Gå til innhold

Bursdagsfeiring gutt 9 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

9-åringen vil ha besøket hjemme.(Har prøvd bowling, McDonalds, badeland før) De blir ca. 20 gutter. Synes kanskje de er litt for stor til all mulig "selvskapsleker", eller hva? Det er jo playstation, Pc-spill, PSP som guttene pleier å bruke fritiden på ellers, men det går jo ikke an med 20 gutter! Lurte på å kjøpe en nyutkommet DVD, men sjansen er jo stor for at noen har sett den før på kino selvsagt. Gutten vår vil jo helst se kuule filmer med minst 11 års grense...men det er det jo ikke alle som får se. Dermed ender vi opp med en "barnefilm"/tegnefilm....Eller er det helt teit å sette på film? Håper på noen kreative forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Tenke på hva jeg gjorde når jeg hadde bursdag med hele kalssen som 9-åring*

Jo, det startet vel med at alle kom.. xD

Så, var vel folk bare litt rundt i huset og gjorde litt av hvert, så var det mat, så var det vel danseleken, og adjektiv eller synonym-fortelling.

Gave-opppakking.

Også var det kaker og sånt :)

Etter det så satt noen seg ned med playstation mens andre fant på andre ting rundt omkring (Vet ikke hva, jeg satt ved Playstationen. xD)

Jeg ville sterkt anbefale Adjektiv eller synonym fortelling, det er jo veldig morsomt og høre på etterpå :)

Også finnes det jo morsomme filmer til 7 år for ni-åringer.

Feks Komedie filmer kan være morsomme.

Eller vitser kan dere fortelle.

Skrevet

Hos oss er d vanlig med "flasketuten-peker-på-gave-opppakking". Alle venter med å gi gaven til alle har kommet. Alle setter seg i ring, og bursdagsbarnet begynner å snurre flaska. Den som flasketuten peker på får gi gaven sin til bursdagsbarnet. Når gaven er åpnet er det den som ga fra seg gaven som får snurre flaska osv...

Med 20 9 åringer i huset, er det jo kjekt med en aktivitet som "tar litt tid" :)

Ellers så er slageren med fiskedamm populær hos oss. Jeg lager poser med div. godt oppi og lar ungene fiske. Men før jeg fester posen på, fester jeg noe annet på (feks. en vott, en veske, en klesklype...ja hva som helst som går an å feste på...) Dette er svært morsomt for ungene, og det blir mye fliring og spenning.

Ellers så bruker mine unger å leke over hele huset på bursdagene. Nå har jeg et sommerbarn og et vinterbarn. Sommerbursdager er litt enklere, for da kan vi være ute og f.eks. ha vannbursdag. Men om vinteren er d vanskeligere når man må ha 20 gutter inne...

Lykke til:)

Skrevet

"flasketuten peker på" og "fiskedam" i 9-årings bursdag??? dette brukte vi fra 4-6års alderen. 9åringer synes dette er BARNSLIG, ellers er min sønn og hans venner ekstremt moden for alderen!

Noen som har andre forslag?

Skrevet

sorry at jeg prøvde å komme med forslag da....

Gjest snazaroo
Skrevet

Vet ikke hvor dere bor da. Men i Drammen og i Bæreum er det Hoppeloppeland/Lekeland. Lurer på om de har det i Lillehammer også jeg.

Eller er det kanskje litt kjedelig for de store guttene?

Jeg er vant til 5 åringer jeg, hehe.

20 gutter inne ja, ojojojoj. Lykke til :blomst:

Skrevet
Hva er adjektiv/synonym-fortelling?

En adjektiv fortelling er når du lager en fortelling som denne:

_____ Lars og _____ Lara gikk for å spise _____ og is. De syntes den smakte ______. Etterpå møtte de _____ Lise som hadde på en ____ jakke og ____ sko.

Man går rundt og spør ungene om et adjektiv fra hver, eks: stinkende, gule, illeluktene, firkantet osv. Som en etter en fylles inn på de åpne punktene.. Barn i den alderen kommer ofte med banale og ekle adjektiv, og ler godt når de hører om "illeluktende Lars og gule Lara som gikk for å spise firkantet is...."

Regner med at synonymfortelling er noe av det samme =D Håper du forstod ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...