos hotellet, så må du også oppgi kortnummer. Om du er redd for misbruk så er det mye bedre å bruke et kredittkort som ikke er knyttet opp mot konto. Det skal uansett godt gjøres å få booket hotell uten å oppgi kortnummer.
Gjest reiseglad Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Tror ikke du får booket noe uten å oppgi nummer og de tre siste sifrene bakpå. Gjør det selv "hele tiden", bestiller flybilletter, hotell, hurtigrute osv. Jeg føler iallefall at jeg kan være sikker på at jeg faktisk får det hotellrommet jeg vil ha på denne måten, og ikke bare sender en mail m forespørsel om ledig rom , og det "plutselig" er opptatt når jeg kommer. Vet ikke om det kan skje, men... Og så lenge banken min mener at dette ikke er misbruk eller uforsiktig bruk av kortet mitt, så velger jeg å gjøre det på denne måten.
gard Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Hei Det er helt vanlig og jeg har iallefall gjort dette flere ganger. Dersom du bestiller gjennom et annerkjent byrå/webside eller på et hotell så bør dette ikke være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå